Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

    Deviantart zet ik vaak foto's op.
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

    Comment


    • #17
      Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

      Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
      dan is er nog een trucje...
      Je foto vierkant maken met boven en onderaan een witte band...
      Da's waar.
      Maar denk dan aan de mensen die die app gebruiken: voornamelijk smartphone gebruikers.
      Die bekijken je foto dus op een klein scherm.
      Een vierkante foto vult meestal maar iets meer dan de helft van zo'n smartphonescherm.
      En als je van die vierkante foto nog eens 2 marges ongebruikt laat om er een 2x3 foto te laten in passen, dan heb je niet meer zo veel "foto" op zo'n klein scherm. Ook al draai je je scherm in de andere richting, een vierkante foto blijft daar hetzelfde klein formaat.

      Dát, en het feit dat Instragram een 'vluchtig' medium is van snel liken en doorscrollen, maakt het voor mij een lastig medium.
      - Ga je veel tijd steken in een goeie foto op dat medium, als je weet dat mensen snel snel doorswipen naar het volgende?
      - Of wil je net wél veel tijd steken in goeie foto's, die je maar heel sporadisch post, zodat mensen iets langer blijven kijken naar iets dat opvalt, iets dat het verschil maakt tussen al de bagger die ze onderweg zien?

      Ik heb al gemerkt dat er op Instagram veel te weinig professioneel werk komt, en veel te vaak selfies, foto's van wat ze net gegeten hebben, ...
      Of heb ik het verkeerd voor?

      Comment


      • #18
        Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Da's waar.
        Maar denk dan aan de mensen die die app gebruiken: voornamelijk smartphone gebruikers.
        Die bekijken je foto dus op een klein scherm.
        Een vierkante foto vult meestal maar iets meer dan de helft van zo'n smartphonescherm.
        En als je van die vierkante foto nog eens 2 marges ongebruikt laat om er een 2x3 foto te laten in passen, dan heb je niet meer zo veel "foto" op zo'n klein scherm. Ook al draai je je scherm in de andere richting, een vierkante foto blijft daar hetzelfde klein formaat.

        Dát, en het feit dat Instragram een 'vluchtig' medium is van snel liken en doorscrollen, maakt het voor mij een lastig medium.
        - Ga je veel tijd steken in een goeie foto op dat medium, als je weet dat mensen snel snel doorswipen naar het volgende?
        - Of wil je net wél veel tijd steken in goeie foto's, die je maar heel sporadisch post, zodat mensen iets langer blijven kijken naar iets dat opvalt, iets dat het verschil maakt tussen al de bagger die ze onderweg zien?

        Ik heb al gemerkt dat er op Instagram veel te weinig professioneel werk komt, en veel te vaak selfies, foto's van wat ze net gegeten hebben, ...
        Of heb ik het verkeerd voor?
        Ik heb toch een paar pro's die prachtig werk zetten op instagram.
        Kmoet wel eerlijk bekennen zij maken wel speciaal foto's voor hun accounts op instagram maw vierkante foto's
        ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #19
          Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

          Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
          Ik heb toch een paar pro's die prachtig werk zetten op instagram.
          Kmoet wel eerlijk bekennen zij maken wel speciaal foto's voor hun accounts op instagram maw vierkante foto's
          Ja dit zie ik vaker. Ik volg heel wat collega's op instagram en ze gebruiken die app op een interessante manier. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar ik heb van ze vernomen dat het een effectieve manier is meer zichtbaarheid te krijgen online.
          Last edited by Marlien; 28 februari 2016, 18:28.
          -- Nieuwe website laten maken? --

          Comment


          • #20
            Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

            Negeren graag, was een test.
            -- Nieuwe website laten maken? --

            Comment


            • #21
              Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

              Ik heb mijn blogje en ik zet elke keer enkele foto's op een facebook pagina en op mijn persoonlijke FB en daar bij een link naar mijn blog, maar de grote hoop foto's staan op Flicr. Soms denk ik wel dat ik die grote hoop daardoor niet gezien wordt, want je blijft niet doorklikken naar 'meer foto's'. Ik haal nu gemiddeld een 350 tal views per maand op mijn blog, hoeveel individuele bezoekers dat zijn hou ik niet bij. Ik ben ook wel benieuwd naar tips om dit naar boven te krijgen.

              Comment


              • #22
                Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                iets wat mij ook erg interesseert dit onderwerp, ben benieuwd naar de antwoorden.

