Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trends in de koop & verkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Trends in de koop & verkoop

    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    ik heb indertijd een racemotor (vorige hobby) volledig gedemonteerd en stuk per deeltje verkocht (ben er nog soms mee "bezig")
    het is gewoon vraag en aanbod, en als je zelf verkoopt is het van: hoe dringend moet het weg of verliest iets waarde...
    ik heb bv. m'n body echt goedkoop gekocht in m'n ogen en m'n lens duur (kon er niet goedkoper aan geraken 2dehands)
    een prime van 180€ nieuw voor 150€ 2dehands aangeboden zien staan vind ik moeilijk... is het zeker wel waard denk ik maar......
    voor die 30€ goedkoper lever je een deel of volledig garantie in, én moet je nog benzine verrijden ook
    wel, dan ben je beter dat je een nieuwe koopt
    100 % mee akkoord , wanneer er geen 30 % verschil is koop je beter nieuw, mét garantie.
    Ik geef normaal max. 70 % wanneer in goede staat is en buiten garantie, en 80 % indien nog met garantie, en anders nieuw.
    En vooral niet kijken naar zij die schrijven "kost nu nieuw bij X of Y of Z zoveel", want die zoeken gewoon een dure winkel.
    Precies of iemand die tweedehands koopt niet eens kijkt waar hij het goedkoopst nieuw kan kopen .
    Last edited by Guest17; 9 januari 2015, 16:37.

    Comment


    • #32
      Re: Trends in de koop & verkoop

      Eens met mijn voorganger. Ik ga zelf doorgaans uit van maximaal 70% van de nieuwwaarde als zijnde een redelijke prijs. Haalt mijn budget dat niet of zijn er anderszins redenen dat de vraagprijs te hoog is dan doe ik een onderbouwd bod wat in mijn ogen toch redelijk is (het onredelijke niet uit het oog verliezend). Het is ook een beetje een sport om toch nog wat van de vraagprijs af te krijgen dus dat hou ik ook in gedachten als ik zelf wat te koop zet. Het blijft immers leuk als je bij een vraagprijs van € 500 er uiteindelijk € 450 voor betaald.

      Zelf stoor ik mij wel eens aan mensen die denken voor een appel en een ei iets te kunnen krijgen. Vraagprijs € 500 en dan € 250 bieden... Ik stuur altijd een reactie terug dat ze best een bod mogen doen als dat maar reëel is!

      Comment

      Working...
      X