Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eglobal central

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eglobal central

Ergens hebben jullie wel gelijk hoor. Ik nam het risico omdat mijn bestelling (canon 70D, lens canon 10-22 en een geheugenkaartje) echt wel pakken goedkoper was dan op de Belgische of Nederlandse markt. Om een voorbeeld te geven, bij Fnac zou dezelfde combinatie mij toch een 400€ meer gekost hebben. Ik was wel opgelucht toen de aankoop thuis geleverd werd en alles in orde bleek.
    Het is een feit dat men op het internet uit de doppen moet kijken. ik koop eigenlijk vrij veel via die weg en ik heb al een paar keer ervaren dat ik een aankoop deed op een site met een .be adres tot men moest betalen en dan plots bleek dat men toch ergens in het buitenland besteld had. Eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat ik tot op heden nog nooit bedrogen uitgekomen ben. Geluk gehad? Of toch betrouwbaar? Wie zal het zeggen. Nu, als men koopt via een .uk domein is men ook niet vrij van invoerrechten dacht ik.

Het enige waar ik me bewust van ben is het feit dat ik vermoedelijk niet te veel zal moeten rekenen op een waarborg of service na verkoop van de fabrikant. Maar zoals eerder als eens geopperd is, die vinden altijd wel iets om hier aan te ontsnappen. Een aantal jaren geleden had ik een probleem met het schermpje van een canon 400d. Bij navraag in de kleinhandel werd me gezegd dat een prijsofferte sowieso 50€ kostte, los van het feit dat ik al dan niet zou laten herstellen en dat de herstelling op zijn minst 200€ zou kosten. Ook niet echt klantvriendelijk dacht ik. Ik snuffelde wat rond op het web vond in Amerika een schermpje (niet origineel natuurlijk) voor 18€. Gelukkig ben ik een beetje handig en met de hulp van Youtube heb ik het schermpje zelf vervangen. Kostprijs 18€ dus. Hier deed ik me ook weer 230€ profijt.
    De kleinhandel stuurt de klanten zelf op zoek naar alternatieven.

Los van bovenstaande discussie kan ik ook nog vermelden dat het toestel en de lens fantastische apparaten zijn. Haarscherpe foto's zelfs bij weinig licht en fijn om mee te werken.

Groetjes,

Rony

Comment

Bestellen via het internet is altijd een risico. Nu, stel dat de BTW (21%) en invoerrechten (4%) toch aangerekend worden, dan zit je nog goedkoper dan dat je het hier in België koopt hoor.
      Het enige dat je niet hebt is garantie hier, je moet het product terug sturen naar hen. Maar geef toe, hoeveel mensen hebben ooit de garantie al moeten aanspreken?

Comment

Prijzen zijn altijd naar gelang de standaard in het land waar ze verkocht worden.
        Ik vind het jammer dat voor dat beetje minder je eigen, vaak zeer goede handelszaken failliet laat gaan.
        Ik denk hierbij aan fotokar, studio73 (hoewel daar ook andere redenen waren)
        Onlangs hoorde ik iemand aan de toonbank van Grobet, die net een uitleg gekregen had,
        zeggen dat hij de camera in Amerika zou bestellen, dat was 30 euro goedkoper,
        komaan...

Jammer allemaal.

Verder zou ik ook niets uit Hongkong bestellen aan die lage prijzen. Je bent als koper zelf verantwoordelijk indien je namaak-dingen koopt.
        En namaak zit er sowieso altijd wel ergens eens bij.
        Je kon er indertijd gewoon op straat een ipod kopen, niet de echte natuurlijk, maar het gadget werkte,
        en niemand zag het verschil, dus daar was mee te pronken, mijn neefje had het 2 weken, daarna werkten sommige functies niet meer.
        een tijdje later was het dood.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
          Prijzen zijn altijd naar gelang de standaard in het land waar ze verkocht worden.
          Ik vind het jammer dat voor dat beetje minder je eigen, vaak zeer goede handelszaken failliet laat gaan.
          Ik denk hierbij aan fotokar, studio73 (hoewel daar ook andere redenen waren)
          Onlangs hoorde ik iemand aan de toonbank van Grobet, die net een uitleg gekregen had,
          zeggen dat hij de camera in Amerika zou bestellen, dat was 30 euro goedkoper,
          komaan...

