Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Skitch?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Sorry hoor maar ik vind dat verscheidene leden tenminste door hebben wat wij als moderators hier proberen te bereiken terwijl anderen het wel met ons eens zijn maar toch... als ze zelf wat mis doen dat moet dan van hun er wel door kunnen...
    De beslissingen die genomen waren zijn volledig gesteund door mij maar ook door de crew etc. Zoals een andere mod het al zei: we kunnen nu eenmaal geen rekening houden met alle excuses waar iedereen mee afkomt. Of moeten we iedere keer eerst vragen aan de topicstarter of het wel goed is als we zijn topic modereren of dat er wat was waardoor hij een topic te veel maakte of zo? (Zoals mijn dag komt niet overeen met jullie dag.) Met x aantal actieve leden is dat, geloof me, onbegonnen werk. Dan kunnen we er een fulltime job van maken.
    Wij modereren naar de regels en regels zijn er om je aan te houden... welke voorbeelden je daaromtrent ook aanhaalt...
    .:www.shadowarts.be:.

    Comment


    • #17
      Ik wil hier toch ook even mijn oprechte mening over kwijt...

      Al dat gemodereer, allemaal goed en wel, maar overdrijven is overdrijven. Sorry Mods, ik weet dat jullie een pak goed werk verrichten, en ik weet dat het een ondankbare job is ....maar is dat laatste niet een beetje jullie eigen fout? (Of althans bij sommigen van jullie?)

      Ik bedoel maar; waarom zo kort op de bal spelen bij mensen die het overduidelijk goed bedoelen?

      So what als iemand eens niet perfect de 24h respecteert tussen 2 posts? Of wordt er enkel naar datums gekeken? Dan mag je posten om 23h59 en 00h01? En so what als een foto eens per ongeluk wat groter is? Waar zijn we in 's hemelsnaam mee bezig? Je staat toch niet voor een klas vol met kleuters?

      Ik zal eens m'n eigen voorbeeldje geven; een tijdje geleden post ik 's avonds drie foto's. Een Mod reageert die avond nog; een pic is te groot (227k). Ik zie zijn reply echter pas s'ochtends, op het werk. Daar kan ik de pic niet wijzigen, ik kan niet aan mijn telenet account. Ik beloof de pic 's avonds aan te passen. Echter, na 10h30 wordt er op de thread niet meer gereageerd, en tegen dat ik s'avonds laat thuiskom (overgewerkt) staat de thread al op page 3. Dus ik denk; "Als ik de thread nu nog aanpas, dan push ik hem weer naar de front-page, en dat verdient deze thread niet. Ik laat hem staan, er kijkt toch geen kat meer."
      Toch vindt de Mod het nodig om die nacht, om 1h40 (!) de thread terug naar page één te halen door mij erop te wijzen dat de pic "nog steeds te groot is". Ik heb de thread dan maar aangepast (de link naar de pic weggehaald), zodat de thread kon "wegzinken" op het Showcase forum. En dat allemaal voor 27k, die waarschijnlijk al netjes gecompenseerd was door de "te kleine" sizes van de andere twee pics. Of om het nog anders te zeggen; wat is het verschil tussen iemand die 3 pics van 150k bekijkt en iemand die twee pics van 100k bekijkt en ééntje van 250k bekijkt? Of het vershil tussen drie pics van 150k en eentje van 450k?
      Let wel; deze hele historie werd afgehandeld in opperbeste stemming, met beleefde posts tussen mij en de Mod, maar toch had ik zo iets van "waarom was dit nu allemaal nodig?"

      Een bepaalde Mod legt hier de link tussen een flik en een Mod. Wel, zo komen jullie écht over. De gelijkenis is sprekend; jullie zijn "en masse" aanwezig om iedereen te flitsen die 1Okm/h te snel naar zijn werk rijdt, maar zijn op geen velden of wegen te bespeuren als er een inbreker dient te worden ingerekend.