                @ Skitch, je spreekt over de metadata van die website.
                Kan je dat bij elke site zien ? Wat zie bvb bij die van mij staan ?
                Staat hieronder in m'n handtekening

                Alvast bedankt !

                grts
                Sieg
                'k Heb het een beetje laat gezien... :
                Voor www.sieg.be :
                animals, nature, birds, bird of prey, sieg, siegfried noet, siegfried, noët, siegfried noët, wildlife, natuurfotografie, nature, photography, owls, cats, dogs, seascapes, landscapes, bird, natuurfotografie, owls, uil, roofvogels, honden, katten, zee, wenduine, blankenberge, cadzand, zeeland, west-vlaanderen, Sieg, Siegfried, Siegfried Noët, Canon, Canon 1Dx, www.sieg.be, sieg.be; www.siegfriednoët.be, www.siegfriednoet.be, dieren, dierenfotgrafie, natuur, fotografie, photography, wildlife photgraphy, filos dog school, filos, hondenschool, various, kingfisher, kingfishers, mammals, squirls, squirls,s, si, sie, sieg, sieg.be, nature photography, animals, nature, birds, bird of prey, sieg, siegfried noet, siegfried, noët, siegfried noët, wildlife, natuurfotografie, nature, photography, owls, cats, dogs, seascapes, landscapes, bird, natuurfotografie, owls, uil, roofvogels, honden, katten, zee, wenduine, blankenberge, cadzand, zeeland, west-vlaanderen, Sieg, Siegfried, Siegfried Noët, Canon, Canon 1Dx, www.sieg.be, sieg.be; www.siegfriednoët.be, www.siegfriednoet.be, dieren, dierenfotgrafie, natuur, fotografie, photography, wildlife photgraphy, filos dog school, filos, hondenschool, various, kingfisher, kingfishers, mammals, squirls, squirls,s, si, sie, sieg, sieg.be, nature photography, ijsvogel, fotografie, bruine kiekendief, blauwe kiekendief, velduil, kluut,
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #23
                  Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  'k Heb het een beetje laat gezien... :
                  Voor www.sieg.be :
                  animals, nature, birds, bird of prey, sieg, siegfried noet, siegfried, noët, siegfried noët, wildlife, natuurfotografie, nature, photography, owls, cats, dogs, seascapes, landscapes, bird, natuurfotografie, owls, uil, roofvogels, honden, katten, zee, wenduine, blankenberge, cadzand, zeeland, west-vlaanderen, Sieg, Siegfried, Siegfried Noët, Canon, Canon 1Dx, www.sieg.be, sieg.be; www.siegfriednoët.be, www.siegfriednoet.be, dieren, dierenfotgrafie, natuur, fotografie, photography, wildlife photgraphy, filos dog school, filos, hondenschool, various, kingfisher, kingfishers, mammals, squirls, squirls,s, si, sie, sieg, sieg.be, nature photography, animals, nature, birds, bird of prey, sieg, siegfried noet, siegfried, noët, siegfried noët, wildlife, natuurfotografie, nature, photography, owls, cats, dogs, seascapes, landscapes, bird, natuurfotografie, owls, uil, roofvogels, honden, katten, zee, wenduine, blankenberge, cadzand, zeeland, west-vlaanderen, Sieg, Siegfried, Siegfried Noët, Canon, Canon 1Dx, www.sieg.be, sieg.be; www.siegfriednoët.be, www.siegfriednoet.be, dieren, dierenfotgrafie, natuur, fotografie, photography, wildlife photgraphy, filos dog school, filos, hondenschool, various, kingfisher, kingfishers, mammals, squirls, squirls,s, si, sie, sieg, sieg.be, nature photography, ijsvogel, fotografie, bruine kiekendief, blauwe kiekendief, velduil, kluut,
                  Bedankt Skitch !

                  Zo te zien staat er meer dan genoeg in
                  Maar lijkt me dat ik heel veel dubbel heb staan, dat zal ik eens moeten bekijken hoe dat komt.
                  Snap eigenlijk niet dat er zoveel instaat, ik heb eigenlijk geen benul van websitebouw ....

                  Lijkt jouw dat genoeg info en/of hoe kun je een website nog evidenter maken qua zichtbaarheid ?

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                    Ik vind het een "beetje" te veel. De software van Google kijkt na of er geen misbruik van gemaakt wordt....
                    Daarom zou ik het inkorten.
                    Voorbeeld :

                    animals, nature, birds, bird of prey, wildlife, natuurfotografie, nature, photography, owls, cat, dog, seascape, landscape, bird, natuurfotografie, owls, uil, roofvogel, vogel, hond, kat, zee, wenduine, blankenberge, cadzand, zeeland, west-vlaanderen, Sieg, Siegfried, Siegfried Noët, Canon, Canon 1Dx, www.sieg.be, sieg.be; siegfriednoët.be, siegfriednoet.be, dieren, dierenfotgrafie, natuur, fotografie, wildlife, filos dog school, filos, hondenschool, various, kingfisher, mammals, squirls, sie, ieg, ijsvogel, fotografie, bruine, blauwe, kiekendief, velduil, kluut,

                    siegfriednoet.be, siegfriednoët.be zou ik weglaten want dat leidt naar "nergens".....

