Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht - fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik vind het tof dat er toch al mensen zijn die hun hulp hebben aangeboden aan the_monsta.

Aan alle anderen zou ik zeggen 'bescheidenheid siert' en je moet dus zo geen dikke nek hebben. Je had trouwens de persoon in kwestie ook op een volwassen manier kunnen vertellen dat huwelijksfotos toch heel wat kosten.
    ...:: http://gsmlogos.tk/ ::... ___________________________________ < < < klik op het huisje

Comment

interessante 1e post precarious

ik ken idd ook veel erkende "fotografen" waarvan je gewoon schrikt als je het werk ziet. En wat betreft gelegenheden waar je niet mag fotograferen omdat er al een fotograaf aanwezig is: ik kan dat ergens wel begrijpen.
      T is natuurlijk hartstikke irritant ,maar stel nou dat jij fotograaf bent en de uitvoering van de plaatselijke balletclub komt fotograferen en vervoglens doen alle ouders het zelf ook? Dan is er toch geen hond meer die foto's bij jou besteld?
      Veel mensen hebben geen besef van kwaliteitsfoto's en vinden elke kiekje van hun kind al geweldig. Als ze dan dus zelf al 3 rolletjes hebben volgeschoten (of flashcards ) gaan ze ze heus niet meer bij jou nog bestellen omdat die van jou toevallig beter van kwaliteit zijn.
      www.turnfoto.nl

Comment

Originally posted by Precarious
        Aan alle anderen zou ik zeggen 'bescheidenheid siert' en je moet dus zo geen dikke nek hebben. Je had trouwens de persoon in kwestie ook op een volwassen manier kunnen vertellen dat huwelijksfotos toch heel wat kosten.
        Als je hier al een tijdje rondhangt, zul je merken dat je die uitspraken met een korreltje zout moet nemen, kijk ook maar eens naar de verschillende smileys. Anderzijds geeft geen enkele serieuzere amateur (en dat zijn de BD-ers!!, onafhankelijk van de toestellen die ze gebruiken!!) graag onafgewerkt materiaal af!!
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik vind het tof dat er toch al mensen zijn die hun hulp hebben aangeboden aan the_monsta.

Dat gaat echt niet... Daar is m'n nek veel te dik voor.
          (De BDers die me kennen weten waarover ik spreek)

Comment

Originally posted by CooMa
            Als je hier al een tijdje rondhangt, zul je merken dat je die uitspraken met een korreltje zout moet nemen, kijk ook maar eens naar de verschillende smileys.
            Jep dat bedoel ik !! Als je mij niet met een DIKKE korel zout neemt, dan begrijp ik er niks van. (dit zijn smilys)
            De mensen die me kennen, weten dat.
            Trouwens ik trek gratis foto's van trouw, communie, feesten, optredens, gouden en zilveren bruiloften, websitefoto's enz...
            Vele kunnen dit bevestigen. Maar lever nooit, herhaal, nooit onafgewerkt materiaal af. Dan moet je een analoge fotograaf hebben geen digigraaf.
            Kijk een onbewerkte foto (in opdracht) en een afgewerkte foto

(schilderij staat bol, te licht, en omgeving stoort, niveau, kleuren zijn verkeerd)

Snap je nu waarom we geen onafgewerkt materiaal afleveren?

Nog een voorbeeld?

Onafgewerkte foto: (origineel)

en de afgewerkte foto (ook in opdracht)

Da's 't plezante aan DIGITALE fotografie. juist ja, de nabewerking.

Comment

1. foto's trek je niet, je maakt opnames.
              2. analoge foto's worden evengoed in de doka afgewerkt.
              Daarbij kan je ook op locatie de foto beter maken zodat er nog een natuurlijk effect in zit er geen overbewerkingen. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat het schilderbij overbewerkt is, hier mag dit wel.

Comment

Ik ga zelf ook in augustus trouwen en ik heb volgens mij gezorgd voor een combinatie van bovenstaande suggesties:

- 'n officiële fotograaf, ik ken zijn werk al tijden, is een bekende naam in de omgeving, heeft diverse prijzen gewonnen met bruidsreportages.....en kost zeker geen 400 euro (helaas...die 1500 euro komt dichter in de buurt)

- 'n backup amateurfotograaf (wiens werk ik ook ken en heb hem dus niet voor niets gevraagd...we zijn nog aan het vechten om wie de nabewerking mag doen )

- een aantal mensen met eigen digitale toestelletjes voor de kiekjes

- we verspreiden wegwerpcamera's (ca. 5 tot 10 stuks)

Ik heb alleen denk ik een probleem die dag....waar laat ik mijn eigen camera???? Ik weet niet of ik me wel kan inhouden om niet zelf ook nog wat te schieten... Zou mijn D60 in mijn hoed passen??? Of toch mijn Oly C40 in de hak van mijn schoen?