      Dit is niet kwaad bedoeld hee! Maar ik had toch graag gehad dat er tijdens de volgende crew-meeting eens over Mod-prioriteiten werd gesproken. Ik mag hopen dat ik hier niet wordt neergesabeld omdat ik mijn mening laat horen. Ik weet welke "macht jullie hebben...
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by mila
        Mijn allerlaatste reaktie op die moderators, een discussie blijkt toch niet mogelijk want er duiken hier maar steeds meer mensen op met een sleuteltje.
        Met zijn allen schenden we dagelijks regeltjes, reglementen en wetten, gewoon om alles leefbaar en draaiende te houden (principe van de geest en de letter van de wet).
        Een simpel voorbeeld : (je zal geen 5 minuten moeten zoeken om het te vinden.)
        Je komt aangereden met je wagen en er staat een voertuig geparkeerd net voor, ter hoogte of net achter een witte lijn. Je kan die wagen niet voorbijrijden zonder over die witte lijn te rijden. Ik stop, het voertuig achter mij ook en heel het achteropkomende verkeer ook want niemand mag dat lijntje overschrijden.
        Leuke maatschappij wordt dat.
        Mila, ergens heb je natuurlijk een punt. Als je het beschrijft als hierboven kan ik daar zeker inkomen... Wie zei zo'n dikke 2000 jaar geleden ook al weer : "De mens is er niet voor de wet, maar de wet voor de mens..."? Enige gemodereerdheid is zeker aangewezen. Worden de moderators om die reden dan ook niet "moderator" genoemd ???

        Maar anderzijds moet je toegeven dat, om bij je voorbeeld van de witte lijn te blijven, wanneer iedereen over die witte lijn zou gaan (wanneer het hem uitkomt) het binnen de kortste keren onleefbaar zou worden binnen het verkeer. Precedenten toelaten is i.v.m. overtredingen altijd zeer gevaarlijk.

        Ik durf te stellen dat het modereren op dit forum uitermate "gemodereerd" gebeurt (enige kleine uitschuivers niet te na gesproken misschien). Maar persoonlijk op de bal spelen, creëert altijd problemen en biedt zelden een oplossing...

        Enfin, zoals altijd zal de juiste weg weer in het midden liggen zeker ??? Matig je ergernis en post mooie foto's en fijne reacties, daar ben je goed in...

        Vriendelijke groet,
        Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #19
          Ik ga volledig akkoord met Kariboe en de Moderators.
          Mannen ondereen het is soms erg hé ,geef een vinger en.......het word een ganse arm.
          Ik vind het juist goed dat er wat meer discipline komt,want daar heeft de wereld nood aan.
          Als iedereen wat meer verdraagzaamheid en zelfdiscipline krijgt,dan is alles toch opgelost of niet soms.
          Soms vind ik het spijtig dat ik geen vrouw ben,met de vrouwen op BD hebt ge dat toch allemaal niet voor.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #20
            Originally posted by Jochen

            So what als iemand eens niet perfect de 24h respecteert tussen 2 posts? Of wordt er enkel naar datums gekeken? Dan mag je posten om 23h59 en 00h01? En so what als een foto eens per ongeluk wat groter is? Waar zijn we in 's hemelsnaam mee bezig? Je staat toch niet voor een klas vol met kleuters?
            Dit is inderdaad een onduidelijkheid in het forum regelement, welke ik reeds via PM bij de Moderator van de showcase heb aangekaart. De huidige regel is naar mijn mening idd voor interpretatie vatbaar, en daar moet idd duidelijk over geschept worden....


            Ik zal eens m'n eigen voorbeeldje geven; een tijdje geleden post ik 's avonds drie foto's. ......
            Sorry hoor Jochen, maar regels zijn nu eenmaal nodig. Misschien heb je wel gelijk dat in totale grootte het niet uitmaakt (max 3 foto van 200kb = 600 kb totale size, of dit nu 3x 200kb of 2x 50 Kb en 1x 500kb is)
            Langs de andere kant, als we op die manier moeten gaan werken, gaan er nog meer mensen fouten maken, vermits de regels er dan enkel meer ingewikkeld op worden. Het is eenvoudiger te stellen welke de max. grootte per foto is, dan het totaal op te geven. Veel beginners en mensen met minder computer ervaring kunnen snel in de war geraken met al dat gereken met kilobytes, dus hou het simpel!