Uiteraard is het jammer dat lokale winkels stoppen/failliet gaan. Een camera bestellen in de US omdat die 30 Euro goedkoper is zou ik ook niet doen maar als je dan de prijsverschillen zie die men hier op lokaal vlak heeft dan kan je het je zeker niet veroorloven om veel duurder te zijn. Wij keken al een tijdje uit naar een nieuwe videocamera (de vorige begaf het tijdens de vakantie vorig jaar). Na wat rondkijken, lezen e.d. werd de keuze gemaakt.
          Een gerenommeerde winkel in de Kempen is 120 Euro duurder dan een online shop met fysieke winkels. Een andere winkel heeft hem niet in zijn online aanbod en heeft nog niet geantwoord op mijn mail of de camera in stock of te bestellen is en aan welke prijs. Gemakkelijkheidshalve en voor de eigen portemonnee is de keuze dan toch eenvoudig?

Enkele jaren terug kochten we een ijskast/vriezer aan de deur geleverd voor 400 Euro minder dan bij een ketenwinkel hier in de buurt. De "lokale handelaar" steunen doe je nu eenmaal niet als er zo'n verschillen in prijs zijn. Van de service van de online winkels hebben we tot nu toe trouwens nog geen klachten (defecte HD/DVD recorder opgehaald en nieuwe gebracht).

Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
          Verder zou ik ook niets uit Hongkong bestellen aan die lage prijzen. Je bent als koper zelf verantwoordelijk indien je namaak-dingen koopt.
          En namaak zit er sowieso altijd wel ergens eens bij.
          Je kon er indertijd gewoon op straat een ipod kopen, niet de echte natuurlijk, maar het gadget werkte,
          en niemand zag het verschil, dus daar was mee te pronken, mijn neefje had het 2 weken, daarna werkten sommige functies niet meer.
          een tijdje later was het dood.
          Online aankopen doe je best met de nodige voorzichtigheid. Er zijn genoeg shops waar je wel echte producten voor een interessante prijs. Ik denk dat je hier "op straat" ook wel moet oppassen met aankopen
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Hallo

Ik volg deze topic, en deze site, al een tijdje, en na wat onderzoek, en veilligstellen van de betaling heb ik een bestelling gedaan bij deze site. En ik moet zeggen SUPER. Ik heb er een Tamrom sp 90mm f2.8 VC USD macro lens gekocht. Ik heb de bestelling gedaan op zondag avond, en vandaag om 11.00 uur afgeleverd, en zonder extra kosten. Geen invoerrechten en tax te betalen, net zoals ze op de site claimen.

Omdat ik ze graag wat sneller wilde hebben, heb ik wel beetje bijbetaald voor de express verzending. Maar al bij al heb ik nog steeds bijna 90€ gespaard tegenover hem hier in de winkel te kopen.
            Ik heb ze net even getest, en zo op het eerste zicht werkt ze super. Ik ben nog niet zo bekend met macro, en macro lenzen, dus even wennen, maar de foto's zien er goed uit, en zowel de VC als AF werken goed.

Ik heb betaald via paypal, en via paypal heb je een betaalbeschermig moest het mislopen. Ik heb hieromtrent wel eerst alle voorwaarden onderzocht, wanneer men juist van die bescherming kan genieten, en onder welke omstandigheden.

Ik ben hier nu niet om deze site te promoten, maar op de vraag of ik het nog eens zou doen? Absoluut, ik heb bij deze bestelling geen problemen ondervonden, en alles netjes en goed verpakt.

PS. Misschien nog even toevoegen dat er mij totaal niks gevraagd is om een kopie van mijn ID door te sturen. Ik heb enkel een account aangemaakt, betaald via paypal, en er was zelfs geen enkel probleem met het leveradres dat verschillend was met het factuur adres. Alles netjes afgeleverd op mijn werk in plaats van bij thuis.
            Last edited by brainblow; 20 maart 2014, 22:50.

Comment

Je hebt dan veel geluk gehad. Ik kan alleen maar zeggen: "eglobal central" NOOIT meer. Ik betaal liever iets meer hier in België (Nederland) en met een degelijke garantie op mijn materiaal, dan het risico te lopen dat hun spullen binnen de kortste keren stuk zijn, en dan ga je pas merken wat je moet aanvangen....

