Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by creXis
    Originally posted by Mar©
    Originally posted by creXis
    jaded, ik zie de Canon EF 85mm f/1.2L USM op je lijst staan, waarom niet de 50mm f/1.0L USM?
    Kan wel het meest lichtsterke objectief ter wereld zijn, maar er valt enorm moeilijk mee te werken.
    Doe maar eens wat research.

    vraag mij ook af waarom dat nodig is, ZO lichtsterk?? En ook zoveel geld voor een portretlens, weet jij hier een review van staan? Voorbeeldfoto's misschien, zelf heb ik hier nooit iets over gevonden.. ook wel nie superveel naar gezocht
    Het is heel simpel eigenlijk:
    - de 85 f/1.2 is een superlens die zijn legendarische concurenten (zoals Nikkor 85 f/1.4, Pentax FA* 85 f/1.4, Pentax LTD 77 f/1.8 -nog maar enkele jaren op de markt, maar nu al een fenomenale reputatie-, Leica 75 en 85 f/1.4, Carl Zeiss 85 f/1.4) gemakkelijk kan bijbenen en soms zelfs gewoonweg beter is. Heb met deze lens ooit eens enkele concerten gefotografeerd: fantastisch bij 1.2 , meer moet ik daar niet aan toevoegen),
    - de 50 f/1.0 is dan wel inderdaad de meest lichtsterke lens ter wereld maar h-e-e-l soft en weinig bruikbaar vol open (en eigenlijk ook nog bij f/1.4 en f/2.)

    Dat is niet meer dan normaal, gezien de optische afwijkingen die voorkomen bij f/1.0. De consumenten zijn niet dom: het is niet voor niets dat de 50 f/1.0 nooit goed verkocht heeft...


    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #32
      Ik verslijt ze nooit.... ik verkoop ze als ze nog niet versleten zijn en koop dan een nieuwe.
      Dus ik heb nog geen enkele camera versleten. Zowel analoog (vroeger in den oertijd) als digitaal...

      Comment


      • #33
        't Is dat er om gevraagd wordt..ik schaam me niet maar 't is niet veel soeps geweest t.o.v. de spullen die ik hier voorbij heb zien komen! Enfin, ik ben er toch fier op geweest, eens... Alléz dan..
        Empire Scout, met originele flessenbodem F3.2 35mm en papier rolfilm,
        'n Ricoh halfkleinbeeld van mijn vader, lekker zuinig in m'n diensttijd,
        Ricoh Singlex TLS, met Rikenon F2-50, Panagor F2.8 135mm, Revuenon F2.8 35mm en Prinz Galaxy TC-2x, en 'n Minolta srT100 F2.0 50mm

        en nu Olympus Camedia C750 UZ. En dat is voorwaar een giant step forward!
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #34
          Olympus trip 35
          Eos 1000
          Eos 500
          Coolpix 950
          EOS 300D
          BD0251BE
          Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

          Comment


          • #35
            1960 zo'n kodakske waar ge van die vierkante fotokes kon met nemen.
            1964 Van mijn pa een kodakske waar ge negatieven moest in plaatsen van 9cm op 6cm (zwartwit)
            1968 Zenith (oerdegelijk, onverslijtbaar , als een tank-wegend) analoog toestel. Automatische lichtmeting indien gewenst. De rest was allemaal manueel te doen. Eerst een 35mm lens, dan uitbreiding met een telelens vivitar en zelfgemaakte tussenringen. Je moest immers elf het diafragma manueel verstellen).
            ....
            1998 Epson Z3000. Mijn eerste digitaal toestel. DIt doet het nog altijd en geeft knappe foto's. Alleen heel trage shutterlag en trage beeldopslag (7 seconden voor een 3mp)
            2002 Sony DSC-717. Schitterend toestel, alleen, voor mijn beoogde macro echt onttoereikend.
            2004 Nikon D70 18-70mm en Tamron 180mm.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #36
              Agfa 1680 (3 à 4 jaar en dan verkocht)
              Nikon Coolpix 5700 (meer dan anderhalf jaar en nog in mijn bezit)
              en nu: Nikon D70
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #37
                Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                ...."het meest lichtsterke objectief ter wereld "
                Een 25-tal jaar geleden had Leica toch een 50mm 0.90 ? of niet ?
                dat stond toen toch in de foto-tijdschriften.
                'k vindt er wel geen info over terug.