@the_monsta: zorg dat je minimaal twee fotografen hebt, waarvan er minstens 1 ervaring heeft met bruiloften. Je kan nog zoveel zelf willen nabewerken, maar van sommige foto's valt gewoon niets meer te maken. Het basisniveau dient dus redelijk hoog te zijn.

Ik geef liever zelf 2x zoveel geld uit voor foto's die me keer op keer weer positief verassen en waar ik met veel plezier naar kijk dan dat ik voor een koopje een album heb met foto's die niet meer dan een herinnering aan de dag zijn (uit de categorie vakantiekiekjes).

Hoe het ook uitpakt, uiteraard een zeer fijne dag toegewenst!!! En laat uiteindelijk wat foto's zien...

Groet,

Michael
                www.lowspark.nl

Comment

Originally posted by creXis
                  1. foto's trek je niet, je maakt opnames.
                  2. analoge foto's worden evengoed in de doka afgewerkt.
                  Daarbij kan je ook op locatie de foto beter maken zodat er nog een natuurlijk effect in zit er geen overbewerkingen. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat het schilderbij overbewerkt is, hier mag dit wel.
                  Dat is misschien 't verschil... ik maak nooit opnames ik TREK al mijn foto's.
                  Maar mijn hobby is toevallig fotobewerking.
                  Om dat te kunnen doen heb ik foto's nodig... wel die trek ik dan, da's alles, niet meer en niet minder.
                  Ik noem mezelf ook nooit en fotograaf maar een digigraaf, das heel iets anders.
                  Ergens op dit forum heb ik het verschil al eens uitgelegd.
                  Maar wel dalen af... en gaan lelijk off topic. (Mijn excuses hiervoor bij de mod)

Comment

Het is inderdaad zo dat het beroep van fotograaf in België onderworpen is aan de vestigingswet. Dat wil zeggen dat iemand die het beroep van fotograaf officieel wil uitvoeren aan de voorwaarden van deze wet moet voldoen. De belangrijkste voorwaarde is dat de man of vrouw in kwestie een diploma van fotograaf heeft. Pas dan kan je je vestigen als fotograaf. Dit houd inderdaad een bescherming van het beroep in. Dit wil zeggen dat iemand zonder deze vereisten geen beroeps fotograaf kan zijn. En zich dusniet kan laten betalen voor zijn werk. Als je nu een ammateur fotograaf bent dan kan je natuurlijk wel een huwelijk, communie, enz fotograferen. Alleen mag je daar dan geen geld voor vragen. (en je kan natuurlijk vor de fiscus niet alle weken een trouwken doen want dat doe je volgens nokel staat niet meer voor de lol) Want dat is dan zwartwerk en dat mag zeker niet. Doe je het voor de lol dan het dus wel.
                    Als videograaf kan je je wel vestigen want daar heb je geen diploma voor nodig. En nu begint het een videograaf maakt digitale beelden 25/sec als hij daar nu baalden van afdrukt (ok kleintjes van slechte kwaliteit ) is hij dan een videograaf of een fotograaf. Is een fotograaf met een digitaal fototoestel geen videograaf die maar af en toe een heel kort videobeeldje maakt?
                    Ik weet het antwoord niet! Een videograaf zal zeggen ik maak still's en fotograaf zal van digitalefoto's spreken. Zo zie je maar?
                    Een nadenkertje.
                    Ik weet dat een goede pro videomontage hebt voor 900 € misschien is dat wel de oplossing!!!!!! en misschien nog minder. En daar is veel meer werk aan dan twee dagen nabewerking. Op een week monteer je geen trouwreportage. Bovendien kost een goede camera veel meer dan een digitaal fototoestel. Fotografen verdienen graag veel meer geld dan een videograaf. Als je interesse hebt in een goede trouw reportage op video stuur dan een mailken en is geef je het adres van een kennis uit jullie streek.
                    Verder met alle respect voor wat je wil besteden. Maar eigenlijk kan je aan een chefkok in een sterrenrestaurant toch ook niet zeggen "mag ik bij jou komen eten maar ik breng zelf mijn eigen groenten uit mijn tuin mee want ik vind je veel te duur" of ik wil die" nieuwe mercedes coupe maar dan wel aan de prijs van dat micratje. "

Comment

Ik vind inderdaad in dit soort dingen dat ervaring inderdaad heel belangrijk is!
                      Persoonlijk zou ik nooit de verantwoordelijkheid durven nemen om een trouw in beeld te brengen, gewoon wegens gebrek aan ervaring.
                      De meesten onder ons hebben één goed toestel, mogelijk een backup, ons vorig toestel. Zo heb ik een 10D, CP5700, G3, DC3200. Haha, dat laatste valt natuurlijk compleet buiten competitie.
                      Maar eerlijk gezegd, zou ik, wetend wat ik nu uit mijn 10D haal, niet willen terugvallen op mijn 5700. Op mijn 10D kan ik verschillende lenzen schroeven, en heb ik een leuke externe flits. CP5700, allemaal niet, gewoon het toestel.
                      Profs hebben toch altijd wel een backup toestel hoor, of werken default met meerdere toestellen.
                      Wat je vraagt is dus niet evident.
                      http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

Hoi
                        Ik ben ooit eens gevraggt om een begrefenis op de gevoelige plaat vast te leggen en tot mijn grote verbazing is dit heel goed afgelopen.

