Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfotograaf benodigdheden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

    Je kan investeren in een stand op een trouwbeurs, om jezelf kenbaar te maken.
    1500-2000€.
    Website: 1500€.


    Een huwelijksfotograaf maakt zijn albums het beste zelf. Zo wordt het verhaal uit eerste hand verteld.
    De fotograaf weet wie de belangrijkste personen waren, de ouders, de getuigen, familie,...
    weet welke gebeurtenisen voor het Koppel het belangrijkst waren,
    en kent ook de chronologie van die dag.

    Mensen die bij hun fotograaf zelf geen album bestellen zijn degenen die dit zelf willen doen.
    in de meeste gevallen omdat ze denken dat dit goedkoper is.

    Dan mag je nog een kantoor hebben en een frigo, je werk wordt er niet aantrekkelijker door.
    Last edited by wouterc; 6 augustus 2014, 20:10.

    Comment


    • #17
      Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

      Het is in feite heel simpel.

      6 maanden geleden ben ik in bijberoep gestart als bedrijfsfotograaf en heb toen een website laten opzetten. Nu maanden later krijg ik via de website verschillende aanvragen binnen voor huwelijksfotografie. Om te zien of ik deze dienst kan aanbieden, heb ik verschillende freelancers gecontacteerd met de vraag of ze zouden willen werken met een samenwerkingsovereenkomst. De reacties waren erg positief. Maar bij huwelijksfotografie zijn er veel nieuwe kosten, de voornaamste is de huur van een kantoor. En om een volledig beeld te krijgen van de kosten ben ik financieel plan aan het opstellen. Op die manier kan ik zien of het financieel haalbaar is of niet.

      De klanten die langskomen op kantoor zou ik toch uit beleefdheid een drankje of koffietje willen aanbieden. Ter verdediging van de frigo en koffiezetter

      Comment


      • #18
        Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

        Moderator Note: Verplaatst van Accessoires naar Algemeen, omdat de vraag hier beter thuishoort.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #19
          Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

          Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          ...................
          Ben ik nu de enige die een en ander vreemd vind?
          .................................
          Nee hoor.

          6 maanden geleden ben ik in bijberoep gestart als bedrijfsfotograaf en heb toen een website laten opzetten.
          En i.p.v. bedrijfsfotografie doe je nu huwelijksfotografie?
          Dan nog een nieuwe wagen extra dus?
          De - Tablet - Laptop - Desktop - Software - zal je dan toch al hebben dacht ik?

          Een financieel plan stel je op samen met je boekhouder. Of zie #10
          Of een dure zakenadvocaat, als je het groots ziet.

          Mag ik raden? > Je werkt steevast met Nikon.

          Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
          ......................................
          - Hoeveel huwelijken ik per jaar moet doen om winst te maken
          .................................
          Ikzelf ga de foto's niet nemen, daarvoor zal ik gebruik maken van ervaren huwelijksfotografen. Ik sta in voor de post productie; samenstellen trouwalbum, bedankt kaartjes, retouches.................
          Vergeet dan zeker niet geboortefotografen, communiefotografen, jubileumfotografen enz. Die willen soms ook een album samenstellen.
          En de bedrijfsfotografen ook niet vergeten. Hun klanten hebben hele folders nodig. En soms hele boeken als ze op de beurs genoteerd willen zijn.
          Reken maar op een drukmachine i.p.v. een printer.
          Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
          .................................daarvoor zal ik gebruik maken van ervaren huwelijksfotografen...........
          Ik hoop voor jou dat zij gebruik maken van jou. Jij bent niet de opdrachtgever, zij zijn de klant.
          Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
          Het is in feite heel simpel.
          ...................
          De klanten die langskomen op kantoor zou ik toch uit beleefdheid een drankje of koffietje willen aanbieden. Ter verdediging van de frigo en koffiezetter
          Reken maar dat de klanten niet bij jou komen. Jij zult, zoals een voyageur (vertegenwoordiger) , naar jouw klanten moeten gaan om ze te ronselen.
          Als ze beleefd zijn zullen ze jou een koffie aanbieden. Dan hoef jij die frigo en die koffiezet niet in je lening te stoppen.
          Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
          6 maanden geleden ben ik in bijberoep gestart als bedrijfsfotograaf en heb toen een website laten opzetten........................
          Als je je gaat toeleggen op postproductie zou je beter je eigen website zelf maken. Logisch gezien.
          1- om te tonen dat je dat kan, want het zal een dienst zijn die je kan leveren. Als je je lening wil afbetalen.
          2- Om te tonen dat je eigen "stijl" hebt en flexibel bent. Klanten houden daarvan.
          3- Een item minder in het financieel plan.
          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Moet ik de vraag van TS serieus nemen, dat lijstje kan een kleuter nog bedenken.
          O, ja, vergeet de deurmat niet in uw 'ondernemers plan'.
          Het is zomer hé.
          Last edited by Skitch; 7 augustus 2014, 00:24. Reden: Een beetje vanalles
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

