Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp en raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulp en raad gevraagd

    En is er al verder nieuws of heb je de D4 al terug in bezit ?

    Comment


    • #17
      Re: Hulp en raad gevraagd

      hopelijk was hij hier niet bij :
      http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...derd-a1982149/

      Comment


      • #18
        Re: Hulp en raad gevraagd

        D4 is terug en ik heb netjes alles betaald .... pffff ik heb het opgegeven maar wel 1 ding geleerd ;-)
        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

        Comment


        • #19
          Re: Hulp en raad gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
          maar wel 1 ding geleerd ;-)
          en dat is.........?

          Comment


          • #20
            Re: Hulp en raad gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
            D4 is terug en ik heb netjes alles betaald .... pffff ik heb het opgegeven maar wel 1 ding geleerd ;-)
            Spijtig dat Procirep zo moeilijk doet hierover. Voor mij zou Nikon overal op dezelfde manier moeten behandeld worden. Waar is Europa ???
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Hulp en raad gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Spijtig dat Procirep zo moeilijk doet hierover. Voor mij zou Nikon overal op dezelfde manier moeten behandeld worden. Waar is Europa ???
              Maar uit #1 gelezen te hebben is het toestel niet binnen geweest bij Procirep maar bij Nikon Service Point in Nederland. In #15 lees ik dat er enkel maar contact is geweest bij Procirep in verband met de garantietermijn. Op de website van Procirep staat er duidelijke info over een aankoop van
              een Nikon toestel in Belgie en ter reparatie binnenbrengen na 1 jaar in Nederland.

              Comment


              • #22
                Re: Hulp en raad gevraagd

                Geleerd .... in het vervolg blijf ik weg bij konijnenberg als het enigszins kan ... zeker voor service ;-)

                @ Felix69 en enero
                Ik had mijn BELGISCH toestel bij konijnenberg TURNHOUT ( ook in België ) binnengebracht voor een herstelling onder waarborg maar zonder mijn weten en goedkeuring heeft konijnenberg het naar Nederland gestuurd ( Nikon service point ) waar ik het ofwel na betaling van 75 euro bestekkosten kon terug afhalen .
                Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                Comment


                • #23
                  Re: Hulp en raad gevraagd

                  Maar ik zou ze toch wel eens een aangetekend briefke sturen.

                  Zo makkelijk zou ik me niet gewonnen geven. Je onder druk zetten omdat je je toestel nodig hebt is makkelijk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hulp en raad gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                    Maar uit #1 gelezen te hebben is het toestel niet binnen geweest bij Procirep maar bij Nikon Service Point in Nederland. In #15 lees ik dat er enkel maar contact is geweest bij Procirep in verband met de garantietermijn. Op de website van Procirep staat er duidelijke info over een aankoop van
                    een Nikon toestel in Belgie en ter reparatie binnenbrengen na 1 jaar in Nederland.
                    In hoeverre is dit in regel met de Europese regelgeving? Denk dat Nikon daar even moet over nadenken...

                    Als ik deze verhalen lees geeft dit me het gevoel dat "men" er alles aan doet om van onder zijn verplichtingen uit te komen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hulp en raad gevraagd

                      ik heb gehoord ( ergens) dat apple dat van 1 jaar zelfs heeft moeten intrekken, europa is europa, ge kunt niet zelf als winkel regeltjes veranderen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hulp en raad gevraagd

                        In Nederland is de fabrieksgarantie een jaar, maar de wettelijke garantie kan wel tien jaar zijn.
                        Een product in Nederland moet voldoen aan wat je er van mag verwachten, zo zou een tv bij voorbeeld minimaal 8 jaar mee moeten kunnen gaan, wanneer hij eerder stuk gaat dan kun je aanspraak maken op de wettelijke garantie.