Ik kan wel eens een poging doen om een trouw vast te leggen, maar men moet mij volledige vrijheid geven.

Tevens moet men akkoord gaan dat de foto's mogen gebruikt worden voor publieke tentoonstellingen.

In het weekend ben ik veel in Brugge, dus de verplaatsing is niet zo ver.

Je kan mij op twee mailadressen mailen.

jean.leeman@skynet.be of pascale.acke@pandora.be

vriendelijke groeten

dromer

Comment

Ik was degene die de the_monsta naar hier heeft doorverwezen, en om eerlijk te zijn heb ik daar al spijt van. Sommige reacties die ik hier lees zijn echt onvoorstelbaar. Als je die mens niet wil helpen, zwijg dan gewoon in deze thread in plaats van uit de hoogte te doen. Ik weet niet waarom er zo gereageerd wordt, mss omdat de topicstarten hier niet vaak komt maar als dat de manier is waarop jullie het forum aan een nieuwkomer willen voorstellen dan vind ik dat erg. Als het dan toch een mislukte poging was om grappig uit de hoek te komen, zet er dan op zijn minst wat smileys bij omdat het op het internet al moeilijk genoeg is om een post in te schatten. Zeker als je de mens achter de post niet kent.

Ik zit vaak op een computerforum. Als daar iemand iets post om hulp te vragen, dan wordt daar deftig op geantwoord. Wat heb je er nu aan om te zeggen: "Ja, ik weet de oplossing, maar ik ben te goed, jij kan mijn hulp niet betalen" Niets dus.

Ik moet zeggen dat ik echt teleurgesteld ben in dit forum.
                          Nikon D50

Comment

Even terug rust: de reacties zijn volkomen normaal. NIEMAND geeft graag onafgewerkte zaken af. Ik knutsel ook graag PC's in elkaar, maar ik zal er NOOIT eentje afleveren zonder dat ik alle ZELF geïnstalleerd heb, tot en met de nodige software toe! Anders krijg je toch maar gerotzooi, de PC zal wel verkeerd ineengezet zijn, want ik krijg mijne Windows niet goed geïnstalleerd...
                            Stel, iemand neemt die foto's (en indien mogelijk zou ik dat in RAW doen...), dan heb je al de RAW-convertor voor het betreffende werk nodig, en die zijn ook NIET gratis! Je geeft dus je foto's gewoon af, en degene die er mee gaat stoeien verprutst ze (ik schop niet tegen schenen, het kan...), dan is de eerste reactie: "de foto's waren niet goed"... en dan begint de frustratie voor TWEE kanten.

Je zult er hier genoeg vinden die dit met alle plezier willen doen en misschien zelfs gratis, maar ik vermoed dat dit draadje sowieso al verzuurd is...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Je zult er hier genoeg vinden die dit met alle plezier willen doen en misschien zelfs gratis, maar ik vermoed dat dit draadje sowieso al verzuurd is...
                              Idd. En eigenlijk allemaal voor niets. Als je geen interesse hebt, reply dan niet...
                              Nikon D50

Comment

Originally posted by Burdy
                                Idd. En eigenlijk allemaal voor niets. Als je geen interesse hebt, reply dan niet...
                                Oeps??? Dan had ik nooit één replay??? Dit is een Digitaal fotoforum daar gaat 't om...
                                Ik wil helemaal niets ontmoedigen.
                                En heel goed en behulpzaam van jou om hem naar dit forum te verwijzen. Zijn vraag was idd op de juiste plaats.
                                Maar er waren twee dingen.
                                Ten eerste mogen we geen foto's van trouwpartijen maken en vergoeding krijgen (is strafbaar) Dus die vraag was al illegaal.
                                Daarom kwam heel die meute los voor een vrij beroep, fotograaf beschermt ding enz...
                                Ten tweede was er de vraag om op 't einde van de dag de foto's onafgewerkt af te geven????
                                Tja, dat moet ik nu toch niet meer uitleggen??? Da's om moord vragen.

Maar voor de rest zal hij hier zeker wel iemand vinden dit dit wil doen.
                                En ik vond dit een aangename topic.. niks verzuurd !
                                Dit forum dient om te babbelen, en dat doen we dan ook.
                                En de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze uitgeschoken werd.
                                (Als ik een verkeerde indruk gegeven zou hebben... Duizendmaal excuses dan)

Comment

Working...
                                X