Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitaal afprinten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Aan tklapgat, ik heb het vermoeden dat je m'n vergelijkingstest van verleden jaar nog niet gezien hebt, je kan het hier vinden:
    http://users.pandora.be/belgium.digital/printtest/printservices_frameset.htm
    Ik ga een update maken van die test maar verwacht die niet vroeger dan januari...

    Over die automatisch kleurcorrectie naargelang de gebruikte camera: Photobox deed vorig jaar in november al mee aan een proefproject met die software en ik was helemaal niet te spreken over de gemaakte correcties, de foto's waren te gelig. Ze hebben prompt m'n foto's gratis opnieuw afgedrukt (meer dan 100!) zonder de correcties en die foto's waren stukken beter. Zo'n systeem is volgens mij nutteloos, het maakt het verschil met wat de mensen thuis op het scherm zien alleen maar groter en mensen die hun foto's in Photoshop op kleur bijwerken krijgen ook een gans ander resultaat te zien wat ze niet verwachten... Jammer genoeg kan je bij Photobox deze optie niet uitzetten, je kan het enkel aanvragen door een email te sturen... Bij mijn weten doet Spector zo'n software correctie niet.

    groeten,
    Wim

    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #32
      Volgens de informatie van Kruidvat zou deze kleurcorrectie enkel gebeuren wanneer het originele camerabeeld met EXIF informatie wordt aangeleverd. Bij beelden die dus bewerkt zijn - zodat die informatie verloren gaat - zou er geen correctie worden uitgevoerd.
      Kruidvat geeft geen specificaties over gebruikte printers of papier (heb een e-mail gepost).
      Hoe dan ook, kleur, contrast en scherpte zouden perfect moeten zijn.

      http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

      Comment


      • #33
        Na bewerking in Photoshop 6 blijft de EXIF info behouden... Andere programma's overschrijven die inderdaad...

        Wim

        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #34
          Wim, is dit nieuw in PS 6?

          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

          Comment


          • #35
            hay alle digitaal afdrukkers

            ik heb een oplossing voor al jullie problemen kwa afdrukken op 10 x 15 standaart fotopapier

            wij hebben een firma en wij plaatsen digilabs bij klanten.
            binnen kort zullen de adressen op onze website staan
            www.csi-globe.com die nu nog in aanmaak is
            waar u zelf uw digitaal bestand kunt gaan afdrukken.

            op echt kodak foto papier,of via de site de foto's sturen naar de dichts bijzijnde en ze iets later op te pikken
            geen openings kosten geen tra la la. enz
            als je dit ziet zitten dit systeem of niet graag reaktie
            er zijn momenteel al bijna 5 technologien geplaatst
            en dit zal eind dit jaar 50 worden en groeiend
            voor vragen over dit kan je mailen of als je zelf z'on toestel wil uitbaten inlichtingen bij

            csi commercials services international
            ann van de voorde zaakvoerster
            of
            geukens joeri
            marketing directeur
            info@csi-globe.com

            Comment


            • #36
              En toch ook nog even aanhalen dat je een overzicht van de prijzen hier vindt. http://www.afdrukprijzen.be.tf Dit gaat enkel om de prijzen, een kwaliteitsvergelijking is hier niet aan de orde.

              Comment


              • #37
                Ik heb bepaalde foto's zowel bij Pixum, Kruidvat en Elka laten afdrukken
                Kruidvat was toch minder goed dan Pixum en Elka
                Elka had een ietsiepietsie betere afdruk maar er stonden verdorie vingerafdrukken op (hoe hebben ze dat geflikt?) en is 2à3 keer duurder
                Pixum is goedkoop (tijdens een reclameperiode zelfs nog goedkoper dan Kruidvat) een A4 bvb betaal ik 1.39€ (was nu zelfs maar 0.99€)
                Pixum heeft volgens mij de beste prijs/kwaliteit-verhouding en dat met een vree goeie kwaliteit
                en op een week heb je je foto's (zelfs tot A3 en ze zijn prachtig) en ze zijn goed beschermd
                Ik wil zeker geen reclame maken voor Pixum
                ik ben gewoon zeer tevreden over hun kwaliteit en service
                ze zijn ook correct, want ik had de eerste keer ook een A3 besteld maar die werd niet meegeleverd of er was een probleem, maar ze hebben me toch een tegoedbon gegeven
                je kan ook klacht neerleggen als iets je niet aanstaat
                en ze drukken de foto's af zoals ze zijn (op een paar mm na 't schijnt ? )
                alleen voor nog grotere formaten dan 30*40 of 30*45 moet je ergens anders zijn
                ze hebben ook gratis online foto-albums, maar je kan wel ni linken
                je kan er ook geschenkartikelen met jouw foto erop bestellen zoals bekers, muismatjes, puzzel, beertjes ...
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #38
                  Euh jongens dit is hier Spam want dat topic was al 2 jaar oud.

                  Comment


                  • #39
                    't was me niet eens opgevallen

                    En Sven woont ge daar goe ?
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #40
                      Hallo,

                      Voor m'n praktisch eindwerk moet ik een rendering (tekening) in full color éénmaal afdrukken op formaat 100 x 70 cm.

                      De digitaal opgemaakte lay-out moet worden uitgeprint in kleur en opgekleefd op Forex (schuimPVC) van min. 3 mm en geplastificeerd. Liever geen karton of cadapac (architectenkarton).

                      Kent iemand een drukker die dit kan verwezenlijken? Liefst niet gelegen in centrum Antwerpen, want de andere 70 studenten zullen daar ook (al) hebben aangeklopt en dan zit de planning overvol en moet ik de bestanden té vroeg indienen en is de wachttijd lang.

                      Greetz,

                      Barton

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by jaja
                        Hallo Orc@,

                        Ik heb thuis een HP970Cxi...

                        Als je dus zelf eens een foto wil afdrukken zou ik opteren voor de HP bv., maar de grotere aantallen zeker via de afdrukcentrale laten afdrukken.

                        Jaja
                        webmaster Belgium Digital

                        Jaja, die HP van je is een model van drie jaar geleden, ik verzeker je dat tussen die ouwe vierkleurenprinter en een moderne zeskleurenprinter (om het maar even bij de inkjets te houden) een grote kloof gaapt.

                        Frank

                        Comment

                        Working...
                        X