I.v.m. een fotowedstrijd vragen ze mij om de GPS co-ordinaten door te geven van een foto die ik in Benin genomen heb met mijn Nikon D-300 . Kan ik dit opzoeken ? Als ik de details van die bepaalde foto nakijk vind ik van co- ordinaten niets terug of is dit niet voorzien in mijn camera of bestaat dit überhaupt wel ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
GPS co- ordinaten
Collapse
X
-
-
Re: GPS co- ordinaten
Als je toestel niet voorzien is om de coördinaten op te slaan zal je ze ook nergens terugvinden.
Mocht je nog exact weten waar je stond toen je de opname maakte, ga dan naar GoogleEarth, ga met het handje naar je juiste standplaats en je ziet de coördinaten rechts onder.
Naarmate je het handje beweegt zie je ook constant de coördinaten veranderen. Het zal nu ook niet op een paar meter of tientallen meter aankomen zeker.
Als je niet meer bij benadering weet waar de opname gemaakt is...... kan ik je niet verderhelpen.
Mvrgr.
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtI.v.m. een fotowedstrijd vragen ze mij om de GPS co-ordinaten door te geven van een foto die ik in Benin genomen heb met mijn Nikon D-300 . Kan ik dit opzoeken ? Als ik de details van die bepaalde foto nakijk vind ik van co- ordinaten niets terug of is dit niet voorzien in mijn camera of bestaat dit überhaupt wel ?
Beste oplossing is zoals Kriba schreef, locatie opzoeken op GE of GM.
Comment
-
Als je ongeveer weet waar aan de kust, want dit bv het Memorial du Grand Jubile de L'an staat aan de kust. Dan geef ik je de coördinaten. En anders moet je Google Earth downloaden, of anders in google maps de invoegtoepassing gebruiken. Als je in IE de maps opent zie rechtsboven waar je kan kiezen tussen satelliet of gewoon, als je daar gaat opstaan met je muis komt ernaast het icoon van Google earth, klik daarop voor de invoegtoepassing. grt
Comment
-
Met de cursor op het desbetreffende gebied gaan staan in Google Maps. Rechtermuisknop selecteren, dan "wat is dit hier" selecteren en er verschijnt een pijltje op de kaart op de plek van de cursor. Als je dit pijltje dan weer aanklikt zie je de coördinaten
Comment
-
-
Met de muis boven de juiste plaats komen en "shift" indrukken. Bij Mozilla Firefox en Google Maps werkt dat hier.
Edit: het eerste getal is daar nog Noorderbreedte, het tweede nog Oosterlengte.Last edited by Skitch; 1 augustus 2013, 22:41." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk berichtMet de cursor op het desbetreffende gebied gaan staan in Google Maps. Rechtermuisknop selecteren, dan "wat is dit hier" selecteren en er verschijnt een pijltje op de kaart op de plek van de cursor. Als je dit pijltje dan weer aanklikt zie je de coördinaten
Comment
-
EN als je die gegevens in het exif van je foto wenst, kan je daarvoor de freeware GEOSETTER gebruiken.
Is heel eenvoudig en het laat je toe exifs aan te passen en van RAW, NEF evenals andere foto-formaten.
http://www.geosetter.de/en/https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtDeze foto was genomen in Ouidah aan de kust van Benin . Ik heb in Google Map de plaats ingegeven en met het handje op deze plek gaan staan maar ik zie rechts onder geen co-ordinaten verschijnen .
Mvrgr.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtIk zat in Google Maps te werken i.p.v. Google Earth . Inderdaad , in Google Earth zie ik nu de coördinaten verschijnen . Maar wat Olivetti schreef lukte bij mij niet in Google Map ." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtPurlut ;
Mag ik een korte handleiding van Geosetter . Ik heb het gedownload en de betreffende foto aangeklikt maar daarna zit ik vast .
Dan opent er een kaart. Daar kan je kiezen, links boven , welk type kaart je wil. Met het rode ballonnetje duidt je de plaats aan op de kaart. Daarna synchroniseer je je foto." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtIk zat in Google Maps te werken i.p.v. Google Earth . Inderdaad , in Google Earth zie ik nu de coördinaten verschijnen . Maar wat Olivetti schreef lukte bij mij niet in Google Map .
Comment
Comment