            Het is trouwens echt niet moeilijk om een foto met maximale afmetingen 900x600 onder de 200 kb te houden !!!! Daar is in JPg formaat zelf niet gek veel compressie voor nodig.

            De maximale afmetingen die worden opgelegd zijn een rechtstreeks gevolg van de forum layout. Ga je bredere foto's posten, dan wordt het hele topic (forum) mee in de breedte uitgerokken, wat de leesbaarheid niet ten goede komt.

            Dit is geen persoonlijke aanval op jouw, maar een algemene opmerking voor iedereen op het forum die vind dat je het niet zo nauw moet nemen met de regeltjes.

            Je kan een forum als dit perfect vergelijken met het verkeer.
            * Steeds meer leden <-> steeds meer auto's in het verkeer
            * Meer en meer posts <-> drukker verkeer

            Ook in het verkeer moet men strenger optreden dan vroeger. Ik praat al die superboetes en flitspalen niet goed, ze storen mij evenzeer, maar het feit is dat veel mensen de regels aan hun laars lappen, maar in het steeds drukkere verkeer brengt dit steeds grotere veiligheidrisico's mee. Als je te snel rijd en je wordt gepakt, moet je achteraf ook niet gaan zeveren als je de boete moet betalen. Je wist dat je te snel reed.

            Ook hier op het forum, dat steeds groter wordt, moet men streng zijn. 900 pixels is 900 pixels, en geen 920. Net zoals 50km/u 50km/u is en geen 70km/u

            De moderators doen ook enkel maar hun werk, ze wijzen de mensen op de forumregels, en treden op bij overtreding. Zij zijn de digitale politie op een forum, maar zonder hen, zou elk forum in een mum van tijd een totale anarchie worden!


            P.S. Jochen, wat betreft je probleem met je foto die te groot was, in die topic die je niet wou "bumpen" --> als je gewoon de foto op je webspace waarnaar de link verwees, even had aangepast en opnieuw ge upload, onder dezelfde naam en lokatie, dan had je direct in orde geweest met de forum regels, zonder daarvoor je topic te moeten editeren en zodoende te bumpen!
            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

            Comment


            • #21
              Originally posted by Jochen

              Ik zal eens m'n eigen voorbeeldje geven; een tijdje geleden post ik 's avonds drie foto's. Een Mod reageert die avond nog; een pic is te groot (227k). Ik zie zijn reply echter pas s'ochtends, op het werk. Daar kan ik de pic niet wijzigen, ik kan niet aan mijn telenet account. Ik beloof de pic 's avonds aan te passen. Echter, na 10h30 wordt er op de thread niet meer gereageerd, en tegen dat ik s'avonds laat thuiskom (overgewerkt) staat de thread al op page 3. Dus ik denk; "Als ik de thread nu nog aanpas, dan push ik hem weer naar de front-page, en dat verdient deze thread niet. Ik laat hem staan, er kijkt toch geen kat meer."
              Toch even opmerken dat een topic die op pagina twee verzeild en geen reacties meer krijgt, toch nog perfect tientallen, in sommige gevallen zelfs honderden views krijgt. Allemaal views met een te-grote foto. Bovendien weet niemand op voorhand dat een thread toch weer naar boven gaat door een late reply.
              Vandaar dat het steeds aangewezen is toch nog die foto aan te passen.

              En om Kb nog eens met het verkeer te vergelijken: "ja, meneer de agent, ik weet dat mijn vrachtwagen 2 ton overladen is. Maar ik ben hier vandaag nog langsgeweest en toen had ik 2 ton te weinig bij..."
              Die uitleg gaat daar geen verf pakken vrees ik.

