Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag tips foto's maken met 50mm f1.8 op kraamafd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    En, Bubbles, hoe is het nu afgelopen?
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #17
      Originally posted by CooMa
      En, Bubbles, hoe is het nu afgelopen?
      Het is een meisje geworden Kirsten is de naam. Heb wat leuke plaatjes kunnen maken maar wel wat problemen met focussen. Heb het middelste focuspunt geselecteerd maar met recomposen sprong die vaak in servo mode, erg vervelend. Voor de rest scherpe lens wel en een mk1 50mm voor 80 euro in perfecte staat. Koopje volgens mij. Zal binnekort een link plaatsen van een foto. Het ging trouwens niet om onze baby hoor maar die van mijn zus.
      Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar

      Comment


      • #18
        In elk geval toch gefeleciteerd en hetzelfde voor je zus
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #19
          Originally posted by Manta99
          Wat is dan in feite het nut van een f1.8 lens als je ze niet op 1.8 kan gebruiken? Is ze wat scherper dan een andere lens op bv f4? En waarom zou dan iemand de 50mm f1.4 kopen, als je ze toch op f4 gebruikt en je weet dat de 50mm f1.8 ook al superscherp is op dat diafragma?

          Ik dacht er ook aan een 50mm f1.8 te kopen, maar dan wel om juist op f1.8 te gebruiken zodat ik geen flits nodig had. Maar als ik dit lees ontgaat het nut me dus precies van een f1.8 lens.

          Hyperfocale afstand ligt bij 50mm en f1.8 spijtig genoeg op zo'n 70m, wat dus in praktijk niet echt bruikbaar is.

          (trouwens wat is de snelheidswinst in sluitertijd van een f1.8 t.o.v. bv f3.5?)
          Beste,
          Een 50mm 1.8f lens is ander lens dan een 50 2.8f lens. De focale afstand is dezelfde. Dus met 50mm is dat een lens die het menselijke oog het best benadert. Maar een 1.8 zal bv een grotere frontlens hebben dan een 2.8 zelfs als je beide lenzen op 4f gebruikt dan zal ernog een verschil zijn. Weet je je kan met een 2cv 90km/u met SLC500 mercedes kan je dat ook. Alleen zal je in die SLC500 veiliger, gemakkelijker, enz zitten. Zo is dat ook met lenzen. Als je een 1.8 koopt en die steeds bij 4f gebruikt zal je toch een beter beeldhebben dan bij een lens 2.8f omdat die lens minder lichtdoorlaat. Een 1.8 is dus veel lichtsterker. Alleen gebruik je niet alle licht bij 4f

          Comment

          Working...
          X