Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinyl labels, letters onscherp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vinyl labels ,letters onscherp

Moderator Note: Je hebt gelijk, my bad. Ik plaats deze topic in Algemeen, want uiteindelijk heeft het toch met fotografie te maken.
    Maar een iets duidelijker beginpost had de discussie vast makkelijker gemaakt. Ik zie bv nog steeds geen vraag, enkel een schets van je probleem.

En nu we in Algemeen zitten: to the point, a.u.b. Ik heb de nochtans begrijpelijke 'leuter'reacties verwijderd, omdat TS hier een reëel fotografisch probleem wil bespreken en (hopelijk) oplossen.
    Last edited by LesC; 3 juni 2015, 16:19.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Misschien kan je proberen door de ontspanknop half in te drukken(zo houden) en richten op de tekst,
      zodat ie daarop scherpstelt. Daarna je beeld in de juiste positie plaatsen en dan
      de onspanknop verder induwen om de foto te nemen.
      Rudi

Comment

Dus het doel: foto's nemen van vinylplaten, steeds zelfde achtergrond en zelfde compositie. Soort inventarisatie/documenteren van een collectie (zoals sommigen doen voor verkoop op bv. ebay).

Dan zou ik de camera op een statief zetten (vast standpunt garanderen), vaste positie voor de vinylplaat kiezen (persoonlijk zou ik de plaat op een tafel op een groot wit blad leggen en de camera erboven plaatsen), en dan gewoon je autofocus punt plaatsen op de plaats waar het scherp moet zijn (het label op de plaat) en dan gewoon de foto nemen. Als de focus juist zit kan je de camera voor de rest van de foto's gewoon naar manueel focussen zetten, gezien je toch altijd op dezelfde plaats wil focussen.

Zou ook helpen te weten welk type camera we het over hebben.

Comment

Re: Vinyl labels, letters onscherp

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Dus het doel: foto's nemen van vinylplaten, steeds zelfde achtergrond en zelfde compositie. Soort inventarisatie/documenteren van een collectie (zoals sommigen doen voor verkoop op bv. ebay).

Dan zou ik de camera op een statief zetten (vast standpunt garanderen), vaste positie voor de vinylplaat kiezen (persoonlijk zou ik de plaat op een tafel op een groot wit blad leggen en de camera erboven plaatsen), en dan gewoon je autofocus punt plaatsen op de plaats waar het scherp moet zijn (het label op de plaat) en dan gewoon de foto nemen. Als de focus juist zit kan je de camera voor de rest van de foto's gewoon naar manueel focussen zetten, gezien je toch altijd op dezelfde plaats wil focussen.

Zou ook helpen te weten welk type camera we het over hebben.
          Fuji S6000

Comment

Bb springen er nog bij op het treintje. Ps; platenlabels/hoezen worden nu gescand met de HP printer via Paint.net. Deze Paint kan selecteren,adjusteren,inverteren,knippen,selectere n en het plaatje verdraaien tot de tekst horizontaal staat.
            Ik ga nog even wat toegeven.De AA baterijen waren groen.Ik heb er met contactspray in gespoten. Ik weet dat de camera zich scherp stelt via ultrasoon. wellicht is de vloeistof binnen gedrongen. Daarom soms wel/niet scherpe foto's. (knopje steeds licht ingedrukt gehouden voor scherpstelling).
            Kunt ge zo'n camera kuisen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floux Bekijk bericht
              .................De AA baterijen waren groen.Ik heb er met contactspray in gespoten. ..........................
              Na een kleine week 4 AA's plat. ............................
              De camera leg ik terug weg(pille eruit)
              Kan je dat beter uitleggen ? Zodat we het verstaan ? Want jouw ene logica klopt niet met je andere logica.

Bb springen er nog bij op het treintje. .................
              Hoe bedoel je ?
              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

1° Pille is het Frans voor batterijen. Deze waren aan't uitlopen, geeft dan groene uitslag. Krabben dan en wat contactspray erbij.
                2° Het lcd schermpje zal veel stroom vragen, steeds gebruik van gemaakt en bij koppeling aan de pc staat het ook aan.
                Camera gaat terug in de kast met batterijen(pille) verwijderd.
                3° BlijkBaar lezen sommigen gans het topic niet en gaan ook mee discussiëren .
                Mvg:Floux

Comment

Ik zit hier bb bij Hollanders
                  Ik dacht aan een BB : Bed & Breakfast. 'k Dacht dus dat je op verlof was in Nederland.
                  Maar het is BlijkBaar. Grappig.
                  Bb springen er nog bij op het treintje.
                  is dus ook : BlijkBaar.
                  'k Was nu weer helemaal verward omdat een 55 jarige postbode zo'n heel jonge studententaal gebruikt. Zo'n taaltje van iemand die aan het blokken is voor zijn examen met de GSM in de hand.
                  Nu begrijp ik het nog beter.
                  Last edited by Skitch; 4 juni 2015, 00:50.
                  " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
                  X