Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voldoet deze PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: voldoet deze PC

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
    Kan je me wat meer info geven over deze Dell want ik ben niet zeker dat ik hem op hun website gevonden heb? Ik zag bvb nergens aanwijzingen voor die 4K display.

@alex606, de Sony heb ik gevonden en staat genoteerd op mijn lijstje. Bedankt.

Djienbe
    In Amerika al te koop en ik heb zelfs al een mail gekregen van de Belgische site.
    Dell provides technology solutions, services & support. Buy Laptops, Touch Screen PCs, Desktops, Servers, Storage, Monitors, Gaming & Accessories

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      In Amerika al te koop en ik heb zelfs al een mail gekregen van de Belgische site.
      http://www.dell.com/us/p/xps-15-9530/pd
      Link werkt niet, kom op iets met error uit maar denk dat ik hem gevonden heb op US website. Is wel degelijk die van $2299 hé?

Djienbe

Comment

Dus even samengevat:
        Dell XPS15:
        15 inch 1920 x 1080/i7 3e gen/8 Gb RAM/nvidia 640//
        Dell nieuwe XPS15 touch die nog niet op B website staat
        15 inch 3200 x 1800/i7 4e gen/16 Gb RAM/nvidia 750//
        Sony vaio fit multi flip:
        15 inch 2880 x 1620/i7 4e gen/16 Gb SSD/16 Gb RAM/nvidia 735/
        Mac retina:
        15 inch macbookpro/i7 2.0 GHz/8 Gb//
        Zitten bij de goede laptops voor de fotograaf

Maakt die 3e of 4e gen i7 niet zo’n groot verschil?
        Heeft een Mac die 16 Gb niet zo hard nodig als een Windows machine?
        Blijft het minder positieve gedacht tav die Toshiba gehandhaafd?

Djienbe

Comment

De vierde generatie Haswell Intel processors zijn een 10% sneller dan de derde generatie. Haswell is voornamelijk veel zuiniger waardoor je batterijduur langer wordt.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            De vierde generatie Haswell Intel processors zijn een 10% sneller dan de derde generatie. Haswell is voornamelijk veel zuiniger waardoor je batterijduur langer wordt.
            Ahaaa, weeral iet bijgeleerd
            merci

Djienbe

Comment

Voor dat geld heb je toch ook een mooie IMAC?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Ik heb een 15inch Toshiba Satelite Laptop waar ik mijn foto's op bewerk. 4GB RAM. Het apparaat is 5 of 6 jaar oud, nog nooit iets mee gehad en nog steeds prima in staat om met de grote files van de D600 om te gaan maar mijn conclusie na heel veel uren werken hierop dat 15inch echt te klein is om goede bewerkingen te doen. Ook de kwaliteit van het scherm is niet goed genoeg voor een zuivere bewerking. Rechtzetten, uitsnijden e.d. geen probleem maar wil ik wat meer dan neem ik de bestanden mee naar het werk om op een MAC of PC met groot scherm de werkzaamheden te verrichten.

Als ik jou was zou ik mij in de eerste plaats richten op een goed scherm en als je toch voor een laptop kiest zo groot mogelijk. Dat een machine iets langzamer is lijkt mij geen probleem. De allersnelste machine van vandaag is dat morgen al lang niet meer
                Last edited by olivetti; 29 oktober 2013, 20:42.
                http://www.smuttynose.nl

Comment

Waarom scherm zo groot mogelijk voor een laptop ?

Gebruikte zelf altijd een MacBook Air 13 (2011) na alle tevredenheid. iMac paar maanden geleden verkocht, aangezien ik altijd de laptop gebruikte.
                  Sinds kort de nieuwe MacBook Pro 13 Retina, aangezien ik toch beter scherm wenste dan de Air. De Air gaat asap de deur uit....
                  Gebruik Lightroom 5.2 en de Google NIK software...

Voor mij is een 15 inch te groot om mee te slepen als ik bijvoorbeeld een workshop geef. En iPad mee nemen is geen optie, aangezien Lightroom onderdeel van de workshop is. Dan is een 13 inch met een goed scherm en niet al te zwaar 1,5 kilo een must.

Bepaal voor je zelf goed waarvoor je de laptop wilt gebruiken. Om voor je zelf te beoordelen of een 13, 15 of 17 inch of zelfs groter voor jou voldoende is voor een laptop. Ga naar een winkel en bekijk de verschillende scherm grote. Voor thuis kun je indien gewenst altijd nog een los scherm aansluiten op de laptop ?
                  Last edited by Koban; 29 oktober 2013, 22:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
                    Waarom scherm zo groot mogelijk voor een laptop ?
                    Omdat ik dat uit ervaring vind dat een groter scherm véél en véél lekkerder werkt. En bovendien de TS starter heeft het niet over de draagbaarheid van de laptop zodat het al dan niet kunnen proppen van een grote laptop in een tas of rugzak geen issue is lijkt mij.
                    http://www.smuttynose.nl

Comment

Dan hebben we het hier op een persoonlijke voorkeur die niet voor iedereen gelijk is. Niet voor iedereen is groter beter!

Zoals je hebt kunnen lezen gaf ik aan dat voor mij persoonlijk de 15 inch te groot is. Ik geeft dus nergens aan dat 13 inch voor TS de oplossing is. Tevens geef ik in de laatste alinea aan dat je het beste zelf naar de winkel kunt gaan om te testen of een scherm voldoet aan je wensen. En voor thuis gebruik kan men oerwegen te werken met een extern scherm.

Heb van mijn werk een redelijke Lenovo 15 inch laptop, maar resolutie en het scherm zelf is niet echt geweldig te noemen. Dan vind ik het persoonlijk prettiger werken op de MacBook Pro Retina 13.
                      Macs zijn niet echt goedkoop te noemen. Is de prijs te hoog of vind je OS X tien keer niks dan zou ik persoonlijk gaan kijken naar een laptop met een IPS scherm.

In deze Laptop Best Buy Guide van juni geven we koopadviezen over budgetlaptops, multimediamodellen en businessnotebooks.

Op tweakers.net staan aantal handige overzichten van laptops die je verder kunnen helpen met het maken van je keuze.

Comment

´t Is inderdaad zo dat de laptop niet overal mee moet. Meestal zal die thuis in de living in gebruik zijn of in het bureautje in de kast liggen. Ik had maar voor 15 inch gekozen omdat ik dacht dat het al voldoende zou zijn maar sta open voor elk voorstel met een groter scherm.

Djienbe

Comment

Die Dell XPS 15 met 4K scherm komt uit op 15 november in België, net bevestiging gekregen.

Comment

Oei, nu weer in de war. Was eigenlijk van plan een Mac te kopen. Heb nog heel wat gegoogled en oren van mensen hunne kop gezaagd en macbookpro, 15 inch retina, 2.0 GHz, i7, 8Gb, 256 Gb SSD was mijn plan. Komt me op € 1865 wat meer dan genoeg is maar zullen we wel overleven zeker.

Djienbe

Comment

't Is altijd wat natuurlijk. Nu zie ik weer dat Faststone niet op een Mac draait. Wat bevelen de Mac gebruikers hier aan om RAW files op een Mac te bekijken?

Djienbe

Comment

Working...
                              X