                        Koopt u een product? Dan geeft de verkoper of fabrikant u soms garantie. Lees wat uw rechten zijn rondom garantie en binnen welke termijn u recht hebt op gratis reparatie of vervanging van een kapot product.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hulp en raad gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                          Geleerd .... in het vervolg blijf ik weg bij konijnenberg als het enigszins kan ... zeker voor service ;-)

                          @ Felix69 en enero
                          Ik had mijn BELGISCH toestel bij konijnenberg TURNHOUT ( ook in België ) binnengebracht voor een herstelling onder waarborg maar zonder mijn weten en goedkeuring heeft konijnenberg het naar Nederland gestuurd ( Nikon service point ) waar ik het ofwel na betaling van 75 euro bestekkosten kon terug afhalen .
                          Foto Konijnenburg speelt in deze weer eens een slechte rol.
                          Ik was bij hen aanvankelijk klant; maar zij nemen hun klanten niet serieus. Sinds anderhalf jaar zet ik er geen stap meer over de vloer en ik ben niet de enige. Er zijn tal van winkels in België en Nederland waar de service en klantvriendelijkheid stukken beter is. Van de vele Kritiek hier vorig jaar hebben ze blijkbaar niets geleerd.
                          Voor concurerende aanbiedingen hoef je er ook niet te komen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hulp en raad gevraagd

                            IK heb echt alles geprobeerd ... zelfs Marc Van Deun ( de verantwoordelijke bij konijnenberg Turnhout ) er bij laten komen en die heeft , zoals hij beweerd , naar Nikon gebeld met de vraag of ze iets voor me konden doen en het antwoord bleef NEE . Dan nog geprobeerd om hen in te laten zien dat ze eigenlijk vanuit het commercieel standpunt wel iets voor me konden doen maar ook daarop een negatief antwoord gekregen .. echt hopeloos .
                            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hulp en raad gevraagd

                              om het dus in het kort te zeggen, mijden die winkel want klantvriendelijkheid zijn die niet meer... zijn ook gepromoveerd naar dozenschuivers, en de klant is gene koning meer.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hulp en raad gevraagd

                                In Belgie aangekocht en in Belgie bij een Nikon Dealer binnengebracht voor herstelling is een garantie van twee jaar ongeacht waar de dealer het toestel naar toe zend voor reparatie zonder de klant daarvan op de hoogte te brengen. Het is duidelijk dat Konijn hier erg zwaar in de fout gaat. Nikon Service Point NL past hier de wettelijke Nederlandse garantievoorwaarden toe voor een toestel dat uit Belgie komt is hier eigenlijk niet in fout. Ook Procirep is hier niet in fout want er werd enkel maar een inlichting gevraagd door Lucske in verband met het serienummer en of er nog garantie was op het toestel in Belgie en Nederland.
                                Nu vraag ik me af in hoe geloofwaardig de website van konijn eigenlijk is, zowel de Nederlandse al de Belgische site want daar staat bij elk toestel dat er een garantie is van twee jaar met een mogelijkheid deze door betaling nog te verlengen tot vier jaar. Deze +2 jaar is dan eigenlijk gewoon de klant bedotten en nog eens extra geld uit de klant zijn broekzak plukken. Zelf heb ik nergens nog nooit een extra garantie bijgekocht en ga dat zeken in de toekomst ooit doen.
                                Heb je nu na de reparatie een factuur of bewijs van herstelling van N.S.P. ontvangen of gewoon een factuur van Konijnenberg.
                                Hoe betrouwbaar is een garantie nu eigenlijk nog en welke rechten op garantie heb je eigenlijk nog als consument wanneer de verkoper zelf beslist waar hij een toestel laat herstellen, in dit geval nu naar Nederland waardoor je garantie van twee jaar daardoor vervalt en herleid wordt naar een jaar.

                                Het is hier duidelijk dat een filiaal in Belgie met hoofdzetel in Nederland zich niets aantrekt van de rechten van de consument naar de Belgische wetgeving en hun eigen gemakkelijkste weg zoekt met een centraal magazijn voor verzending of terugzending voor reparatie in Nederland.

                                Ik heb hier in dit verhaal al veel bijgeleerd waar je op moet letten als je iets aankoopt en gebruik moet maken van je garantie, zelf heb je niets te zeggen en zij beslissen !!! Ook heb ik hier begrepen dat er een herstelling is uitgevoerd zonder dat de eigenaar daar schriftelijk toestemming voor had gegeven waar zij eigenlijk zelf om hadden gevraag dit te bevestigen. Ik ging me nog niet vlug laten overgaan tot betaling want er zijn hier in dit geval grote fouten gemaakt door meerdere mensen bij Konijnenberg waar de klant voor opdraait en zeker geen reclame is voor hun zaak.

                                Comment

                                Working...
                                X