Als amateur fotograaf vroeg ik mij af hoe anderen, met meer ervaring, hun fotoshoots organiseren?
Ik heb het dan over het soort shoots waar je een locatie/studio gebruikt en met één of meerdere make-up artists en modellen samenwerkt.
Indien jullie enkele minuten hebben om mijn vragen te beantwoorden zou dat enorm geapprecieerd worden.
Sorry to keep you from photographing stuff guys.
Moet je voor iedere shoot een moodboard samenstellen? Zo ja, doe je dit in Photoshop of iets dergelijks of doe je dat zelf niet digitaal?
Ik vermoed dat dit best ook gemakkelijk te delen moet zijn met anderen dus digitaal lijkt mij het meest logisch.
Waar haal je goede voorbeelden?
Waar vind je medewerkers (mua, model, second shooter)?
Ik ondervind nogal moeite om mensen te vinden die interesse hebben om samen te werken, toch om op regelmatige basis shoots te doen. (En ik wil nu eenmaal vaak shoots doen om mij te blijven verbeteren.)
Wat is de beter manier van werken?
Een shoot gewoon plannen op een datum en dan mensen zoeken die op die dag vrij zijn.
Of mensen zoeken waar je mee wilt samenwerken en dan een datum afspreken.
(Misschien is dit meer persoonlijke voorkeur, maar waarmee krijg je zo snel mogelijk shoots in je agenda?)
Hoe lang werk je aan de voorbereiding van een shoot?
Hoe vind je goede locaties? Houdt je hier een eigen lijst van bij?
Heb al gemerkt dat de meesten hun favoriete plekjes niet graag delen. Logisch natuurlijk, maar als beginner heb je soms graag wat hulp.
Zijn er nog stappen waar ik me niet bewust van ben?
M.a.w. wat ben ik hier vergeten vragen.
Ik heb het dan over het soort shoots waar je een locatie/studio gebruikt en met één of meerdere make-up artists en modellen samenwerkt.
Indien jullie enkele minuten hebben om mijn vragen te beantwoorden zou dat enorm geapprecieerd worden.
Sorry to keep you from photographing stuff guys.
Moet je voor iedere shoot een moodboard samenstellen? Zo ja, doe je dit in Photoshop of iets dergelijks of doe je dat zelf niet digitaal?
Ik vermoed dat dit best ook gemakkelijk te delen moet zijn met anderen dus digitaal lijkt mij het meest logisch.
Waar haal je goede voorbeelden?
Waar vind je medewerkers (mua, model, second shooter)?
Ik ondervind nogal moeite om mensen te vinden die interesse hebben om samen te werken, toch om op regelmatige basis shoots te doen. (En ik wil nu eenmaal vaak shoots doen om mij te blijven verbeteren.)
Wat is de beter manier van werken?
Een shoot gewoon plannen op een datum en dan mensen zoeken die op die dag vrij zijn.
Of mensen zoeken waar je mee wilt samenwerken en dan een datum afspreken.
(Misschien is dit meer persoonlijke voorkeur, maar waarmee krijg je zo snel mogelijk shoots in je agenda?)
Hoe lang werk je aan de voorbereiding van een shoot?
Hoe vind je goede locaties? Houdt je hier een eigen lijst van bij?
Heb al gemerkt dat de meesten hun favoriete plekjes niet graag delen. Logisch natuurlijk, maar als beginner heb je soms graag wat hulp.
Zijn er nog stappen waar ik me niet bewust van ben?
M.a.w. wat ben ik hier vergeten vragen.
Comment