Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties en commentaren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Reacties en commentaren

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    ...Ik weet er zelfs die in beginnerhoek blijven gewoon omdat daar veel meer reacties komen. Vraag is dan wel in hoeverre die reacties dan echt wel 'opbouwende nuttige informatie' zijn of gewoon het strelen van ego met 'likes'....
    Nena...ik zou eventueel dit schoentje kunnen/durven aantrekken...Het is natuurlijk in de schrijfwijze die u gebruikt niet mogelijk uit te maken of ik het schoentje wel moet aantrekken.
    Maar, voor mezelf, en ga er dan ook mee stoppen om er over te leuteren...Ik ben kleurenblind en heb vroeger nog gepost in SC. Daar ben ik dan tot de conclusie gekomen dat dit niet zo aangewezen is voor mij aangezien er mij soms tips meegegeven worden waar ik zelfs niets kan mee aanvangen. Ja ik begrijp het principe van chromatische aberratie...neen...ik zie het niet zonder er op gewezen te worden. Frequent word ik geconfronteerd met uitspraken omtrent kleurenzweem. Als het uitgesproken is valt het me wel op, als het miniem is...zie ik het niet.
    Ik leef met deze "kleinere" handicap en iemand anders moet daar niet bepaald van wakker liggen of problemen mee hebben. Het posten hier is een uitbreiding van mijn hobby en ik moet er niet bepaald mijn boterham mee verdienen. Soms, hier en daar zie ik wel mensen die het ook doen als hobby maar die het toch o zo ernstig nemen. Zolang het leuk blijft blijf ik meespelen.
    Ik ben erg aangewezen op de verschillende softwarepakketten die ik hanteer om te proberen een "goede" foto te maken.
    Enne...heb je al herhaalde malen iemand zien uitnodigen in de trend van: "Wat doe jij hier nog in deze beginnershoek...je mag gerust een schavotje hoger..." Ik heb daar geen problemen mee en denk dat TS dit voor zichzelf kan en moet uitmaken. Maar ik denk ook dat je zou kunnen verschieten wat er soms allemaal te rapen valt in de beginnershoek aan nuttige informatie en goede tips. Ik weet heus wel dat een Marcel Van Oosten of een Dama (om maar een paar namen te noemen...er zijn er uiteraard veel meer...) mij heel veel zouden kunnen leren, waarschijnlijk meer dan in de beginnershoek te rapen valt...maar je moet er nog mee uit de voeten kunnen ook. Bovendien, voor mij toch, heeft de beginnershoek "het" grote voordeel dat je niet aan één onderwerp gebonden bent.
    Mijn ego moet alvast niet meer gestreeld worden...Gezien mijn huidige leeftijd heb ik niemand niets meer te bewijzen.
    Ik heb foto's die het hier op BD waarschijnlijk niet goed zouden doen...maar die wel gebruikt worden in publicitaire websites van de Nederlandse VVV (Vereniging voor vreemdelingenverkeer...) Sommigen daarvan zitten hier op BD andere vind ik wegens regeltjes en of smaakgerelateerde commentaren zelfs de moeite niet om ze hier te plaatsen.
    Bijgevolg denk ik ook dat het maar is...zoals je er zelf tegen aan kijkt.

    Groetjes
    Marc
    Last edited by Brombeer; 29 juli 2013, 12:15.
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #17
      Re: Reacties en commentaren

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Nena...ik zou eventueel dit schoentje kunnen/durven aantrekken...Het is natuurlijk in de schrijfwijze die u gebruikt niet mogelijk uit te maken of ik het schoentje wel moet aantrekken.
      Marc, bedankt voor de toelichting, maar ik viseerde met mijn uitspraak helemaal niemand persoonlijk. De uitleg hoefde dus niet, maar ik apprecieer het uiteraard wel.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Reacties en commentaren

        ik post hier bijna geen foto's meer gewoon voor het feit dat men hier altijd afkomt met de gebruikelijke zever zoals... een sensorvlek, hij staat 0.5° scheef, die paal stoort me, enzovoort.
        maar naar de inhoud van de foto wordt niet gekeken.

        tis ook zo dat er nogal wat problemen zijn met kliekjes vorming hier.
        hoor je der niet bij... dan krijg je geen commentaar.
        check het zelf... je ziet overal telken dezelfde mensen bij dezelfde personen hun foto's reageren.
        meestal nog met een oooooh en een aaaaaaaaaah.

        nu en dan smijt ik er nog eens eentje op maar niet veel meer, ik kijk nog veel want er zijn hier wel degelijk goede fotografen waar ik nog van leer door hun beelden te bekijken.
        maar dat is het zowat geweest voor mij.

