Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Auteursrecht] Gratis foto's van collega's worden verklooid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: [Auteursrecht] Gratis foto's van collega's worden verklooid

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    als ze van hun zijn mag dat toch...?
    wat heeft dat met auteursrecht te maken..?
    grt,bouk.
    Misschien even de openingspost nog eens lezen?

    Comment


    • #17
      Re: [Auteursrecht] Gratis foto's van collega's worden verklooid

      Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
      Mensen doen nu eenmaal graag mee met de massa; bvb. facebook...
      Om daarin te kunnen meedraaien plaatst men daar foto's van zichzelf en die zijn (volgens hun) van hun. Van auteursrecht van de fotograaf hebben ze nog nooit gehoord en dat interesseert hun ook niet.
      tiens .. en ik die dacht dat fotos die mensen van zichzelf nemen de facto hun eigendom waren ... het "auteursrecht van de fotograaf" is dus de facto hun eigen bezittersrecht ??? curieuze redenering .. en BTW als men op sites zoals FB wil posten doet men er goed aan om even de reglementen te lezen ivm eigendomsrecht, zodat men achteraf niet moet komen zeuren

      Comment


      • #18
        Re: [Auteursrecht] Gratis foto's van collega's worden verklooid

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        tiens .. en ik die dacht dat fotos die mensen van zichzelf nemen de facto hun eigendom waren ... het "auteursrecht van de fotograaf" is dus de facto hun eigen bezittersrecht ??? curieuze redenering .. en BTW als men op sites zoals FB wil posten doet men er goed aan om even de reglementen te lezen ivm eigendomsrecht, zodat men achteraf niet moet komen zeuren
        Misschien ook even de openingspost lezen?

        Comment


        • #19
          Re: [Auteursrecht] Gratis foto's van collega's worden verklooid

          Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
          Misschien ook even de openingspost lezen?
          wat heeft de openingspost te zien met de curieuze redenering die u hier neerschrijft? ik heb die trouwens al lang gelezen en ik zie totaal geen relatie tot wat u schrijft ????

          Comment


          • #20
            Re: [Auteursrecht] Gratis foto's van collega's worden verklooid

            In dit geval lijkt het me verstandig om dit op een volwassen en beleefde manier aan te kaarten bij je collega's.
            In principe hebben mensen daar wel begrip voor.
            Wat ik niet begrijp is waarom je op zo een foto's je watermerk gaat plaatsen, wat hoop je daar mee te bereiken.
            Als ik foto's maak van vrienden, dan geef ik hen die gewoon en dat ze er hun plan mee trekken.

            Je hebt zelfs commerciele klanten die zitten snijden in je beelden om te plaatsen in een advertentie of catalogus, soms met vreselijke resultaten.
            Mag dat ? Eigenlijk niet.
            Lig ik daar van wakker ? Neen, zolang ze maar op tijd mijn factuur betalen.
            Het zijn trouwens zo een zaken dat je als fotograaf gaat doorrekenen in je werk.
            Is het een klant die jou beelden op een correcte manier gebruikt (en dat weet je gauw hoor) met naamsvermelding, dan zal die klant minder betalen dan één die klooit aan je beelden.
            Want bij de laatste verkoop ik reproductierechten zonder naamsvermelding

            Grz. Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #21
              Re: [Auteursrecht] Gratis foto's van collega's worden verklooid

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              ...ik zie totaal geen relatie tot wat u schrijft ????
              In de openingspost stelt een fotograaf dat mensen aan wie hij foto's geeft deze verprutsen door ze te bewerken en dat ze zijn logo weg laten. En dat vindt de fotograaf maar niets.

              Ik antwoord daarop dat wanneer mensen foto's in hun bezit hebben waarop zijzelf afgebeeld staan, dan ervaren die mensen deze foto's als eigen bezit waarmee ze kunnen doen wat ze willen.

              Je gaat me toch niet vertellen dat je die link niet zelf hebt kunnen leggen?

              Comment

              Working...
              X