Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Wat ik heel leuk vind is TFCD systeem om modellen te fotograferen, ik krijg mooie meisjes voor de lens en zij krijgen een CD van mij met de fotos op.
    Ach ja, je kan over alles blijven neuten...niks aan Xafke direkt gericht hoor,

    Om een voorbeeld te geven zoals in bovenvermelde ...

    Hebben die meisjes daar moeten voor werken?? Ja, ze hebben moeten poseren.
    Hebben ze iets gekregen/verdiend?? Ja, een CD met foto's.
    Moeten zij dat aangeven?? ....Euh, kweetnie.....

    Iedereen moet dat voor zichzelf weten hé, of hij er iets kan/mag voor vragen.
    Evenals het aangeven of niet.......een gewetenskwestie is
    Last edited by perman; 11 september 2013, 00:33.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #32
      Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      Goede en duidelijke afspraken maak je VOORAF!! ('hij stond erop mij te vergoeden" = GEEN duidelijke afspraak !)
      yep...zie #5.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

        Om jou specifiek geval in te vullen dan denk ik dat 10 a 15 euro het max is dat je kan vragen.
        Fotografie betaalt zeer slecht, maar ja, je moet er eigenlijk niet veel voor doen ook e
        Vind dit redelijk kort door de bocht. Waarom denk je dat fotografen armoezaaiers zijn ?
        En waar haal je je redenering dat we er niet veel voor moeten doen ???
        Ik kan je verzekeren dat een fotograaf veeeeeeeeel meer is dan op een knopje drukken hoor.
        Als dat inderdaad de gedachtengang is, dan kan je maar beter ver wegblijven van betaalde opdrachten !

        Grz. peter
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #34
          Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

          Wat kost je?

          Aankoop (alle) materiaal / jaren gebruik of (afschrijving) = x
          Loon dat je jezelf wilt geven per jaar / aantal uren dat je opdrachten hebt = y
          Aantal uren van deze opdracht = z

          Prijs = x + (y * z)

          Je zou ook kunnen zeggen x + (gewenst uurloon * uren).
          En dan netjes aangeven natuurlijk.

          Als je het echt als amateur wenst te beschouwen: flesje wijn of whisky zal het wel doen zeker?
          Ooit de cover voor de debiet CD van Engine of Pain als amateur gefotografeerd voor een fles Chivas Regal.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #35
            Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Vind dit redelijk kort door de bocht. Waarom denk je dat fotografen armoezaaiers zijn ?
            En waar haal je je redenering dat we er niet veel voor moeten doen ???
            Ik kan je verzekeren dat een fotograaf veeeeeeeeel meer is dan op een knopje drukken hoor.
            Als dat inderdaad de gedachtengang is, dan kan je maar beter ver wegblijven van betaalde opdrachten !

            Grz. peter
            Er staat een knipoogje achter xafke zijn commentaar he pete. (ironie is idd moeilijk te herkennen op forums)

            Er wordt altijd een contractje opgemaakt alvorens de shoot plaatsheeft....om een prijs af te spreken (meestal staat die al in de communicatie van de fotograaf), maar vooral om duidelijk uit te lijnen wat er wordt verlangd.
            Heeft TS een handelsregisternummer en een btw nummer? Zoniet ga je geen geld vragen.

            Enkele duizenden euros voor een beeld is niet overdreven hoor. Je wil ni weten wat die fotograaf vraagt die de prachtige Inno foto's maakt die je altijd in de bushokjes ziet. http://www.christophegilbert.com/index_high.html
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #36
              Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

              Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
              Er staat een knipoogje achter xafke zijn commentaar he pete. (ironie is idd moeilijk te herkennen op forums)

              ...

              Enkele duizenden euros voor een beeld is niet overdreven hoor. Je wil ni weten wat die fotograaf vraagt die de prachtige Inno foto's maakt die je altijd in de bushokjes ziet. http://www.christophegilbert.com/index_high.html
              Misschien inderdaad iets te snel gereageerd, dus mijn excuses hiervoor.

              Wat betreft Christophe, hij is ook gewoon top op vlak van reclamefotografie. Ik weet perfect wat die plaatjes kosten en denk dat er hier velen hard zouden verschieten
              Wel rekening houden met het feit dat een grote deel van de koek ook naar het dtp bureau gaat die voor Christophe de composites maakt hé, die rekenen ook goed door hoor...

              Grz. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #37
                Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

                Af en toe eens een echte gratis vriendendienst kan echt geen kwaad, maar fotografiemateriaal kost al flink wat geld. Sommige "mindere" vrienden willen daar al eens van profiteren, dus
                een "onkostenvergoeding" kan volgens mij toch geen kwaad. Het is idd een hobby maar dat is voor heel veel "voetballers" ook. Bekijk maar eens hoeveel geld in dat circuit rondgaat, en die steken veel minder geld in hun hobby. Alles betaald door de club!!!

                Comment


                • #38
                  Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

                  Waaw, speciaal geregistreerd om een topic van drie jaar oud van onder het stof te halen

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoeveel kost ik als amateurfotograaf?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Waaw, speciaal geregistreerd om een topic van drie jaar oud van onder het stof te halen
                    Tja, het forum laat ook altijd oude topic zien aan de onderkant. En dan klok je daar al snel op en geef je een antwoord op een (heel) oud topic. Je komt zo wel interessante topic tegen, alleen oppassen dat je er niet op reageert ;-)

                    verstuurd met het elektronische rekenwonder

                    Comment

                    Working...
                    X