Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bril met nikon D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: bril met nikon D70?

    ...misschien een deftige bril kopen? Ik heb met mijn D70 nu een 11.000 foto's genomen, mét bifocale bril met chromatische glazen. Ik werk steeds manueel. No problem!
    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

    BD0323BE

    Comment


    • #17
      Re: bril met nikon D70?

      Oorspronkelijk geplaatst door Katalin
      Hhoe kan iemand met bril fotograferen? als ik mijn bril opzet/wat ik elk moment zou moeten doen , en ik doe dus niet / dan gaat mijn ogen met de bril tegen de oculair van de zoeker tegenaan klotsen, ik heb het idee dat mijn brilglas in mijn ogen snijd. Buiten die ongemak, mijn bril heeft een hele fragile montuur en ben bang dat die niet tegen de druk kan van de oculair. Het is zowieso een ramp omdat ik de kleine lcd scherm niet kan zien, en de meeste instellingen op de kleine scherm aangegeven worden, als je iets veranderd aan de camerainstellingen. Ik ben heel blij met de D70 maar hetis een rapm wat de kleine cijfers betreft op de lcd scherm.
      Ik kan geen contactlens dragen en ik heb een varifocus bril die ik thuis laat en mijn leesbril opzet op de meest gekke momenten omdat ik concertfotograaf bent dus heel veel werk moet verrichten in het donker .
      Ik heb aan alle denkbare oplossingen gedacht maar nog geen passende gevonden.

      Hoi Kati,
      Ik kan bijna niet geloven wat jij beschrijft. Ik fotografeer al 32 jaar met een bril (ik draag idd reeds een bril sinds mijn 13de en fotografeer al even lang!) Noch met(D)SLR's, Prosumers en zelfs met P&S een probleem gehad. Trouwens, ook bij een P&S gebruik ik de zoeker en niet het LCD'tje. Het schermpje is mi. enkel voor gebruik in extreme omstandigheden, wanneer je toestel bvb op de grond staat of zo. De enige keer dat ik me wat in bochten heb moeten wringen om door de zoeker te kunnen kijken, was toen ik aan het stoeien was met mijn ouwe Agfa Billy, maar als je die ziet, begrijp je wel waarom! Zo'n minuscuul zoekertje! Mijn enige probleem is dat mijn linkeroog het dominante oog is, maar dat heeft helemaal niets vandoen met het al dan niet een bril dragen

      @ Johan-VO,
      Wees gerust, zoals hierboven al meermaals aangegeven: no problemo met een bril!

      Comment


      • #18
        Re: bril met nikon D70?

        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi
        Vraagje: heeft de D70 een high eyepoint zoeker ? Ik weet dat de D100 die wel heeft. Ik ben van plan om een D70 te kopen maar ik denk dat ik die high eyepoint wel eens kan gaan missen van mijn F3 en F90X.
        Heeft geen high eyepoint, er is geen vergelijk mogelijk met bv de F100 of F5.
        Ik ervaar het als anders maar niet als nadeel.
        Of het een nadeel is voor jou moet je voor je zelf uitmaken. Gewoon in de winkel eens vasthouden en kijken hé.

        Jean
        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

        Comment


        • #19
          Re: bril met nikon D70?

          Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
          ...misschien een deftige bril kopen? Ik heb met mijn D70 nu een 11.000 foto's genomen, mét bifocale bril met chromatische glazen. Ik werk steeds manueel. No problem!
          Ik heb een multifocale bril en heb geen problemen zoalng ik maar niet manueel probeer scherp te stellen want dan kijk ik blijkbaar altijd door het verkeerde deel van de glazen met onsscherpe foto's als gevolg.
          Kan iemand vertellen: moet ik nu door het leesgedeelte of door het verzicht gedeelte door de zoeker kijken?
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #20
            Re: bril met nikon D70?

            ik draag ook een bril (-9 aan beide ogen) en kan dus de ingebouwde correctie niet gebruiken. Maar ik heb altijd zo gewerkt met slr's, nu met 300d >> geen enkel probleem!
            Stijn Gysemans
            na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

            Comment


            • #21
              Re: bril met nikon D70?

              Beste
              draag een bril, voor lezen en verzien en heb een D70.
              Wat een toestel , heb er geen woorden voor, en heb zeker geen problemen met de camera.

              dromer

              Comment


              • #22
                Re: bril met nikon D70?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles
                Kan iemand vertellen: moet ik nu door het leesgedeelte of door het verzicht gedeelte door de zoeker kijken?
                Hoewel ik dus geen DSLR heb, maar wel een oude SLR, en een C750 met een EVF (Electronic View Finder = Electronische Zoeker) èn een bifocale bril draag, denk ik dat ik zeker weet dat je het beste door het bovendeel van de bril kunt kijken. Stel echter wel de eventuele dioptrie aanpassing juist in.
                Dat wil zeggen je moet de letters, lijnen en andere gegevens die in de zoeker verschijnen, goed scherp kunnen zien. Dan zie je ook de focus scherp op het schermpje, of i.g.v. (D)SLR, het matglas.
                Groets, Gerhard
                Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                Comment

                Working...
                X