Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto misbruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto misbruik

ik kan hier iedereen alleen maar bijtreden. Zou zelf ook niet echt gelukkig zijn moest het met 1 van mijn foto's gebeuren ( maarja, wie wil die nu pikken ) enfin ...

toch nog 1 opmerking die ik hier niet gehoord heb.

Als ik de site bekijk, de zinsconstructie en de spellingsfouten in de reply aan nina, dan krijg ik hier de indruk dat we niet met een professor aan de univ te maken hebben. Misschien is het wel een simpele ziel die niet goed beseft wat hij eigenlijk doet. Om zo iemand nu meteen een paar rechtzaken aan zijn broek te lappen ... hmm zou ik niet direkt doen. Moest het zo zijn, misschien eerst proberen in de minne te regelen.

Als die kerel wel degelijk bij zijn volle verstand is (minstens een IQ waarbij water kookt dus ) of hij wil echt niet van wijken weten. Dan mag je hem imho gewoonweg 'koud' pakken

Maar toch eerst ff checken zou ik zeggen
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

mijn vermoeden is dus bevestigd, er zijn nog meer slachtoffers ... jammer zulke dingen,iets in het gastenboek schrijven is ook nutteloos, want hij verwijders alles zo snel mogelijk
      perrush ... ik dacht ook altijd wie zou mijn foto's nu pikken !! maar je ziet wel ..

deze foto van Jaco en nog enkele andere uit hetzelfde album heb ik daarnet ook nog gevonden
      pfffffffffffff....

*EDIT* hier het bewijs:

Last edited by Nina; 12 januari 2005, 12:46.
      trotse eigenaar van een fuji S602Z
      Member of the Han Fan Clan
      http://ninasgallery.fotopic.net
      http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
        ik kan hier iedereen alleen maar bijtreden. Zou zelf ook niet echt gelukkig zijn moest het met 1 van mijn foto's gebeuren ( maarja, wie wil die nu pikken ) enfin ...

toch nog 1 opmerking die ik hier niet gehoord heb.

Als ik de site bekijk, de zinsconstructie en de spellingsfouten in de reply aan nina, dan krijg ik hier de indruk dat we niet met een professor aan de univ te maken hebben. Misschien is het wel een simpele ziel die niet goed beseft wat hij eigenlijk doet. Om zo iemand nu meteen een paar rechtzaken aan zijn broek te lappen ... hmm zou ik niet direkt doen. Moest het zo zijn, misschien eerst proberen in de minne te regelen.

Als die kerel wel degelijk bij zijn volle verstand is (minstens een IQ waarbij water kookt dus ) of hij wil echt niet van wijken weten. Dan mag je hem imho gewoonweg 'koud' pakken

Maar toch eerst ff checken zou ik zeggen
        Had ook reeds lang deze indruk, ook als je het gastenboek leest zie je een paar gelijkaardige "pipo's" of lotgenoten aan de andere kant schijnt het wel enigszins georganiseerd te zijn, en trekt hij zich schijnbaar van de reeds ontvangen mails nikske aan. Waarschijnlijk denkt hij onschendbaar te zijn door de hosting op Pandora. Ik zelf heb eens klacht neergelegd bij Pandora en zij hebben onmiddelijk daar gevolg aan gegeven en de betrokkene zelfs voor bepaalde tijd geschorst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
          Waarschijnlijk denkt hij onschendbaar te zijn door de hosting op Pandora.
          die site is zo uit de lucht als je wil. pandora host enkel NIET-commercieele pages. Hij biedt hier diensten aan tegen betalen, das tegen de regels van telenet, dus ...
          --

Comment

Met dit bewijs kom je al heel ver! Je moet wel kunnen bewijzen dat JIJ die foto met jouw toestel gemaakt hebt, m.a.w. dat de originaliteit bij jou ligt!

Daarom, zeker met digitale bestanden, opletten! Trouwens bij fotografen is het zo dat slechts een lage resolutie verspreid wordt en de RAW (zeg maar uw negatief) blijft bij u net zoals bij analoge opnames de negatieven! Hij (degene die uw foto steelt) kan dan ook waarschijnlijk geen RAW beeld tonen, en bijvoorbeeld de EXIF gegevens wissen bij uw beelden is ook een voorsrong in het aantonen dat het uw beelden zijn.

Zeker mee verder gaan!

Greetz, Ronny

Comment

zie ook de topic http://forum.belgiumdigital.com/show...ight+perikelen - ik kan er van mee spreken
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

ik heb hem net dit mailtje gestuurd :

Johan,
                gelieve AL mijn foto's binnen de 2 dagen van je site te verwijderen ... anders worden er verdere stappen ondernomen
                het kan gewoon niet dat je je eigen naam onder iemand anders zijn foto's zet , en het zijn niet alleen mijn foto's die je misbruikt, maar ook nog een heel deel foto's van anderen ....
                Dat je zogezegd ,als iemand erachter vraagt ,zou zeggen van wie de foto's zijn, daar geloof ik niks van ... waarom zet je dan onder 8 van mijn foto's je eigen naam ???
                je gaat gewoon pronken met andermans foto's ...
                je hebt hier bij ons thuis toch ook al komen vertellen hoelang je op de loer gelegen hebt voor die foto van die eekhoorn die je afgedrukt hier hebt laten zien ... wat blijkt nu ... ook ne gepikte foto namelijk van deze site :

http://users.skynet.be/puppys/naturephoto/homenl.htm

van deze site staan er zelfs veel foto's tussen en nergens een naamvermelding van de copyrighthoudster!!!!!