                mvg Kris

                Comment


                • #38
                  Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                  - een aiptek ding van de lidl
                  - een hp photosmart 945C
                  - eos 300D
                  - en nu een 20D

                  maar enkel die aiptek was wat kapot. De rest werkte nog toen ik het verkocht.
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #39
                    Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                    zon compact analoog pentax, een cp 4300, een S1IS en een een D70.
                    Last edited by parakiet; 16 september 2006, 10:46.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                      Sjeemig, dat je dat allemaal nog weet... nou ja, zo even uit het hoofd mijn lijstje:

                      - Agfa rits-rats klik geval (110 film)
                      - Agfa compact, geen idee meer wat precies, wel 35mm film
                      - Diverse onduidelijke spiegelreflexen van Oost-Duitse of Russische makelij
                      - Mamiya 645
                      - Mamiya C220
                      - PAX Ruby M2
                      - Nikon F70
                      - Canon EOS30
                      - Sony compactje (geen idee meer welke)
                      - Canon EOS D30
                      - Canon EOS 10D
                      - Canon EOS 5D
                      En dan ben ik er ongetwijfeld nog een hele hoop vergeten

                      Comment


                      • #41
                        Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                        In 1975 begon ik met een 2dehandse Nikon F2 As Photomic, een juweeltje.
                        dan volgden F3, F4, 2 x F100, F5 met de bijhorende lenzen (van die tijd).
                        versleten waren ze zéker niet, ik veranderde continu.
                        Sinds de digitijdperk heb ik coolpic 995, CP5400, CP8400 gehad (CP8400) heb ik nog.
                        Daarna 2,5 jaar met D1x gefotografeerd, een brilliant toestel; beter dan mijn
                        D200 die ik nu bezit. Alleen het i-TTL is enorm verbeterd met de D200.
                        In totaal heb ik 19 body/toestellen gehad, steeds fideel aan het merk.
                        Een kapitaaltje als je het mij vraagt, maar daar tegenover staat dat tot op heden nog geen enkele Nikon mij ooit in de steek liet!
                        nr 20 volgt kortelings na de PHotokina van Keulen.
                        Terug een pro-toestel zeker weten.
                        Ik verwen mezelf nog eenmaal op pensioen leeftijd hé!

                        mvg,

                        Roland

                        Comment


                        • #42
                          Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                          te veel om op te noemen en wil de site er niet te veel mee belasten.
                          45 jaar fotograferen(met horten en stoten) levert wel een leuk museumpje op hier bij mij thuis, heb ze nl allemaal nog.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #43
                            Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                            Camera's: Nog geen, ze werken nog allemaal

                            Lenzen: Ook nog geen versleten, maar er zijn er wel al gekomen en gegaan.

                            Canon 28-90mm F3.5 5.6
                            Canon 50mm F1.8
                            Canon 100mm F2.0
                            Canon 70-200mm F4
                            Sigma 20mm 1.8
                            Tamron 28-75 2.8
                            Tokina 12-24 F4

                            Die zijn er niet meer, gebruik nu enkel nog een Canon 17-55 en een Sigma 150mm, meer dan genoeg voor mij

                            Comment


                            • #44
                              Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                              Begonnen met een Yashica Minister D dan over geschakeld een spiegelreflex.
                              Asahi Pentax Spotmatic F met standardlens.
                              Dan men eerste AF was een Minolta AF500 dacht ik.
                              Daarna een Nikon F601 ......een tijdje stil gelegen en herbegonnen met een Canon G6. De twee laatste heb ik nog maar overweeg toch om beide weg te doen en over te stappen naar een Nikon D80 met 18 -135 kit lens
                              Mvg,
                              SW
                              BD1071BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Vertel me welke camera's je reeds versleten hebt

                                Eigenlijk heb ik maar één camera versleten en de rest is gewoon ingeruild, verkocht of ligt nog in de kast ongebruikt.

                                De camera die versleten is, is een Pentor, de degelijke Oostduitser, maar de sluitergordijnen gingen niet meer even snel, dus de belichting ging ook van licht naar donker.

                                Verder gehad:
                                Pentax K, ME

                                Nikon FG, F70 en een F90(die ligt ongebruikt in de kast)

                                Nikon D70

                                En nu gebruik ik een D200 en als back-up en fiets/loop camera en D50 met 18-200VR
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X