Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie en andere hobby's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotografie en andere hobby's

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Mijn mening:
    ik zou niet zomaar iets verkopen om te financieren. De fiets zal niet opbrengen wat hij gekost heeft en ook dat geld kan je maar 1 keer uitgeven.
    Ik zou eerder zoeken naar een betere (stabiele/wederkerende) bron qua inkomen, (weekend/avondwerk, foto's verkopen,...)

Ook leren sparen kan helpen
    -> niet de nieuwste grootste monitor willen kopen
    -> Het idee voor fietsenrestauratie achterwege laten.
    -> 1 reisje minder per jaar brengt genoeg op, om alle 2 jaar een 2dehandse lens te kopen...
    Ja, inderdaad zoals ik hierboven al gezegd heb. Ik ga het niet doen.
    Ook omdat het dan waarschijnlijk weer jaren duurt voor ik de nood zie om er eentje aan te kopen.
    Want lenzen lijken dan altijd interessanter of belangrijker, nietwaar?

Ivm reizen staat hierboven ook al.

En je hebt me gevolgd?
    Ja, dat zijn loze ideeën die uiteindelijk wel in werkelijkheid gebracht worden, maar alles op z'n tijd.
    Een monitor heb ik niet echt nodig, maar op lange termijn wel handig. (als ik toevallig 200-300 heb rondslingeren)
    Die fiets kan wachten, of ik ga er alleszins geen geld in steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Maar als je een goedkope reis wil waarvoor je het meeste comfort wil opofferen : bezoek Zweden. Ik ken het land inmiddels als mijn broekzak.
      Dank zij het allemansrecht kan je de hoofdkost (overnachting) beperken tot 0 €
      Met een tent en kookgerei (prijzen ginder zoals hier) is het transport zowat je enige meerkost.
      Wel niet op café gaan natuurlijk.
      Net in Zweden geweest, 3 weken geleden Fantastisch land, ik wil al terug.
      Ja, café is niet echt goedkoop. 9 euro voor nen Duvel, hallo. (niet besteld hoor)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Tsja, mochten wij niet op hotel gaan, niet op café gaan, niet lekker gaan tafelen.....enz dan zouden onze reizen ook bijna niks kosten.
        Maar van naar mooie landschappen te kijken alleen, gaan mijn vaak, mijn dorst en mijn honger jammer genoeg niet over .
        En ik denk dat TS reeds op uw manier reist hoor, want drie reizen kunnen maken voor 1.500 euro......
        Mochten wij dat kunnen, dan gaan we ipv vier keer per jaar, zeker 10 keer per jaar .
        Ja, echt waar. We besparen vooral op verblijf en vluchten. Alles wordt een jaar op voorhand, min of meer, geregeld.
        Luxe en tijd zijn niet prioritair, maar daar geven we dan ook minder om dan de ervaringen die we meemaken.
        Mocht ons budget verdubbelen, zouden we nog steeds dezelfde principes toepassen, maar hier en daar wat meer luxe. En langer op reis, als de tijd het toe laat.

En hoe verder de reizen gaan, hoe meer je budget moet stijgen door de vluchten. Dus het op een gezonde manier laag genoeg houden, geeft je speling naar 'later' toe.
        Plus, een onverwachte kost kan dan ook opgevangen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
          Ja, inderdaad zoals ik hierboven al gezegd heb. Ik ga het niet doen.
          Ook omdat het dan waarschijnlijk weer jaren duurt voor ik de nood zie om er eentje aan te kopen.
          Want lenzen lijken dan altijd interessanter of belangrijker, nietwaar?

Ivm reizen staat hierboven ook al.

En je hebt me gevolgd?
          Ja, dat zijn loze ideeën die uiteindelijk wel in werkelijkheid gebracht worden, maar alles op z'n tijd.
          Een monitor heb ik niet echt nodig, maar op lange termijn wel handig. (als ik toevallig 200-300 heb rondslingeren)
          Die fiets kan wachten, of ik ga er alleszins geen geld in steken.
          Gevolgd is een groot woord, tzijn toevallig topics die opvallen
          maar ik bedoelde het het niet slecht hoor

ook oppassen met vroegtijdig aan spaargeld te komen,
          't leven is later nog duur genoeg he, stap per stap enzo natuurlijk
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Gevolgd is een groot woord, tzijn toevallig topics die opvallen
            maar ik bedoelde het het niet slecht hoor

ook oppassen met vroegtijdig aan spaargeld te komen,
            't leven is later nog duur genoeg he, stap per stap enzo natuurlijk
            Nee nee, weet ik wel. Ik ben de eerste om dingen niet meteen slecht op te vatten.