        een oooh en een aaaaaah wil ik niet op mijn foto's, die krijg ik wel van mijn klanten die niets van fotografie kennen.
        hier wou ik leren en mijn foto's verbeteren.
        niet kicken op de "oh tis mooi"

        Comment


        • #19
          Re: Reacties en commentaren

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Marc, bedankt voor de toelichting, maar ik viseerde met mijn uitspraak helemaal niemand persoonlijk....
          Als er in algemene termen geschreven wordt dan zal er zich meestal wel iemand aangesproken voelen. Dat is soms zo moeilijk aan het iets proberen brengen met een klavier alleen...
          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          ...De uitleg hoefde dus niet, maar ik apprecieer het uiteraard wel.
          Graag gedaan. Er zijn nog wat mensen met mijn probleem...ook op dit forum. Maar we zijn dan ook gegeerd in webdesign (op kleurenvlak) en nog tal van andere taken omdat we de boel net iets anders zien.

          Er lopen daar een paar mensen rond in deze beginnershoek die toch wel wat kunnen. Ga er niet speciaal namen op plakken. Als er zo ene op jouw foto komt zeggen dat er kleurenzweem op de foto zit wegens te warm of om welke reden dan ook...dan kan ik "op gevoel" de foto wat aanpassen. Als ik al slordig geweest ben met het perspectief...dan hoor je dat daar tamelijk rap.
          Die mensen, waaronder zelfs "verguisde" types hier op BD, die soms hard uit de hoek kunnen komen doen dat met een goed hart en dat apprecieer ik enorm. Wat de ene betere "beginneling" niet goed kan wordt soms automatisch aangevuld door iemand anders die er dan meer verstand van heeft...Zo werkt dat daar.
          En dat iedereen wel eens de bal kan misslaan in zijn beoordeling (zien we ook in SC gebeuren) is gewoon menselijk.
          En ja...zelfs trollen passeren daar regelmatig

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #20
            Re: Reacties en commentaren

            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
            ik post hier bijna geen foto's meer gewoon voor het feit dat men hier altijd afkomt met de gebruikelijke zever zoals... een sensorvlek, hij staat 0.5° scheef, die paal stoort me, enzovoort.
            maar naar de inhoud van de foto wordt niet gekeken.

            tis ook zo dat er nogal wat problemen zijn met kliekjes vorming hier.
            hoor je der niet bij... dan krijg je geen commentaar.
            check het zelf... je ziet overal telken dezelfde mensen bij dezelfde personen hun foto's reageren.
            meestal nog met een oooooh en een aaaaaaaaaah.

            nu en dan smijt ik er nog eens eentje op maar niet veel meer, ik kijk nog veel want er zijn hier wel degelijk goede fotografen waar ik nog van leer door hun beelden te bekijken.
            maar dat is het zowat geweest voor mij.

            een oooh en een aaaaaah wil ik niet op mijn foto's, die krijg ik wel van mijn klanten die niets van fotografie kennen.
            hier wou ik leren en mijn foto's verbeteren.
            niet kicken op de "oh tis mooi"
            Uittreksel uit ander topic in chitchat...
            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht

            Maar...zo heel soms zie ik hier in verschillende onderdelen mensen iets plaatsen waarvan ik met mijn beperkte kennis vind Wow...dit is echt af...Dat zijn foto's die blijven nazinderen...Ik ga die ook niet beoordelen hoor...ben beschroomd...kom aan die mannen hun hielen nog niet. Moet ik echt gaan "l*llen" bij mensen die dit doen voor den brode??? Dacht het niet.



            Groetjes
            Marc
            En zeggen dat de foto mooi is mag ik ook niet ...Dan wordt het wel moeilijk.
            Misschien zoek je in het verkeerde onderdeel of ben je wel volleerd.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #21
              Re: Reacties en commentaren

              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              Uittreksel uit ander topic in chitchat...

              En zeggen dat de foto mooi is mag ik ook niet ...Dan wordt het wel moeilijk.
              Misschien zoek je in het verkeerde onderdeel of ben je wel volleerd.

              Groetjes
              Marc
              tuurlijk, maar dan wel waarom...
              wat spreekt je aan in de foto enzovoort...

