Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto afdrukken Smartphoto...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto afdrukken Smartphoto...

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Had dus donderdagavond die 50 foto's eens doorgestuurd naar Pixum, vandaag rond de middag heeft Mr. Postman ze in mijn bus gedeponeerd : over de snelheid dus al geen klachten.
    Die foto's zijn afgedrukt op hetzelfde papier dat ook Smartphoto gebruikt : dat maakt de vergelijking ook eenvoudig. Deze 50 zijn in elk geval beter dan wat Smartphoto ervan gemaakt had. Naast de kleuren is trouwens ook de scherpte stukken beter...

Over de service kan ik dus niet meespreken, want heb ze niet nodig gehad .
    Als ze bij Smartphoto hetzelfde papier gebruiken, dan moeten ze hun machines eens correct afstellen zodat de foto's de juiste kleuren krijgen.
    Dat de scherpte minder goed is, dat zou aan de snelheid kunnen liggen waarmee alles door de machine wordt gedraaid (tijd is geld, hoe meer foto's ze er per uur doorgedraaid krijgen, hoe meer ze verdienen).
    Zeker voor de afdrukcentrales die werken tegen een zo laag mogelijke prijs kan de tijd (snelheid) erg belangrijk zijn, ze zullen dan ook niet al teveel tijd steken in het kalibreren van de machines (als de machine stil staat dan wordt er geen geld verdiend).

Ik heb de service van Pixum al eerder nodig gehad omdat de foto's tijdens transport geplooid waren, de vouw bleef zichtbaar, daardoor waren die foto's onbruikbaar voor de fototentoonstelling.
    Ze hebben toen alle foto's opnieuw afgedrukt, zonder dat ik er voor moest betalen.
    Er kan dus altijd iets mis gaan, als je bijvoorbeeld foto's laat afdrukken voor een tentoonstelling, dan wacht je daar best niet mee tot het laatste moment, want dan is er geen tijd meer om de problemen op te lossen...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Working...
    X