Spaargeld is ook een groot woord, want veel is het niet.
            Net omdat ik altijd alles uitgeef. Maar wel aan dingen die jaren en jaren mee (moeten) gaan. (ik hou hout vast)

Camera stuff, omdat dat m'n passie is, zonder is m'n leven te saai, vrees ik.
            Reizen, omdat ik de tijd van m'n leven beleef.
            M'n fiets, omdat ik me zelden vrijer voel, hoe cliché het ook klinkt
            Ander niet goedkoop materiaal, omdat ik wil dat het lang meegaat en ik er geen last van wil hebben. (goede iPod, MBP, enz enz)

Mocht het je interesseren, al deze zever gaat over het bekostigen van een Tokina 116
            Geen dure lens, maar 400-500 euro is 400-500 euro.
            20.000 balle, zoals wij hier zeggen. (ja, ik heb nog met BEF betaald)
            En dan gaat het hier al over tweedehands he.

Een lens die me veel meer toelaat dan wat ik nu bezit. Misschien ook wel de mogelijkheid om geld te verdienen met fotografie en om die manier ander materiaal te bekostigen.
            (ik droom graag)

Comment

Toen ik nog studeerde, ging ik niet op reis. Nu ja, misschien eens een weekendje naar Blankenberge. De reizen die je opnoemt, kunnen zelfs veel tweeverdieners zich niet veroorloven. En een goeie fiets kost ook al 5000 euro.

Ik studeerde heel veel, veel vrije tijd had ik niet. Om de 14 dagen ging ik van 20-24 u naar t jeugdhuis, deed 200 fr op (5 euro) en ik amuseerde me ook. Dat was ongeveer het enige plezier wat ik mezelf gunde. Om het half jaar eens naar n goedkoop concert, waar ik er nu gemiddeld 2 per week doe. En ik spreek niet van de prehistorie, maar van 1990.

Er zijn genoeg mannen met n goeie job die van hun vrouw geen dslr met bijbehorende lenzen mogen kopen omdat het te duur is. En zich tevreden moeten stellen met n compactje en daardoor heel gefrustreerd geraken.

Maar ik gun jou je plezier natuurlijk wel. :-)
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Toen ik nog studeerde, ging ik niet op reis. Nu ja, misschien eens een weekendje naar Blankenberge. De reizen die je opnoemt, kunnen zelfs veel tweeverdieners zich niet veroorloven. En een goeie fiets kost ook al 5000 euro.

Ik studeerde heel veel, veel vrije tijd had ik niet. Om de 14 dagen ging ik van 20-24 u naar t jeugdhuis, deed 200 fr op (5 euro) en ik amuseerde me ook. Dat was ongeveer het enige plezier wat ik mezelf gunde. Om het half jaar eens naar n goedkoop concert, waar ik er nu gemiddeld 2 per week doe. En ik spreek niet van de prehistorie, maar van 1990.

Er zijn genoeg mannen met n goeie job die van hun vrouw geen dslr met bijbehorende lenzen mogen kopen omdat het te duur is. En zich tevreden moeten stellen met n compactje en daardoor heel gefrustreerd geraken.

Maar ik gun jou je plezier natuurlijk wel. :-)
                Ja da snap ik wel, maar als je altijd met z'n vieren op reis gaat en iedereen begint te werken en een familie op te bouwen.
                Dan vrees ik dat er nog veel minder tijd overschiet om eens goed op reis te gaan.