              Comment


              • #22
                Re: Reacties en commentaren

                Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                tuurlijk, maar dan wel waarom...
                wat spreekt je aan in de foto enzovoort...
                Dan zou ik al moeten verwijzen naar die huwelijksreportage waarbij je een dame in wit, blootvoets door het zand ziet stappen. Het bekijken van deze foto roept een bepaald gevoel op. En zou dat misschien wel kunnen omschrijven...maar niet in drie woorden.
                Dan slingert men je naar het hoofd dat je evengoed kan "zeveren" als Jan Hoet die ook enkele uurtjes over een banaal onderwerp uitweidt... Allemaal al de revue zien passeren zonder enige betrokkenheid. (Waarmee ik zeker niet wil gezegd hebben dat ik de foto banaal vond...integendeel.)

                Groetjes
                Marc
                Last edited by Brombeer; 29 juli 2013, 19:43. Reden: schrijffout
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #23
                  Re: Reacties en commentaren

                  In bepaalde rubrieken ben ik ook nooit te vinden, en zal je dus ook nooit reacties van mij zien staan. Om de eenvoudige reden dat mijn interesse niet in die rubrieken ligt, wat ervoor zorgt dat ik er ook weinig tot niks van ken. Het heeft weinig zin om in, ik zeg maar iets, Model, Studio & Glamour te gaan vertellen dat een witte jurk overbelicht is en geen detail bevat. Dat laat ik dan liever aan de kenners over die in eenzelfde reactie ineens 1 of meerdere andere tips kunnen geven.
                  Hetzelfde geldt voor Beginnershoek, waar alles door elkaar staat. Aan bepaalde foto's waag ik mij niet, simpelweg omwille van mijn beperkte (of totaal géén) kennis.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #24
                    Re: Reacties en commentaren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Dan zou ik al moeten verwijzen naar die huwelijksreportage waarbij je een dame in wit, blootvoets door het zand ziet stappen. Het bekijken van deze foto roept een bepaald gevoel op. En zou dat misschien wel kunnen omschrijven...maar niet in drie woorden.
                    Dan slingert men je naar het hoofd dat je evengoed kan "zeveren" als Jan Hoet die ook enkele uurtjes over een banaal onderwerp uitweidt... Allemaal al de revue zien passeren zonder enige betrokkenheid. (Waarmee ik zeker niet wil gezegd hebben dat ik de foto banaal vond...integendeel.)

                    Groetjes
                    Marc
                    Nu voel ik mij aangesproken. Bedankt.
                    Ik trek het schoentje aan, maar reageer er verder niet op .
                    Groetjes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Reacties en commentaren

                      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      ik post hier bijna geen foto's meer .....

                      nu en dan smijt ik er nog eens eentje op maar niet veel meer..
                      en toch post je boven het gemiddelde hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Reacties en commentaren

                        Ik heb al jaren geleden een voorstel gedaan voor een forum 'NO WORDS' waar de draadjes een thema zijn bv. 'GROEN' en waar de replies alleen foto's zijn. Geen text.
                        YMMV
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Reacties en commentaren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Nu voel ik mij aangesproken. Bedankt.
                          Ik trek het schoentje aan, maar reageer er verder niet op .
                          Groetjes
                          Daaraan zie je maar weer Djivan hoe een mens soms op zijn tenen moet lopen om toch maar niemand voor het hoofd te stoten...
                          Weet zelfs niet meer in welk topic het was, laat staan dat ik nog wist wie welke commentaar geschreven had. Zal schrijven dat ik niemand persoonlijk bedoelde
                          Nu denk ik u goed genoeg te kunnen inschatten om te weten dat je achter je woorden staat...net als ik.

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Reacties en commentaren

                            Even reageren op de TS. Ik vind dat zelfs in de beginnershoek teveel wordt gepost. Veel onderwerpen die helemaal niet interessant zijn, wel technisch ok (meestal)
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Reacties en commentaren

                              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                              Even reageren op de TS. Ik vind dat zelfs in de beginnershoek teveel wordt gepost. Veel onderwerpen die helemaal niet interessant zijn, wel technisch ok (meestal)
                              En op welke manier heeft dit iets met het wel of niet met commentaren te maken?

                              Wat kan je dan doen? Een maximum aantal topics per dag invoeren, onder het mom van 'De eersten zullen de besten zijn'?
                              Kijk, niet alle foto's kan iedereen interessant vinden. Ik vind er ook velen niet interessant. Maar da's mijn probleem, niet het probleem van een ander.
                              Niet iedereen staat op een bepaald niveau, anders postten ze niet in beginnershoek, maar ergens in Showcase.
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment


                              • #30
                                Re: Reacties en commentaren

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                en toch post je boven het gemiddelde hoor.
                                grt,bouk.
                                vroeger iedere dag,
                                nu mss nog eentje op de 2 weken.

                                Comment

                                Working...
                                X