            lijkt mij verdacht veel op een ander topic

            Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

            Comment


            • #21
              Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

              Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
              ...
              Ikzelf ga de foto's niet nemen, daarvoor zal ik gebruik maken van ervaren huwelijksfotografen. Ik sta in voor de post productie; samenstellen trouwalbum, bedankt kaartjes, retouches...
              Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
              Om te zien of ik deze dienst kan aanbieden, heb ik verschillende freelancers gecontacteerd met de vraag of ze zouden willen werken met een samenwerkingsovereenkomst.
              Ervaren fotografen geven de postprocessing niet uit handen. Ze nemen niet het risico dat hun inzet verneukt wordt door een derde en daardoor hun goede naam geschonden wordt.

              Freelancers die enkel een camera bezitten en niets van postprocessing afweten kunnen daarentegen wél van je diensten gebruik maken.

              Ik vrees dat mijn dochter ook het slachtoffer is geworden van een gelijkaardige constructie . Op een huwelijksbeurs een prachtig portfolio te zien gekregen en veel betaald voor een hoop bagger van een amateur of freelancer. Waarmee ik niet bedoel dat iedere amateur of freelancer bagger aflevert.
              Last edited by notex; 7 augustus 2014, 09:49.

              Comment


              • #22
                Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
                Het is in feite heel simpel.

                6 maanden geleden ben ik in bijberoep gestart als bedrijfsfotograaf en heb toen een website laten opzetten. Nu maanden later krijg ik via de website verschillende aanvragen binnen voor huwelijksfotografie..
                en wat is de link naar die site..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                  Begrijp niet waarom iedereen het zo vreemd vind dat ik financieel plan wil opstellen. Zoals ik al heb gezegd: het is heel simpel. Ik ben geen huwelijksfotograaf en wil de klanten kwaliteit werk leveren, dus schakel ik een ervaren huwelijksfotograaf in die samen met mij wil werken.

                  1. Ben zakelijk en juridische advies gaan aanvragen. Ik heb daar mijn situatie voorgelegd en die hebben mij aangeraden om te werken met freelancers en een goed samenwerkingsovereenkomst op te stellen.
                  2. Heb door een advocaat een samenwerkingsovereenkomst laten opstellen waarin duidelijk staat dat ze geen reclame mogen maken voor hun eigen bedrijf.
                  3. Enkele freelancers gecontacteerd of ze onder die voorwaarden willen werken.
                  4. Met de bank gaan bespreken hoeveel ik kan lenen.
                  5. Nu bezig met het opstellen van een financieel plan en ga die dan voorleggen aan de boekhouder.

                  Ik werk momenteel nog als grafische ontwerper in loondienst en wil in oktober als fulltime zelfstandige aan de slag gaan. Mijn hoofdinkomsten zullen komen van mijn werk als grafische ontwerper. Een schatting 70 % grafisch en 30 % fotografie. Veel zaken die ik nodig zal hebben als grafische ontwerper, zal ik ook kunnen gebruiken voor huwelijksfotografie. Maar zoals ik al heb gezegd om een realistisch beeld te krijgen van alle kosten wil ik een financieel plan opstellen om te zien of mijn plan van aanpak rendabel kan zijn.

                  Nog vragen??

                  Comment


                  • #24
                    Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                    Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
                    ......Nog vragen??
                    ja...zie #22..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      ja...zie #22..?
                      Je zal vast wel begrijpen dat ik liever geen link geef naar mijn website. Teveel negatieve reacties ontvangen op deze forumpost.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                        Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
                        Je zal vast wel begrijpen dat ik liever geen link geef naar mijn website. Teveel negatieve reacties ontvangen op deze forumpost.
                        gewoon doen en je sokken aanhouden..!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                          Ik zou ook overwegen niet alleen het kantoor te huren maar ook frigo, meubels, PC, camera's, wagen, enz te leasen. Dan heb je een veel eenvoudiger kostenplaatje en op tijd vervanging van oud materiaal.

