Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Meisje (18) aangereden door trein tijdens fotoshoot.
Domme docenten, moesten ontslagen worden... Misschien zelfs gevierendeeld...
Djivan heeft toch gelijk? Die docenten moeten toch gezond verstand tonen??
De fotograaf en zijn model moeten blind volgen wat de docent zegt en zeker zelf niet nadenken...
of wacht...
Wilt dit dan zeggen, dat als de docent vraagt een moord in scene te zetten op foto... dat het model dit echt gaat doen?
Neen Djivan, fotograaf en model mogen nog steeds voor zichzelf denken... zeker als fotograaf mag je toch hopen iets meer out of the box te denken?
Het betreffende meisje en haar vriendin hebben alvast heel goed nagedacht over hetgeen ze deden......
fotograaf en model mogen nog steeds voor zichzelf denken... zeker als fotograaf mag je toch hopen iets meer out of the box te denken?
Docenten hebben hier weinig mee te zien. Die geven een opdracht , en hoe je deze invult blijft je eigen beslissing. Als fotograaf en model een idee uitwerken dat gevaar kan inhouden, is het toch niet de schuld van de docent dat deze hun uitwerking primeren boven hun eigen veiligheid?
Docenten hebben hier weinig mee te zien. Die geven een opdracht , en hoe je deze invult blijft je eigen beslissing. Als fotograaf en model een idee uitwerken dat gevaar kan inhouden, is het toch niet de schuld van de docent dat deze hun uitwerking primeren boven hun eigen veiligheid?
dat vind ik dus ook.
Mocht mijn leerkracht LO vragen om van een 4 meter hoge springplank, in een leeg zwembad te springen... dan zou ik ook nee zeggen...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Re: Meisje (18) aangereden door trein tijdens fotoshoot.
Dat heeft toch 0,0 te maken met de docenten.
Verlaten stationsgebouwen zijn er genoeg (bv. Montzen Gare). Daar komt geen trein meer, en daar zijn ook sporen...
Vaak is het de onwetendheid van de student, die niet nadenkt of het spoor al dan niet actief is...
Weet je, ik heb 35 jaar bij de NMBS gewerkt, als er ongevallen gebeurden aan een overweg waren dit met mensen uit de omgeving of mensen die dagelijks de overweg over moesten.
Die mensen denken te weten wanneer de trein er zal passeren. Vaak (tegenwoordig te vaak) heeft een trein vertraging of er rijd een speciale trein, en dan?
Ook vaak gezien, zeg maar bijna dagelijks, de trein is juist voorbij de overweg en de slagbomen zijn nog gesloten, en rap lopen ze nog de sporen over om hun trein, uit de andere richting, te halen en op het nippertje ontsnappen ze aan de dood.
Het station van Wervik is niet groot en de perrons niet lang en toeval wilt dat juist aan beide uiteinden een overweg is, en dat de treinen er elkaar vaak kruisen.
Ik kan iedereen verzekeren dat het er niet mooi uitziet als iemand door een trein is aangereden. Dus iedere keer dat ik iemand een gesloten overweg zag overlopen draaide ik mij om met ingetrokken hoofd een harde doffe klop verwachtende.
Je hebt mensen die op bruggen gaan of op viaducten, je hebt er ook die een tunnel ingaan om een foto te maken, maar als er een trein aankomt is er geen vluchtweg!
Zoals Johan zegt, in volle baan rijden de meeste treinen aan 120 Km/h en door de massa van de trein is er een sterke aanzuigkracht, onderschat die kracht niet en blijf ver genoeg van het dichtstbijzijnde spoor.
Tenslotte, treinen kunnen ook tegenspoor rijden dan komt de trein uit de "verkeerde" richting.
Met mijn topic wilde ik enkel iedereen waarschuwen hoe gevaarlijk het kan zijn om zich te begeven tussen de sporen of het spoorweg terrein, zelfs met kennis van zaken.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Weet je, ik heb 35 jaar bij de NMBS gewerkt, als er ongevallen gebeurden aan een overweg waren dit met mensen uit de omgeving of mensen die dagelijks de overweg over moesten.
Die mensen denken te weten wanneer de trein er zal passeren. Vaak (tegenwoordig te vaak) heeft een trein vertraging of er rijd een speciale trein, en dan?
Ook vaak gezien, zeg maar bijna dagelijks, de trein is juist voorbij de overweg en de slagbomen zijn nog gesloten, en rap lopen ze nog de sporen over om hun trein, uit de andere richting, te halen en op het nippertje ontsnappen ze aan de dood.
Het station van Wervik is niet groot en de perrons niet lang en toeval wilt dat juist aan beide uiteinden een overweg is, en dat de treinen er elkaar vaak kruisen.
Ik kan iedereen verzekeren dat het er niet mooi uitziet als iemand door een trein is aangereden. Dus iedere keer dat ik iemand een gesloten overweg zag overlopen draaide ik mij om met ingetrokken hoofd een harde doffe klop verwachtende.
Je hebt mensen die op bruggen gaan of op viaducten, je hebt er ook die een tunnel ingaan om een foto te maken, maar als er een trein aankomt is er geen vluchtweg!
Zoals Johan zegt, in volle baan rijden de meeste treinen aan 120 Km/h en door de massa van de trein is er een sterke aanzuigkracht, onderschat die kracht niet en blijf ver genoeg van het dichtstbijzijnde spoor.
Tenslotte, treinen kunnen ook tegenspoor rijden dan komt de trein uit de "verkeerde" richting.
Met mijn topic wilde ik enkel iedereen waarschuwen hoe gevaarlijk het kan zijn om zich te begeven tussen de sporen of het spoorweg terrein, zelfs met kennis van zaken.
Dit klopt indedaad en ook dergelijke stomme taferelen zie ik hier dagelijks 's morgens om 5 uur. Wagens die slalommen, fietsers die slalommen, voetgangers die zelfs niet meer via de openbare weg oversteken, maar gewoon van perron tot perron over de sporen lopen.
Ook ik houd dan mijn hart vast.... Heb alleen maar medelijden met de machinist die het mee maakt maar helaas helemaal er niets kan aan doen. De trein rijdt helaas rechtdoor en is niet zomaar tot stilstand te brengen. Hij is het slachtoffer, want die beelden vergeet hij nooit meer.
Last edited by Wim.Vanmaele; 6 december 2013, 07:25.
Juist gehoord dat op lijn 27A de (reizigers)treinen wel 140 km/u rijden. Tegen dat je een trein hoort of ziet, is het dus al te laat. En zelfs n trein die maar 5 km/u rijdt en 2000 ton achter zich heeft hangen, heeft n remweg van 500 m !
Last edited by johan de man; 6 december 2013, 08:52.
Inderdaad, die docent zal wel bedoeld hebben, ga onder een varen liggen en fotografeer de sporen.......
Je hebt er dan wel altijd een deel die, niet zo natuurminnend, aan treinsporen gaan denken ook hé .
Groetjes
Je kan ook denken aan sporen bij de paarden. Die hebben met natuur helemaal niets te maken.
Je hebt ook moddersporen, voetsporen .... Kwestie van de fanatasie te rpikkelen .... en toch rekening te houden met de realiteit met haar zwakheden, gevaren ....
Comment