Hallo iedereen.
Al een tijdje kijk ik hier op dit forum en op andere fora naar prachtige foto's, waarvoor allen bedankt.
Hetgeen me vooral intrigeert zijn de macro foto's, prachtig is dat gewoon.
Ondertussen heb ik er al wat over zitten lezen en nu ben ik er stilletjes aan aan het denken om zelf de stap te wagen om een eerste toestel aan te schaffen om ook poging te doen om mooie macro foto's te maken.
Mijn idee gaat uit naar de Nikon D3200 of de D5200, waarbij het idee uitgaat dat de D5200 beter is.
Indien jullie wat anders zouden aanraden is dat uiteraard ook welkom.
Maar dan komt het, op het toestel moet uiteraard een objectief komen.
Daar zit ik wat "verveeld" met het feit dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
De ene zegt deze lens, de andere zegt die lens, ....
Als beginner is het dus naar mijn idee verschrikkelijk moeilijk om een "ready to go" pakket samen te stellen.
Wat ik volgens mijn bevindingen zou nodig hebben:
-Body
-Lens
-Ringflitser
-Statief
-Zeer veel geduld
Nog dingen die aan dit lijstje toegevoegd dienen te worden?
Graag jullie adviezen over wat wel en wat niet kopen om de wondere wereld der fotografie, en dan vooral macro fotografie, te ontdekken.
Alvast bedankt
Al een tijdje kijk ik hier op dit forum en op andere fora naar prachtige foto's, waarvoor allen bedankt.
Hetgeen me vooral intrigeert zijn de macro foto's, prachtig is dat gewoon.
Ondertussen heb ik er al wat over zitten lezen en nu ben ik er stilletjes aan aan het denken om zelf de stap te wagen om een eerste toestel aan te schaffen om ook poging te doen om mooie macro foto's te maken.
Mijn idee gaat uit naar de Nikon D3200 of de D5200, waarbij het idee uitgaat dat de D5200 beter is.
Indien jullie wat anders zouden aanraden is dat uiteraard ook welkom.
Maar dan komt het, op het toestel moet uiteraard een objectief komen.
Daar zit ik wat "verveeld" met het feit dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
De ene zegt deze lens, de andere zegt die lens, ....
Als beginner is het dus naar mijn idee verschrikkelijk moeilijk om een "ready to go" pakket samen te stellen.
Wat ik volgens mijn bevindingen zou nodig hebben:
-Body
-Lens
-Ringflitser
-Statief
-Zeer veel geduld
Nog dingen die aan dit lijstje toegevoegd dienen te worden?
Graag jullie adviezen over wat wel en wat niet kopen om de wondere wereld der fotografie, en dan vooral macro fotografie, te ontdekken.
Alvast bedankt
Comment