                          YMMV
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                            Oorspronkelijk geplaatst door bkcp Bekijk bericht
                            Je zal vast wel begrijpen dat ik liever geen link geef naar mijn website. Teveel negatieve reacties ontvangen op deze forumpost.
                            Nochtans : Op dit forum zijn er heel veel ervaren huwelijksfotografen. Meer dan je kan vermoeden.
                            Het verwondert me dat je nog niet op het idee gekomen bent om te schrijven dat je mailbox uitpuilt van de aanvragen. Om van je dienstvaardige postproductieve diensten te genieten.

                            Oeps. Vergeten. Dat ga je niet doen wegens de discretie.

                            Of ontgaat er me iets ?
                            Nog iets:
                            en wat is de link naar die site..?
                            grt,bouk.
                            'k Zou toch maar een link geven hoor. Uit beleefdheid.

                            Nog iets :
                            Heb door een advocaat een samenwerkingsovereenkomst laten opstellen waarin duidelijk staat dat ze geen reclame mogen maken voor hun eigen bedrijf
                            Welke ervaren fotograaf wil met zo'n kontrakt zijn eigen toekomst beperken?

                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                              Ik heb de discussie gelezen. Gezien de wat negatieve toonzetting kan ik mij voorstellen dat je je website hier niet plaatst. Van de andere kant zijn het allemaal tips, ook al komen deze wat negatief over, die je kunt meenemen in je plan.

                              Wat mij in ieder geval opvalt is dat je door gebrek aan ervaring enkele opdrachten die je binnenkrijgt wilt uitbesteden. Waarom de opzet dan niet anders?! Richt je zaken op de onderdelen die je wel beheerst grafisch werk plus zakelijke fotografie. Krijg je vervolgens verzoeken binnen voor huwelijksfotografie probeer dan een samenwerking aan te gaan met een ervaren huwelijksfotograaf maar dan in de vorm van een overeenkomst van opdracht.

                              Concreet:
                              • Klant benaderd jou voor huwelijksreportage.
                              • Jij geeft aan dit niet persoonlijk te doen maar hiervoor een ervaren fotograaf in te schakelen.
                              • Gezamenlijke afspraak jij, klant en fotograaf om zaken door te nemen.
                              • Fotograaf doet zijn werk (foto's en nabewerking) en stuurt jou zijn werk plus een factuur van zijn werkzaamheden.
                              • Jij neemt samen met de klant het resultaat door, klant besteld vervolgens bij jou foto's en album.


                              Uiteindelijk stuur jij de klant een factuur die er als volgt uitziet:
                              • Prijs reportage (inclusief bespreking e.d.) zijnde de kosten van de fotograaf (doorbelasting van zijn kosten) plus evt. een kleine opslag van jou.
                              • Kosten album/foto's


                              Volgens mij gaat dit veel beter werken dan naar buiten toe je presenteren als tussenpersoon oid. Fotowerk wat je kan gewoon zelf blijven doen en voor het overige goede vaste partners vinden en heel belangrijk, werken met een overeenkomst van opdracht (en dus niet met een vaste samenwerkingsovereenkomst).

                              Mocht je nog vragen hebben mag je me gerust een berichtje sturen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Huwelijksfotograaf benodigdheden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                                Ik heb de discussie gelezen. Gezien de wat negatieve toonzetting kan ik mij voorstellen dat je je website hier niet plaatst. ........................
                                @ Reinier79,

                                Gezien mijn trolervaringen hier met iemand die ook graag onrealistische lijstjes maakte......................... was het realistisch geweest om toch een link naar een echte professionele website te hebben.
                                Enzovoort, enzovoort.....

                                Met een echte link had ik een ander antwoord op onderstaande vraag :
                                ..............................Ben ik nu de enige die een en ander vreemd vind?...............
                                En op volgende vraag:
                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                en wat is de link naar die site..?
                                grt,bouk.
                                had ik geen helemaal geen link verwacht hoor. 'k Vroeg me wel af hoe TS er zich zou uitschrijven. 'k Ben daarmee niet alleen denk ik.
                                Last edited by Skitch; 7 augustus 2014, 17:43.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X