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #22
                Aaaah, ze zijn weer bezig... goed.
                Dit zijn altijd de plezantste topics om te lezen.
                Soms mooier dan een foto's van een zonsondergang.

                Er moeten regels zijn idd anders zou het hier nogal wat worden.
                Maar om te zeggen de Mod heeft altijd gelijk????

                Er zijn hier pracht mods, mensen met verstand en tact.
                Maar er zijn idd ook onbeleefde en minder tactvolle ...

                Zo deed ik vroeger steevast mee aan de Challenge... was plezant al was ik nooit bij de eerste tien, maar meedoen is belangrijker dan winnen he?
                Goed, iedere maand stuurde ik een fotoke in uit mijn archief al jaaaaren...
                Nu, op een bebaald ogenblik veranderen ze de regels dat de ingestuurde foto van de maand zelf moet zijn, dus niet uit 't archief.
                Vermits ik de regels niet iedere maand opnieuw ga lezen stuur ik weer een foto in.
                S'anderndaags ga ik kijken... Geen foto te zien.
                Er zal iets mis geweest zijn bij 't verzenden?
                Ik stuur de foto een tweedemaal in. Weer niets?
                Een derde maal... een vierde maal. Ik kijk mijn internetverbinding na... Doe enkele testen met 't uploaden van foto's.. Alles ok.
                Ik stuur terug een foto binnen voor de challenge... en dan kijg ik een zeer onbeleefde mail van de Mod Challenge.
                Zeg manneke , het is nu al de vijfde maal dat ik je foto verwijder. LEES DE FORUMREGELS !

                Ik stond ervan te kijken... ik heb de mail naar Jaja geforward...
                Dit was ik echt niet gewoon binnen BD.
                OK, ik was fout.. Maar ik wist 't niet.
                Dan kan je iemand op zijn fouten wijzen idd.
                Maar dan is het als Moderator toch een minimum aan beleefdheid vereist? Niet?

                Ik heb hem dan maar een mailtje teruggestuurd dat ik het niet wist.... Maar dat ik nooit nog aan die Challenge zou deelnemen, zelfs niet meer naar kijken.
                Met zulke mensen ga ik liever niet om.
                Als er ooit een andere (lees beleefde) mod voor in de plaats komt zal ik er eens terug naar gaan kijken.
                Dat is het effect dat je krijgt als je zomaar als Mod niet het besef hebt om tactisch en beleefd te blijven.
                Dan blijven mensen weg...Ik zou ook weg zijn, moest Jaja me niet overhaald hebben. En idd, Jaja heeft gelijk, je moet het forum niet verlaten door de fout van één enkele persoon.
                Van alle andere mods is hier geen klagen, in tegendeel zelfs, zeer goede en bekwame mensen.

                Want , geef toe mensen, dit is toch een fantastisch forum.
                ik geen ander dat zo plezant en behulpzaam is.
                En de shootings... ik was er van in het begin bij... met 12 mensen... Daarna steeds meer tot de laatste Shootings, meer dan 80 vrienden en vriendinnen onder elkaar. Daar vind je de BD sfeer terug.
                Die sfeer is heel apart. Die mogen we niet laten verzuren door verkeerd begrepen postings.
                Ik vind het spijtig dat mensen wegblijven. En zeker zo'n toffe gasten als Skitch.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Jochen

