Gastspreker: modefotograaf Kris De Smedt
Hoe gaat het er in de modewereld aan toe en welke rol spelen fotografen hierin? Waar liggen de valkuilen en kansen voor een modefotograaf? Wat werkt wel en wat niet? Als fotograaf fotografeer je nooit alleen en heb je een goed team nodig om samen te werken aan een productie waarbij veel verschillende facetten komen kijken (styling, making, model, decor, enzovoort). Hoewel modefotografie een persoonlijke smaak is, moet je als fotograaf soms afstand kunnen nemen van je eigen stramien om tot een goed eindresultaat te kunnen komen. Maar waar vind je deze mensen en hoe ga je het best te werk bij een productie? Kris De Smedt deelt zijn ervaringen en geeft zijn inzichten in de modefotografiewereld mee. Hij heeft het over locatie-scouting, agentschappen, auteursrecht, maar de focus ligt bij Kris De Smedt vooral op het belang van teamwork.
Kris De Smedt werkte eerder als huisfotograaf bij een communicatiebureau, maar is nu reeds vier jaar freelance modefotograaf waarbij hij werkt voor magazines zoals l'Officiel, Elle, Le Vif Weekend, Marie Claire en wordt daarbij vertegenwoordigd door het 'c'est chic Agency' (Belinda Cordier). Je kunt alvast enkele foto's van Kris De Smedt bezichtigen via volgende link: www.septantesept.com
inschrijven: http://www.syntrawest.be/opleidingen...eld___kit.html
Wim Verbeiren (docent digital imaging)
Hoe gaat het er in de modewereld aan toe en welke rol spelen fotografen hierin? Waar liggen de valkuilen en kansen voor een modefotograaf? Wat werkt wel en wat niet? Als fotograaf fotografeer je nooit alleen en heb je een goed team nodig om samen te werken aan een productie waarbij veel verschillende facetten komen kijken (styling, making, model, decor, enzovoort). Hoewel modefotografie een persoonlijke smaak is, moet je als fotograaf soms afstand kunnen nemen van je eigen stramien om tot een goed eindresultaat te kunnen komen. Maar waar vind je deze mensen en hoe ga je het best te werk bij een productie? Kris De Smedt deelt zijn ervaringen en geeft zijn inzichten in de modefotografiewereld mee. Hij heeft het over locatie-scouting, agentschappen, auteursrecht, maar de focus ligt bij Kris De Smedt vooral op het belang van teamwork.
Kris De Smedt werkte eerder als huisfotograaf bij een communicatiebureau, maar is nu reeds vier jaar freelance modefotograaf waarbij hij werkt voor magazines zoals l'Officiel, Elle, Le Vif Weekend, Marie Claire en wordt daarbij vertegenwoordigd door het 'c'est chic Agency' (Belinda Cordier). Je kunt alvast enkele foto's van Kris De Smedt bezichtigen via volgende link: www.septantesept.com
inschrijven: http://www.syntrawest.be/opleidingen...eld___kit.html
Wim Verbeiren (docent digital imaging)
Comment