Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen gezocht.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

normaal reageer ik niet op dit soort verhalen,
    maar wat ik wel wil weten waarom er zo word geschermt met,bv,
    ik ben zelf ambtenaar, of je moet maar eens bij ons komen kijken.
    geeft bij mij de indruk,vooral om dat de discussie zo lang duurt,
    dat ik met wel een speciale ambtenaar heb te maken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Originally posted by nightowl
      Originally posted by dromer
      Beste mensen

Waarom niet eens een algemene oproep doen aan modellen en fotografen om ergens in open lucht tesamen te komen en een sessie te houden, voorbeeld " het minnewaterpark te Brugge ".
      We zetten er een datum op en zij die komen zijn welkom.
      Hopelijk is dit een goed idee.

dromer

Mij lijkt het alvast een leuk en goed idee.
      Mij niet. En waarom niet : je riskeert een onderzoek van het parket als er ook maar ene hier zo'n uitlating doet zoals Kev dat doet bv, of zoals "er werden daar ook kinderen gefotografeerd". Maar ok goed, waarom niet. Ergens kan er wel iemand zijn, ook onder de passanten, nu zijn ze toch wel "halfnaakte" fotokes aan 't maken zeker aan 't minnewater.
      Het is maar dat je het weet.

Comment

wie heeft het eigenlijk over naaktfotografie gehad? Naaktfotografie in het openbaar mag dan wel strafbaar zijn maar gewone fotografie toch niet - en erotische fotografie wellicht ook niet. Heb ik over een of andere post gelezen ? Mijn reply betrof in elk geval een 'gewone' gezamelijke shoot.
        Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

Originally posted by nightowl
          wie heeft het eigenlijk over naaktfotografie gehad? Naaktfotografie in het openbaar mag dan wel strafbaar zijn maar gewone fotografie toch niet - en erotische fotografie wellicht ook niet. Heb ik over een of andere post gelezen ? Mijn reply betrof in elk geval een 'gewone' gezamelijke shoot.
          Die indruk had ik toch ook, en ik vind het zeker geen slecht idee
          "O brugge die scone"
          Minolta A1 + X-Drive II + Minolta 3600 HS(D) Flash
          http://users.telenet.be/amano/

Comment

Ik ben geen speciale ambtenaar, wat zoeken jullie nu eigenlijk, ruzie ????,
            Ik begrijp niet dat mij verweten wordt iets te verbergen, omdat ik geen copy van mijn iedentiteitkaart wil geven aan een vreemde.
            Als dit zo voorgaat stop ik er hier ook mee.

groeten

dromer

Comment

ik kan mij voorstellen dat modellen die op een site op zoek gaan naar een fotograaf, diens identiteit willen kennen! dat lijkt me alles behalve overdreven. iemand die zo een site runt zou hier op in kunnen spelen door minimaal de identiteit van de mensen die hij toelaat op de site te controleren. dat heeft niets met politietaken te maken.
              enkele van de sites die ik bezocht heb op zoek naar fotografen, werken daarenboven met referenties die je kan opvragen. dat lijkt me, qua veiligheid, niet meer dan normaal.

over gegevens verzamelen, ik ken de wetgeving ter zake niet, maar iets moet toch mogen? Ik geef bijvoorbeeld dansles. en uiteraard hou ik een lijstje bij van de mensen die bij mij naar de les komen met hun adressen. idem met de adressen van de mensen die telefonisch of per email om inlichtingen vragen. hoe nodig je heb anders uit voor de volgende cursus? hoe stuur ik hen anders mijn folder? ik heb hun adressen en geboortedatum bovendien nodig om een ongevallen verzekering af te sluiten. dat is toch toegelaten? en houden niet alle professionals hier lijsten bij met (potentiele) klanten en modellen?

artemisia

Comment

moderator
                Kazn je hier een slot opzetten ?

dromer

Comment

Jean,

je moet weten dat Didier een tijdje geleden heel veel last heeft gehad van een charlatan die zich onder verschillende identiteiten schuilhield en modellen misbruikte.....foto's gaan maken (ook naakt) bij modellen en dan de foto's niet doorsturen, maar wel verkopen aan Amerikaanse en Russische dubieuze sites en dergelijke meer.... Hij heeft een hele tijd een waarschuwing omtrent die persoon op zijn site gezet en dergelijke meer, maar die zever bleef maar duren...

