Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    denk toch dat je met dit probleem beter naar een juristenforum kunt gaan.
    hier zal je alleen maar verschillende meningen horen die je waarschijnlijk toch niet verder helpen.
    grt,bouk.
    Ik volg, toch vind ik dit topic heel informatief en leerzaam.

    Het is duidelijk dat het belangrijk is om alles duidelijk in een contractje te gieten en alle voorwaarden duidelijk te vermelden en door beide partijen ondertekend. Vermeld ook steeds uw voorwaarden op uw facturen.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #17
      Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

      Oorspronkelijk geplaatst door de donker Bekijk bericht
      Ik vind het niet normaal om een naam of logo van iemand te zien op een foto van mijn zonen....
      Als de fotograaf dit had laten weten op voorhand dan had ik nooit foto's besteld zelf geen shoot door hem laten doen.

      EN i.v.m. een verbintenis aangaan en afspraken nakomen, denk niet dat je afspraken nakomt als je er ineens je naam onder flanst zonder medeweten van de personen die betalen.

      soit ik vind het straf dat ineens zijn voorwaarde van het gebruik van zijn diensten op de site zijn aangepast, hij zal wss wel hier meelezen...

      Bedankt voor jullie meningen, we gaan informatie winnen bij onze raadsman wat mogelijk is want 1000 euro wegsmijten voor iets waar we niet tevreden mee zijn heb ik het toch moeilijk mee.
      Ik vrees voor jou dat als je niks op papier hebt staan(een contract) dat dit op niks gaat uitdraaien aangezien het dan zijn woord tegen het jouwe is.

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #18
        Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

        Zoals je aangaf in je titel: Slechte afspraken maken ontevreden klanten...

        Al je grieven die je hier op gaf zijn vals. Ik bedoel. Nergens is er eentje bij waar de fotograaf inbreuk pleegt op datgene je verwacht had.
        Met wat je verwacht had is een heel subjectief gegeven en kan je niet meten indien daar geen waarden, voorwaarden bij staan. Wat jij als size bv te klein vindt, kan de fotograaf misschien al te groot vinden.
        Als je nu op papier hebt dat voor facebook een grootte van 900 pixel op 700 pixel minimaal is en er worden foto's aangelever van 900 of meer dan is dat goed, is het echter 899 pixel, dan kan je spreken van foutieve aanlevering.
        Een goed contract (lees opdracht) gebeurt steeds het beste op papier en niet mondeling. Enkel bij advocaten telt een gentlemens-agreement. ZIj kunnen ook al van een legaal contract spreken, ook al is het bij een mondeling gebleven.

        Nu, zolang ik geen papieren opdracht krijg heb ik nooit een afspraak met een klant of omgekeerd. Misschien lijkt dit op wantrouwen, maar daar moeten beide partijen dan maar bij leven.

        Ook hier op het forum heb je regels (voorwaarden aanvaard). BD geeft je een dienst, maar daar moet je je wel aan afspraken houden. Worden die niet gevolgd dan kan correct worden opgetreden.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

          Ik heb al verschillende huwelijksfoto's gezien, maar volgens mij stond daar nergens de naam van de fotograaf op de afdrukken.
          De meeste fotografen doen dat volgens mij niet (toch niet de "dorpsfotografen", die gewoonlijk ook prima werk afleveren), maar als de fotograaf dat toch wil doen, dan zou die daarover vooraf eigenlijk wel iets mogen zeggen (dan kan je nog altijd beslissen om een andere fotograaf te kiezen die zijn naam niet overal op moet zetten).

          Maar als er daarover vooraf niets op papier is gezet, dan is er nu niets meer aan te doen.
          Heb je vooraf al werk gezien van die fotograaf?
          Stond zijn (haar) naam daar ook altijd op vermeld?

          Dat ze geen grote digitale bestanden afleveren is omdat ze niet graag hebben dat jij zelf ergens goedkopere afdrukken zou laten maken, want daar verdienen ze niets aan.
          Maar de kwaliteit van het kleine digitale bestand mag daarom nog wel goed zijn.
          Je kan een 600x900 pixel bestand afleveren in een goed kwaliteit (weinig compressie) of een heel slechte kwaliteit (de hoogste compressie, heel kleine bestandsgrootte, en veel kwaliteitsverlies).
          Als je er voor betaalt, dan zou dat digitale bestand wel een goede kwaliteit mogen hebben (met alleen maar een beperking in het aantal pixels zodat je de foto's zelf niet groot kan laten afdrukken, maar niet teveel compressie).

