Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
11 en 12 oktober zal Carmencita Film Lab naar Antwerpen komen.
Voor de prijs van 78 euro zal je een uitgebreide workshop over zwart/wit analoge fotografie kunnen volgen.
Het volledige programma en alle details staan op de website.
Klink verleidelijk. Mis alleen een beetje info wat je bvb verwacht wordt mee te brengen of zo.
Ga toch eens kijken of het zou lukken. Zit hier al enkele maanden met een deel materiaal om te ontwikkelen maar nog nooit de stap durven zetten.
Klink verleidelijk. Mis alleen een beetje info wat je bvb verwacht wordt mee te brengen of zo.
Ga toch eens kijken of het zou lukken. Zit hier al enkele maanden met een deel materiaal om te ontwikkelen maar nog nooit de stap durven zetten.
Veel heb je niet nodig (chemie: ontwikkelaar en fixeer ) (voor gewone ZW toch (C41 en E6 is een ander verhaal)
Ontwikkeltank en spiraal
Schaar
Thermometer
Stopwatch
Afzeemvel
optioneel een flessenoperner of zoiets om het film rolletje open te doen (alleen in he pikkedonker)
Geef wat feedback hier als de cursus hebt gevolgd.
Heb net nog eens gehoord en je moet 1 te ontwikkelen rolletje + eigen camera meenemen.
Ik vind het zelf ook onduidelijk doordat dit niet op de site staat
idd zeer onduidelijke site...
het gaat volgens mij ook meer over het film gebeuren en daarna het hybride verwerken. meer dan dat het echt over zwart-wit ontwikkelen EN afdrukken gaat.
Neemt niet weg dat ik het verder ook even bekijk, vooral dag 2 kan interessant zijn.
Tom
De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
Gaat duidelijk niet over afdrukken, maar had graag iets gezien over scannen. Dat is iets wat ik nu echt zou kunnen gebruiken. Die model shoot heb ik het ook moeilijker mee, maar goed dat is mijn probleem.
Gaat duidelijk niet over afdrukken, maar had graag iets gezien over scannen. Dat is iets wat ik nu echt zou kunnen gebruiken. Die model shoot heb ik het ook moeilijker mee, maar goed dat is mijn probleem.
:-)
Scannen is krassen met de nagels op het bord. Een filmpje ontwikkelen das 100% niks. De analoge afdruk dat is de kunst.
Ik draai het spies om.
Ik heb ong. 10.000 films ontwikkeld.
Voor 30€ / ex. huur ruimte film en cameras / toon ik hoe een film ontwikkeld word. Met alle toeters en bellen.
YMMV
Dat is zeer leuk, maar gelieve mijn topic niet te kapen.
Bij voorbaat dank.
Comment