                    Het is maar een voorbeed hé!
                    Last edited by Skitch; 2 maart 2016, 15:36.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                      Bedankt voor de tip Skitch !

                      Trouwens zijn deze hoofdletter gevoelig ?

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 2 maart 2016, 15:50. Reden: trouwens ....
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Ik vind het een "beetje" te veel. De software van Google kijkt na of er geen misbruik van gemaakt wordt....
                        Daarom zou ik het inkorten.
                        Voorbeeld :

                        animals, nature, birds, bird of prey, wildlife, natuurfotografie, nature, photography, owls, cat, dog, seascape, landscape, bird, natuurfotografie, owls, uil, roofvogel, vogel, hond, kat, zee, wenduine, blankenberge, cadzand, zeeland, west-vlaanderen, Sieg, Siegfried, Siegfried Noët, Canon, Canon 1Dx, www.sieg.be, sieg.be; siegfriednoët.be, siegfriednoet.be, dieren, dierenfotgrafie, natuur, fotografie, wildlife, filos dog school, filos, hondenschool, various, kingfisher, mammals, squirls, sie, ieg, ijsvogel, fotografie, bruine, blauwe, kiekendief, velduil, kluut,

                        siegfriednoet.be, siegfriednoët.be zou ik weglaten want dat leidt naar "nergens".....

                        Het is maar een voorbeed hé!
                        Volgens wat je op SEO sites leest wordt er wegens het misbruik totaal geen rekening mee gehouden.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                          Ik vraag me af hoe jullie proberen zichtbaarheid te geven aan jullie foto's?

                          Ikzelf zet ze op
                          - Fabebook
                          - 500px
                          - Hier
                          - Instagram
                          - Flickr
                          - 1x

                          Wat Instagram betreft, zijn er veranderingen op til, las ik zonet in De Morgen:
                          "Instagram gaat foto's niet langer chronologisch rangschikken".
                          Instagram, het fotoplatform dat door de sociaalnetwerksite Facebook is overgenomen, zal de foto's van gebruikers niet langer chronologisch gerangschikt tonen. Via software zullen de afbeeldingen volgens relevantie voor de gebruiker gesorteerd worden, aldus Instagram in een blogpost. Volgens Instagram missen gebruikers nu ongeveer 70 procent van de voor hen interessante posts.

                          Instagram, het fotoplatform dat door de sociaalnetwerksite Facebook is overgenomen, zal de foto's van gebruikers niet langer chronologisch gerangschikt tonen. Via software zullen de afbeeldingen volgens relevantie voor de gebruiker gesorteerd worden, aldus Instagram in een blogpost. Volgens Instagram missen gebruikers nu ongeveer 70 procent van de voor hen interessante posts.

                          De veranderingen zullen de komende maanden zichtbaar worden. In het begin "zullen alle posts er zijn, enkel in een andere volgorde", aldus Instagram. Uiteindelijk kunnen sommige posts volledig weggefilterd worden.


                          Het platform telt meer dan 400 miljoen gebruikers. Bij Facebook (meer dan 1,6 miljard actieve leden) kunnen de berichten al langer door software geordend worden. Ook Twitter experimenteert met het gebruik van dergelijke algoritmen, in plaats van een puur chronologische weergave.
                          Ik snap de bedoeling eerlijk gezegd niet.
                          Veel mensen gebruiken Instagram om snel chronologisch foto's te bloggen, en nu gaat men die chronologie eruit halen en ze relevant sorteren, waarbij -als ik het goed lees- posts volledig weggefilterd worden.

                          Ik snap ook de achterliggende gedachte van het relevant zijn niet, voor sommige mensen kunnen bepaalde zaken relevant zijn, voor anderen weer niet. Dus kan het zijn dat persoon X bepaalde foto's niet te zien krijgt omdat het systeem denkt dat die voor hem niet relevant zijn.
                          *zucht*

                          Comment


                          • #28
                            Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                            ... en het aantal posts met #RIPstagram begint fel te stijgen vandaag. ^^

                            Instagram has become the latest social media platform to cede control of user feeds to the robots.

                            Comment

                            Working...
                            X