Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kras op lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Sonyke

    Aangifte bij de politie kan.
    Helaas heeft dit geen enige zin.. Je zult weer naar de deur verwezen worden..
    De politie kan je alleen helpen als er een strafbaar feit is gepleegd..
    Dit is een civiele zaak en moet je dus via je verzekering en bij uiterst geval via de rechter spelen...

    Politie kan je hierbij dus niet helpen !

    Helaas is zoiets meestal een onbegonnen zaak.... Heb hetzelfde gehad alleen dan met een emoe.... tja... echt waar... Hij liep dan wel niet los, maar was wel zo brutaal zijn kop door een voedergat te steken, zo op mijn lens....
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

    Comment


    • #17
      wilco dan moeten wij samen iets gaan drinken hé en toevalig duw ik een glas camparie omver en gaat die over uw toestel Aiai zeg dat word verzekering
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #18
        Originally posted by mauske
        Originally posted by Sonyke

        Aangifte bij de politie kan.
        Helaas heeft dit geen enige zin..
        Dit heeft inderdaad wel zin ...
        Civiele zaak inderdaad, maar geen enkele civiele zaak zal behandeld worden zonder klacht als verantwoordelijke en slachtoffer niet overeenkomen ...
        En als er die dag nog iemand een klacht indient waarbij de dader (hond) wel gevonden wordt, dan bestaat de kans wel dat jij een vergoeding kan bekomen ...
        Inderdaad zal je wel geduld moeten hebben, zo'n aangifte kan op sommige plaatsen wat tijd in beslag nemen ... en een foto van de hond kan helpen ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jo
          En die van hierbven met ne "kleine van 't tafel afgeduwd" is wel oplichterij
          Maar ge kunt diene kleine dat toch echt van tafel laten duwen .... "per ongeluk"

          Jo(han)
          Hier se manneke, een nieuw speeltje ...
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            het meest zult ge last van die kras hebben bij sterke tegenlichtopnames,
            dat kan dan verholpen worden door een extra lange zonnekap,
            ook hangt het wreken van de kras af van de gebruikte brandpuntsafstand,
            bij groothoek- is dat erger dan bij tele-instelling;

            Comment


            • #21
              Originally posted by VerSeg
              Originally posted by mauske
              Originally posted by Sonyke

              Aangifte bij de politie kan.
              Helaas heeft dit geen enige zin..
              Dit heeft inderdaad wel zin ...
              Civiele zaak inderdaad, maar geen enkele civiele zaak zal behandeld worden zonder klacht als verantwoordelijke en slachtoffer niet overeenkomen ...
              En als er die dag nog iemand een klacht indient waarbij de dader (hond) wel gevonden wordt, dan bestaat de kans wel dat jij een vergoeding kan bekomen ...
              Inderdaad zal je wel geduld moeten hebben, zo'n aangifte kan op sommige plaatsen wat tijd in beslag nemen ... en een foto van de hond kan helpen ...
              Dan ligt de wetgeving bij jullie in Belgie dan toch echt anders.
              Hier in Nederland heeft het absoluut geen zin. Ik spreek uit ervaring. De politie zal je doorverwijzen naar je verzekering die een schadeclaim probeerd in te dienen bij de veroorzaker van de schade.. Wanneer deze niet bekend is heb je een probleem en mag je hopen dat het waarborgfons je te hulp schiet..

              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

              Comment


              • #22
                waarschuwing: ik geef het volgende gewoon mee als 'anekdote'. Dit is geen poging tot goede raad!

                Ik heb mij ooit laten wijs maken dat je een kras op de lens met zwarte inkt moet te lijf gaan...



                Stefan.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by velle
                  waarschuwing: ik geef het volgende gewoon mee als 'anekdote'. Dit is geen poging tot goede raad!

                  Ik heb mij ooit laten wijs maken dat je een kras op de lens met zwarte inkt moet te lijf gaan...



                  Stefan.
                  Ze kunnen je van alles wijs maken zeker ?
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                  Comment


                  • #24
                    [QUOTE] Originally posted by mauske
                    Originally posted by VerSeg
                    Originally posted by mauske
                    Originally posted by Sonyke

                    Aangifte bij de politie kan.
                    Helaas heeft dit geen enige zin..
                    Dit heeft inderdaad wel zin ...
                    Civiele zaak inderdaad, maar geen enkele civiele zaak zal behandeld worden zonder klacht als verantwoordelijke en slachtoffer niet overeenkomen ...
                    En als er die dag nog iemand een klacht indient waarbij de dader (hond) wel gevonden wordt, dan bestaat de kans wel dat jij een vergoeding kan bekomen ...
                    Inderdaad zal je wel geduld moeten hebben, zo'n aangifte kan op sommige plaatsen wat tijd in beslag nemen ... en een foto van de hond kan helpen ...

                    Het gaat hier enkel om de BURGERRECHTELIJKE aansprakelijkheid. Degene die SCHADEVERGOEDING (dus geen straf) eist zal zijn schade moeten bewijzen (=kras), de fout van degene van wie je schadevergoeding eist(=objectief in dit geval: art. 1385 B.W., de eigenaar (of bewaarder) is sowieso aansprakelijk (zelfs indien de hond ontsnapt was), en het oorzakelijk verband tussen beide. In dit geval zou het logisch zijn dat de eigenaar van de hond (als je al zou weten wie dat is natuurlijk) een beroep doet op zijn verzekering. Een strafrechtelijk procedure (=klacht bij de politie) is hiervoor zeker niet nodig en vereist zelfs dat er één of ander misdrijf is gepleegd hetgeen ik hier ten zeerste betwijfel.
                    http://katrijn.fotopic.net
                    Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

                    Comment


                    • #25
                      Even bij "carglas" langsgaan. Maken toch veel pub op radio en TV

                      Jo(han)
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                      Comment

                      Working...
                      X