Ze zeggen altijd, je moet van je studententijd genieten. Wel, ik vul dat niet in met geld verkwisten aan drank en feestjes.
                Daar heb je uiteindelijk veel minder aan dan echte herinneringen die je heel je leven bij blijven. (persoonlijk natuurlijk)

Maar ik denk dat je de tijden niet meer kunt vergelijken. Kijk alleen al maar naar een brood. Hoe schandalig hoog zijn die prijzen wel niet, in vergelijking met 'vroeger'. En vroeger is voor mij eind jaren '90.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  wtf?
                  Een goeie fiets 5000euro???
                  Tjsah, een auto kost bij jou ook minstens 100.000EUR

Verder geeft hij al aan wat het budget is van zijn reizen...
                  dat kan ik met mijn enkel loontje ook al vlot betalen hoor...
                  laten we vooral niet overdrijven
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

kiezen is natuurlijk altijd verliezen maar als we gelukkig zijn met wat we hebben is dat wel leuker dan ongelukkig om iets dat we niet hebben :-)
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik kan TS alleen maar bijtreden in het feit dat je, als je het kan zonder jezelf financieel in problemen te brengen, je moet reizen wanneer het kan (als je dat graag doet). Ik ben heel blij dat wij voor onze zoon geboren is heel wat mooie reizen hebben gedaan, want hoe plezant het ook mét hem is (nog plezanter) identiek dezelfde dingen kunnen we nu (voorlopig) toch niet meer doen, wat niet wil zeggen dat dat beter of slechter is. Ik kan alleen maar zeggen, dat ik héél blij ben met de herinneringen en ervaringen die ik heb mogen beleven, want met de huidige maatschappij en economie weet ik niet of wij het ooit nog zo zullen kunnen doen. Zeker niet als ik nu zie dat we voor een kind van 3 evenveel moeten betalen als voor ons als we het vliegtuig willen nemen.
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Mijn persoonlijke visie. Ik fotografeer momenteel met een nikon d700 met 50mm f1.4 maar die D700 zal waarschijnlijk ook niet meer vervangen kunnen worden door een nieuwe fullframe camera wegens te duur. Als je kijkt naar de sensor van een d7100 of deze van een d3200 zijn deze praktisch gelijk. Punt is, waarom moet fotografie duur zijn? Met de goedkoopste reflex heb je een mooie bokeh(sensorgrootte), kan je van lenzen wisselen, kan je manueel diafragma en sluitertijd instellen, belichting vastzetten, puntbelichting, ... allemaal mogelijk. En goede foto's maken met betekenisvolle inhoud leer je door de jaren heen. Dit leerproces kan door ervaring, eigen ervaring of ervaring opdoen door te spreken met anderen. Een leerproces dat in principe zelfs gratis kan! Kortom, je mag zeker 3 hobby's hebben maar moet natuurlijk niet willen van alles het beste hebben natuurlijk.
                        Wat betreft reizen, net zoals iemand hierboven al zei, in belgie zijn mooie plaatsen zat, alleen is dit natuurlijk zo exotisch niet als beelden van verdere landen.

grtn

Pieter
                        D700 + Nikon 50mm f1.4 + Nikon 28mm f1.8
                        Neem gerust ook een kijkje op mijn blog: http://pietersoenensfotografie.blogspot.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          stop met studeren en ga werken.
                          grt,bouk.
                          Haha bouk,

Na een beetje rondkijken, tussen de regels lezen, begrijpend lezen en zo ben ik het volmondig eens met wat je eigenlijk bedoelt.
                          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Haha bouk,

Na een beetje rondkijken, tussen de regels lezen, begrijpend lezen en zo ben ik het volmondig eens met wat je eigenlijk bedoelt.
                            het zijn er toch niet zo veel, dus neem eens alle posten door van deze ts.
                            dan begrijpt iedereen mijn opmerking beter.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              het zijn er toch niet zo veel, dus neem eens alle posten door van deze ts.
                              dan begrijpt iedereen mijn opmerking beter.
                              grt,bouk.
                              Iedereen moet 'prive detective' spelen voor hij antwoord geeft op onzinnige opmerkingen als "stop met studeren en ga werken"?
                              Zo wordt het wel lastig om ooit vragen te beantwoorden, zeker als jij nog een vraag stelt bouk, dan moeten mensen 150.000 posts doorploeteren voor ze mogen antwoorden??

wordt moeilijk... zeer moeilijk.

Comment

......

wordt moeilijk... zeer moeilijk.
                                jij ook een goede morgen Koeno.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X