Je zal in de tijd dat je bij de fotoclub in Tongeren was wel goeie reacties hebben gekregen, als je daar telkens gestolen foto's hebt getoond ...
                zo kan iedereen het hé .... ik snap niet welke voldoening je hierin kan vinden

Het spijt me dat zoiets is gebeurt ... van je vrienden moet je het hebben zeker??

Nina
                benieuwd of hij erop zal reageren

@ ronnyE .. hoe bewijs ik dat de foto's wel degelijk van mij zijn ? ik kan misschien wel de EXIF opsporen, maar heb die gegevens nooit uit mijn foto's verwijderd ... en ook nooit in RAW gefotografeerd

groetjes, Nina

Comment

Nina,

je moet niet te veel uitleg geven waarom jij de foto's van zijn site wil (dat zal hij hopelijk wel weten). Gewoon melden binnen de 2 dagen al mijn foto's weg, zoniet wordt Sofam gecontacteerd om de boete vast te stellen.

Sofom contacteren en de originaliteit kan HIJ niet bewijzen! Jij hebt toch nog de bestanden? Trouwens hieruit blijkt het voordeel om in RAW te werken. Die Exif gegevens melden trouwens het cameratype. Misschien heeft hij niet eens die camera. Bovendien moet hij voor Sofam de originaliteit kunnen aantonen!

Greetz, Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                    Trouwens hieruit blijkt het voordeel om in RAW te werken. Die Exif gegevens melden trouwens het cameratype. Misschien heeft hij niet eens die camera. Bovendien moet hij voor Sofam de originaliteit kunnen aantonen!
                    In de EXIF wordt normaal gesproken type en serienummer van de camera vastgelegd. Zolang je de foto met EXIF incl. serienummer hebt, lijkt het me dat je heel erg sterk staat.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

hier de exif van een van de betroffen foto's ... is dit voldoende ?

groetjes, Nina

[Edit] exif voorbeeld verwijderd
                      Last edited by Nina; 12 januari 2005, 15:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                        ...
                        Bovendien moet hij voor Sofam de originaliteit kunnen aantonen!

Greetz, Ronny

Ronny, lijkt mij de omgekeerde wereld. Volgens mij moet Sofam aantonen dat ze NIET origineel zijn, maw de bewijslast ligt bij Sofam.

Het "depot" dat ze aanbieden lijkt mij net om dit "eenvoudig" te kunnen. De prijs is per foto (als ze per DVD aangeleverd worden) trouwens niet zo hoog.

PS. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik geen respect heb voor het copyright, eerder integendeel.

[Edit]: Exif kan gemakkelijk aangepast worden. Als de betrokkene een digitale copie heeft van het origineel beeld heeft (maw zoals het uit het fototoestel kwam), is het, volgens mij, zeer moeilijk of niet aan te tonen welke van de twee de originele was. Enkel de exif eraf halen is hier volgens mij niet voldoende, maar de meeste beeld bewerkingen zullen wel een spoor achterlaten.
                        Last edited by alainD; 12 januari 2005, 14:28.

Comment

Ja is ook wel zo dat Sofam dat doet maar daarvoor zullen ze contact opnemen met 'den overtreder'

Deze Exif zegt toch al welke camera gebruikt is. Het bewijzen is natuurlijk niet zo eenvoudig maar ik raad je aan, als je echt ongelukkig bent met dit voorval, contact op te nemen met hem en Sofam.

Greetz, Ronny

Comment

[QUOTE=Nina]hier de exif van een van de betroffen foto's ... is dit voldoende ?

groetjes, Nina

zou hier geen originele exifs meer tonen hoor en de vorige verwijderen, met de huidige programma's is dit gemakkelijk na te apen.

Comment

Inderdaad, EXIF is gemakkelijk na te maken. Door ze voor jezelf te houden kun je makkelijker aantonen dat het jouw foto's zijn. Zeker als je in RAW schiet !

Dus in het vervolg de EXIF info verwijderen uit je foto's. Het wordt dan al veel lastiger/bewerkelijker om je foto te kapen en te claimen dat het een eigen foto is.
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                                Exif kan gemakkelijk aangepast worden. Als de betrokkene een digitale copie heeft van het origineel beeld heeft (maw zoals het uit het fototoestel kwam), is het, volgens mij, zeer moeilijk of niet aan te tonen welke van de twee de originele was.
                                gewoon zorgen dat ELKE foto die je naar buiten brengt een beetje gecropt is (al is het maar enkele pixels). Het echte origineel blijft bij jezelf en dat is volgens mij STEEDS een SLUITEND bewijs van originaliteit ... ofniet ?
                                --

Comment

Working...
                                X