                  Ik zal eens m'n eigen voorbeeldje geven; een tijdje geleden post ik 's avonds drie foto's. Een Mod reageert die avond nog; een pic is te groot (227k). Ik zie zijn reply echter pas s'ochtends, op het werk. Daar kan ik de pic niet wijzigen, ik kan niet aan mijn telenet account. Ik beloof de pic 's avonds aan te passen. Echter, na 10h30 wordt er op de thread niet meer gereageerd, en tegen dat ik s'avonds laat thuiskom (overgewerkt) staat de thread al op page 3. Dus ik denk; "Als ik de thread nu nog aanpas, dan push ik hem weer naar de front-page, en dat verdient deze thread niet. Ik laat hem staan, er kijkt toch geen kat meer."
                  Ja, ik blijf mijn eigen kontroleren.
                  Dus als ik een foto post ga ik nog eens kijken in mijn topic zelf.
                  Want ik heb het eens voorgehad dat ik een foto in PS terug bracht naar 195 Kb.
                  Daarna ging ik kijken in de topic zelf naar de foto,rechts klikken...eigenschappen pixels OK......203Kb.
                  Dan heb ik dat onmiddelijk aangepast,dus een beetje zelfdiscipline.
                  Dus als je juist onder de 200 Kb blijft,kan het zijn dat PS iets minder aangeeft als Windows.( wie is juist )
                  Eerst nog eens nakijken en dit duurt echt niet zo lang.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Aragorn
                    De moderators doen ook enkel maar hun werk, ze wijzen de mensen op de forumregels, en treden op bij overtreding. Zij zijn de digitale politie op een forum, maar zonder hen, zou elk forum in een mum van tijd een totale anarchie worden!
                    Volledig akkoord.

                    Nog een voorbeeld uit het leven gegrepen :
                    Volgens de regels van het bedrijf waar je werkt moet iedereen vóór 9u beginnen werken. Stel dat er een werknemer geleidelijk aan later en later toekomt (telkens met een of andere smoes) en na verloop van tijd steevast na 9u15 toekomt en begint te werken.

                    Wat is voor het bedrijf waar die persoon werkt het meest aangewezen : dat iedereen dat gedrag begint over te nemen en dat na verloop van tijd geen kat nog voor 9u30 begint te werken OF dat de baas zo snel mogelijk ingrijpt en die ene persoon even op het matje roept ?
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #25
                      Ik ben het er mee eens dat regels (hoe onbenullig ze ook mogen lijken) op dit forum moeten worden nageleefd.
                      Maar mocht iemand de regels overtreden, dan moet die persoon er op een nette manier op worden gewezen. En hier wringt de schoen, want wat voor de een een nette manier is, hoeft voor de ander nog niet zo te zijn. Dus hier is tact geboden. En zelfs dan is het nog lang niet altijd goed. Dit geldt overigens niet alleen voor de mods, maar ook voor alle forumdeelnemers.

                      @Skitch: Fijne vakantie!
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #26
                        als dit niet thuis hoort in de chit-chat wat dan nog wel ??

                        Comment


                        • #27
                          Allé,het onweer op BD is ook precies voorbij.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #28
                            Hier ondertussen ook, 2 uurtjes terug een serieuze hagelbui te verduren gehad (er zaten duiveneieren bij )...

                            Enfin, de rust is bijna terug: alvast een goede vakantie aan iedereen en laten we nu eens allemaal proberen een beetje gematigd te wezen... Dat helpt een hoop gerotzooi te vermijden...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Aragorn

                              P.S. Jochen, wat betreft je probleem met je foto die te groot was, in die topic die je niet wou "bumpen" --> als je gewoon de foto op je webspace waarnaar de link verwees, even had aangepast en opnieuw ge upload, onder dezelfde naam en lokatie, dan had je direct in orde geweest met de forum regels, zonder daarvoor je topic te moeten editeren en zodoende te bumpen!

                              Je hebt hem duidelijk niet gesnapt. Ik KON dat niet doen van op het werk. Dus moest het tot 's avonds wachten. Maar dan zag ik er het nut niet van in; de thread stond al op page 3 en zou toch nooit meer bekeken worden. Echter, de Mod ging toch nog op zoek naar de thread, en haalde hem weer naar page één door een post achter te laten waarin hij nogmaals vroeg de foto aan te passen. Waarom? Ik dacht de pics toch die avond al te deleten. Ik heb dan maar (voor ZIJN gemoedsrust) de link naar die "te zware pic" verwijderd. Dat kon ik WEL van op 't werk.
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #30
                                Skitch, goeie vakantie, en maak lekker veel mooie foto's!