Hij heeft toen het wijze besluit genomen de identiteitskaarten kwestie in te voeren en heeft daar m.i. geen slecht initiatief mee genomen hoor.... ik kan me inbeelden dat dit nogal Gestapo-achtig overkomt als je de ware toedracht niet kent, vandaar een sumier uitlegje...

Didier is inderdaad een erg toegewijd modelfotograaf, eentje waar we allemaal een voorbeeld aan mogen nemen : zijn eerste en grooste aandacht gaat uit naar de belangen van modellen waarmee hij samenwerkt...

Stef

Comment

laat ons eerst en vooral ophouden met op de kap van dromer te zitten - ik kan zijn gevoel perfect begrijpen. Ook in ben niet geneigd om mijn identiteitskaart-gegevens door te spelen aan om het even welke site-beheerder die dat de enige manier vindt om mijn persoonlijkheid te controleren - zeker niet als het slechts gaat om het in contact brengen van 2 volwassen mensen. Iedereen zal wel inzien dat het afsluiten van een lening van totaal andere orde is. Daarnaast is natuurlijk niemand verplicht om zich bij photograaf.be te registreren dus kan die persoon in principe doen en laten wat hij wil, zo lang hij o.a. de wet op de privacy volgt. Als hij graag wil dat je bij hem thuis eerst de brabanconne komt zingen is het dan maar zo (dan pas ik ook ). Ik begrijp de redenering achter Didier zijn beslissing en de problemen waarmee hij geconfronteerd werd - alleen vind ik zijn reactie overtrokken. Nu, zelfs met paspoort-gegeven raak je er voorlopig niet meer op dus de discussie is overbodig. En volledig off-topic
                    Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

Ik kan je best geloven dat er van die rare snuiters rondhangen.
                      Maar, iemand zijn identiteit vragen, dat doe je niet, zelf de politie moet een geldige reden hebben om iemand te controleren, want daar gaat het over, trouwens ik heb hem geschreven dat ik het begrijp, iemand te weigeren die niet voldoet aan zijn voorwaarden.
                      Ik ben niet zinnens mijn identiteitskaart aan eender wie door te geven, het mag nog zo goed bedoeld zijn, straks gaan ze nog een bewijs van goed gedrag en zeden vragen om lid te mogen zijn van een site.
                      Ik kan enkel maar zeggen, wat hij doet is niet toegelaten bij wet.

groeten

dromer

Als jij een serieus fotograaf bent dan mag het geen probleem zijn om Didier dat copytje te bezorgen ...by the way , wij wachten nog steeds op je eerste resultaten??
                      Probleem is dat er zich mensen aanmelden die helemaal geen fotograaf zijn en aldus op die manier in kontakt willen komen met de modellen met andere bedoelingen ; het is gewoon een manier om die meisjes beetje meer zekerheid te bieden!

Comment

Gegevens doorgeven aan modellen of een contract opstellen is iets heel anders.
                        Gegevens opvragen met als doel een kontrolerende functie uit te oefenen is tegen de wetgeving, je mag het draaien en keren zoals je wil.
                        Ikzelf stuur altrijd enkele foto's op naar modellen, en ook een contract, dat is iets tussen het model en mijzelf. Daar moet geen derde tussenkomen.

Nu mijn gegevens eerst geven aan een eigenaar van een site, die dan nagaat of je safe bent ?.
                        Nu mij verwijten dat ik iets te verbergen heb, gaat iets te ver naar mijn mening, dat is zo goed als zeggen, je bent een crimineel.

een eigen site opzetten, zal ik zeker doen, na mijn verhuis, daar kan je van op af.

En veronderstel nu, ik zeg niet dat het zo is of zal gaan, maar nu heeft iemand mijn iedentiteit en sluit een lening af op mijn naam via internet, wat dan ?, wie zal dat betalen ?, hoe kan ik zeggen dat ik het niet ben die deze af heeft gesloten ?.

Nee, ik blijf er bij, ik zal nooit aan iemand mijn identiteitsgegevens geven zonder geldige reden, en ik spreek uit beroepservaring.

groeten

dromer of Jean Leeman

Politieman of niet maar ik zou aan jou NOOIT een model doorsturen, no way !

Comment

't is genoeg geweest...

Mede ook op verzoek van de topic opener "dromer.

Comment

Working...
                          X