Groet, JP.
              JPVD fotografie
              Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
              Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

Comment

Had er ook eens iets besteld, niets té duur om te testen, ook met paypal betaald, teleconverter die hier overal € +/- 400 kost voor 295 en vorige dinsdag besteld, vandaag door DHL geleverd. 25% goedkoper, toch aanzienlijk. Ook geen douanekosten moeten betalen, zij hadden mij ook per mail bevestigd dat er geen douanekosten dienden betaald te worden.

Comment

OK, zouden ze dan toch uiteindelijk geleerd hebben dat ze in Europa niet kunnen doen wat ze in Asië mogen doen? Het is een eerlijke vraag !!

Maar hoe zit het nu met uw garantie? Als er binnen drie dagen iets fout loopt en je moet de teleconverter terugsturen zal je vlug begrijpen dat uw 25% winst er al aan hangt. Ik heb een oogje op de D610 van Nikon. Bij hen +/- 1200 Euro, en in België aan +/- 1600 Euro. De 400 Euro betaal ik liever in België meer, dan het risico te lopen dat ik met een fake toestel sta te fotograferen, zonder te weten of er een degelijke garantie aan vasthangt.

Sorry, maar mij kan je niet meer verleiden met de "aantrekkelijke" prijzen van die spleetogen.

Greetz, JP.
                  JPVD fotografie
                  Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

Comment

Het komt er dus op aan van geluk te hebben. Als de douane je pakje gecontroleerd dan heb je prijs, BTW + invoertax gelijk wat ze zelf beweren. Als je beroep moet doen op garantie en je materiaal moet terugsturen heb je transportkosten en weer risico bij terugsturen op invoertaksen.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Maurice heeft gelijk. Nu ik heb ergens op een site gelezen dat in de UK de douane systematisch hun spullen controleert. Hierdoor hebben ze e.e.a. moeten aanpassen bij verzending naar Engeland. Ik weet niet of ze voor Engeland hun "smashing prices" nog lang gaan kunnen aanhouden. Feit is dat uit het artikel blijkt dat hun verkoopcijfers in Engeland drastisch gezakt zijn. Dat zegt voor mij ook weer eens genoeg.

Greetz aan iedereen, JP.
                      JPVD fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
                        OK, zouden ze dan toch uiteindelijk geleerd hebben dat ze in Europa niet kunnen doen wat ze in Asië mogen doen? Het is een eerlijke vraag !!

Maar hoe zit het nu met uw garantie? Als er binnen drie dagen iets fout loopt en je moet de teleconverter terugsturen zal je vlug begrijpen dat uw 25% winst er al aan hangt. Ik heb een oogje op de D610 van Nikon. Bij hen +/- 1200 Euro, en in België aan +/- 1600 Euro. De 400 Euro betaal ik liever in België meer, dan het risico te lopen dat ik met een fake toestel sta te fotograferen, zonder te weten of er een degelijke garantie aan vasthangt.

Sorry, maar mij kan je niet meer verleiden met de "aantrekkelijke" prijzen van die spleetogen.

Greetz, JP.
                        Ik deel het maar mee ter info...
                        Voor de rest doet iedereen er zijn zin mee.

Comment

@ Wimpy

Welke waarde stond er vermeld op de faktuur, en wat was de beschrijving van het materiaal ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            @ Wimpy

Welke waarde stond er vermeld op de faktuur, en wat was de beschrijving van het materiaal ?
                            Aan de verpakking van DHL hing niets meer.... Per PDF heb ik aankoopbewijs gehad waar uiteraard gewoon opstond wat ik gekocht heb met de juiste aankoopprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              @ Wimpy

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.
                              Kan je ons dat meedelen Wimpy?

Greetz, JP.
                              JPVD fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                                Aan de verpakking van DHL hing niets meer.... Per PDF heb ik aankoopbewijs gehad waar uiteraard gewoon opstond wat ik gekocht heb met de juiste aankoopprijs.
                                Sorry, onze postings hebben mekaar gekruist.
                                JPVD fotografie

Comment

Working...
                                X