          Als de afdrukken werkelijk te donker zijn, dan zou de fotograaf er wel voor moeten zorgen dat je betere afdrukken krijgt.
          Als ik foto's laat afdrukken bij een afdrukcentrale, en er is iets fout doordat zij een fout hebben gemaakt, dan krijg ik die afdrukken altijd terug opnieuw, en dan zijn de fouten opgelost (zolang het niet aan mij ligt, als ik zelf een bestand doorstuur waarvan de belichting of de kleuren niet in orde zijn, dan kunnen zij daar ook niets aan doen, dan is het mijn fout).
          Jij betaalt de fotograaf voor zo perfect mogelijke afdrukken, dan moet hij daar ook voor zorgen.
          Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat ze echt te donker zijn, dan heb je wel iets te vertellen.
          Last edited by Black B@ndit; 14 april 2014, 21:24.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

            Ik heb nog nooit meegemaakt dat portret foto's in opdracht gemaakt de naam van de fotograaf geprint wordt. Je betaald zo'n man voor portretfoto's van je familie en niet voor zijn handtekening. Soms wordt dat wel op verzoek gedaan bij Wereldberoemde top fotografen. Op exposities hangt er naast de lijsten de naam van de auteur met eventueel het prijskaartje. De vergelijking met een schilderij is absurd, als daar de naam van de maker vermeld staat dan springt deze niet opvallend in het oog.

            Comment


            • #21
              Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

              Na enkele mails en geen reactie.
              Advocaat ingeschakeld met een aangetekend schrijven als begin.

              Bedankt voor de vele reacties en meningen maar mijn geduld was op dus daarom in het ergste geval rechtbank.

              Comment


              • #22
                Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

                Oorspronkelijk geplaatst door de donker Bekijk bericht
                Na enkele mails en geen reactie.
                Advocaat ingeschakeld met een aangetekend schrijven als begin.

                Bedankt voor de vele reacties en meningen maar mijn geduld was op dus daarom in het ergste geval rechtbank.

                Wel jammer te horen dat dit gebeurt nu eenmaal. De perceptie is bij iedereen soms anders. Als er veel geld mee gemoeid is, is het beter om alles op papier te zetten, zodat er geen misverstanden zijn....

                Ook beetje jammer dat je direct naar een advocaat moet stappen. Misschien had het beter geweest om via een consumentenbond informatie in te winnen. Die hebben ook juristen en kunnen uitpluizen wat er eigenlijk diende te gebeuren. Soms contacteren ze ook de betrokken partij hierover en kan er een oplossing gevonden worden.

                Ik maak gewoon één bedenking: als je zegt dat je €1.000 betaald hebt, en hij heeft een BTW nummer, dan heb je normaliter toch een factuur gekregen? En normaliter dien je toch ook de verkoopsvoorwaarden te hebben? (tenzij dit natuurlijk allemaal 'zonder factuur' gebeurde)..... dan word het natuurlijk een pak moeilijker.

                Bij wie ligt dan de bewijslast?

                Ik wijs niemand met de vinger aan, maar best is altijd een papieren overeenkomst te tekenen zodat alles duidelijk is voor beide partijen. En ja, een hetze op socal media helpt inderdaad echt niet.

                Comment


                • #23
                  Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Ik heb nog nooit meegemaakt dat portret foto's in opdracht gemaakt de naam van de fotograaf geprint wordt. Je betaald zo'n man voor portretfoto's van je familie en niet voor zijn handtekening. Soms wordt dat wel op verzoek gedaan bij Wereldberoemde top fotografen. Op exposities hangt er naast de lijsten de naam van de auteur met eventueel het prijskaartje. De vergelijking met een schilderij is absurd, als daar de naam van de maker vermeld staat dan springt deze niet opvallend in het oog.
                  Exactly.

                  Foto's die je gratis meegeeft als voorbeeld, daar mag gerust een watermerk in staan.
                  Maar de foto's waar je voor betaalt, daar niet, dat zou absurd zijn.

                  Nu goed, er staat wellicht nergens iets van in het contract.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

                    Er was een voorwaarde blad met de prijzen etc. op maar deze is terug mee met de fotograaf. Omdat hij toen nog een klant had en geen dubbel bij had.
                    Factuur is er opgemaakt dus niks in het zwart.

                    Ik heb moeite gedaan om met de man in dialoog te gaan maar hij weigert na mijn voorstel om met mij te praten. Negeert mail en telefoon neemt hij niet op. Ik blijf altijd kalm maar op zo'n moment voel je bestolen en ergste is dat je weet wie de dief is en er niets aan kan doen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Slechte afspraken maken ontevreden klanten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door de donker Bekijk bericht
                      Er was een voorwaarde blad met de prijzen etc. op maar deze is terug mee met de fotograaf. Omdat hij toen nog een klant had en geen dubbel bij had.
                      Factuur is er opgemaakt dus niks in het zwart.

                      Ik heb moeite gedaan om met de man in dialoog te gaan maar hij weigert na mijn voorstel om met mij te praten. Negeert mail en telefoon neemt hij niet op. Ik blijf altijd kalm maar op zo'n moment voel je bestolen en ergste is dat je weet wie de dief is en er niets aan kan doen.
                      Als ik van jou was, ging ik er mee naar Test-aankoop. Zij nemen met hem contact op om in eerste instantie ook zijn kant van het verhaal te horen en uiteindelijk naar een oplossing te zoeken die voor beide partijen ok is.

                      Je kan het maar proberen he

                      Succes er mee

                      Comment

                      Working...
                      X