                                @Mic, blij dat je na die onbeschofte mail het forum niet verlaten hebt, anders had ik je posts nooit meer kunnen lezen, je website nooit gevonden, en nooit het BD Stille Waters filpmke gezien.

                                @all
                                Regels zijn nodig, anders krijg je algemene chaos, waarna er toch mensen een bepaalde structuur gaan proberen opleggen om alles terug leefbaar te maken... In een wereld waar chaos heerst en regels aangelegd worden, is dat meestal door maffia of dergelijke, en da's veel slechter dan de "gewone" ordehandhavers.

                                Ik lees hier ook regelmatig de verwijzing naar regels in het verkeer, en hoeveel we daar ons voeten aan vegen zonder gevolg (soms omdat we niet anders kunnen). Ik bol zelf rond de 40000 km per jaar al gedurende de laatste 7 jaar (en nee, dat is geen deel van mijn job), en treedt zelf ook wel al eens wat wetten met vuile voeten. Wil dit dan zeggen dat ik mijn eigen regeltjes mag naleven? Zeker niet.

                                Het is niet omdat iemand fout geparkeerd staat dat je zomaar over de volle witte lijn mag rijden. Het is toevallig omdat er geen agent in de buurt is dat je geen bekeuring krijgt. De fout geparkeerde krijgt normaal ook een bekeuring als er een zilverknoop in de buurt is.

                                Hetzelfde geld hier voor de forumregels. Als je al eens een forumregel breekt, en er niet voor op de vingers getikt wordt, dan heb je misschien geluk dat een mod dit niet opmerkte, of een oogje dichtkneep. Net als in het dagelijkse leven zijn er flexible en minder flexibele mods, mods met communicatieve vaardigheden, en mods zonder.
                                Dit zijn vrijwilligers, en die mensen nemen alle posts door op een andere manier dan de bezoekers. Aangezien zij ook maar mensen zijn, kunnen zij ook wel eens door het lint gaan, net als Skitch voorhad.

                                Laten we gewoon allemaal terug een beetje verdraagzaam worden en beseffen dat dit nog altijd een forum is... We komen hier allemaal (of toch bijna allemaal) voor info en gesprekken rond onze gemeenschappelijke hobby, namelijk fotografie.

                                De laatste weken heb ik door werkomstandigheden weinig tijd om nog es BD grondig te volgen, maar vandaag nam ik toch de tijd om bij te lezen.
                                De eerste 4 threads die ik doorneem zijn er van ruzie, discussie en andere menselijke fouten.

                                Ik betreur het dat Phille zijn kap over de haag heeft gegooid, want ik kon zijn reviews wel apprecieren. Het was es iets anders dan de gemiddelde DP Review... waar men trouwens ook merkgetint is. (Fuji zal tot het einde der dagen slechter gemarkeerd worden als een ander merk).

                                Aangezien ik de komende weken/maanden nog altijd druk in het werk blijf zal ik terug tot mijn oude rol hervallen, namelijk af en toe eens bijlezen, en weinig reageren.

                                Ik ken BD al langer dan vandaag, de laatste 2 jaar ben ik al regelmatig es komen. Toen we dit jaar een D70 kochten hebben we ons meteen aangesloten bij het forum, omdat we na veel meevolgen de tijd rijp vonden om ons aan te sluiten bij een (schijnbaar) toffe bende.
                                BLijkbaar zit het slechte weer er voor iets tussen, want de lading pruimen van dit jaar blijkt redelijk veel zure pruimen te bevatten...

                                Laat ons allemaal nu eens terugkomen tot de kern van de zaak, namelijk fotograferen, en kennis delen, en hulp bieden aan diegenen die het nodig hebben en erom vragen.
                                Anders denk ik dat het forum wel eens het einde van de tunnel zou kunnen zien....

                                En lap de onweersbui hangt hier weeral boven ons dak.... Kan er iemand eens voor beter weer zorgen?

                                Comment

                                Working...
                                X