Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tomorrowland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tomorrowland

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Dit is in ieder geval van héél dichtbij (15mm fisheye op een full-frame camera) http://barthuysmans.smugmug.com/Muzi...n8tqM&lb=1&s=A
    Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ik volgend jaar toestemming krijg om foto's te maken op grote festivals.

Om even even een vergelijking te maken, een aantal jaren geleden ging ik foto's maken op de motorcross te Zolder.
    Op de beste plaatsen stonden er een heleboel "fotografen" met compactjes, die volgens mij alleen maar op die plaats mochten komen omdat ze de juiste persoon kenden, want met een compactje van toen moest je wel heel goed kunnen voorspellen hoe lang vooraf je op de ontspanknop moest drukken om de actie juist vast te leggen (met andere woorden, die compactjes van 2005 waren zo traag dat de motor al lang weer uit beeld was vooraleer de foto werd gemaakt, mijn 20D was véél sneller dan de compactjes van toen).
    Die "fotografen" hadden wel allemaal de juiste badge om op die plaatsen te mogen komen...

Er zullen zeker wel heel goede fotografen rondlopen op festivals, maar er zullen er ook altijd wel zijn die daar foto's mogen maken omdat ze toevallig de juiste connecties hebben (en die nog niet weten hoe ze hun camera moeten instellen).

Ik zit niet op zo'n opdrachten te wachten, ik maak hier in de buurt foto's op allerlei evenementen waar ze mij ondertussen al goed genoeg kennen, en waar ik daardoor af en toe iets meer mag dan de andere mensen die een camera bij hebben.
    Alle bands waarvan ik foto's heb gemaakt mogen de foto's ook gebruiken op hun website (Facebook), ik deel altijd kaartjes uit zodat ze de foto's kunnen vinden.
    De organisatoren mogen die foto's ook altijd gebruiken.
    Het enige wat ik ervoor terug vraag is dat ze mijn naam bij de foto's vermelden.
    In de frontstage op festivals zie je ook dikwijls mensen met een compactcamera staan. Dan denk ik....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      In de frontstage op festivals zie je ook dikwijls mensen met een compactcamera staan. Dan denk ik....
      Die staan daar dan ook alleen maar omdat ze de juiste mensen kennen, en niet omdat ze kwaliteitsfoto's afleveren...
      Er zullen er ook wel bij staan die een DSLR gebruiken waarbij de ingebouwde flitser uitgeklapt is, die hebben dan meestal de camera op "automatisch" staan, en die krijgen daarmee ook niet het gewenste resultaat.
      Die staan daar ook niet omdat ze al bewezen hebben dat ze weten waarmee ze bezig zijn...

Het is soms belangrijker dat je de juiste personen kent dan dat je kan bewijzen dat je mooie foto's kan maken.
      Via de sponsors worden er volgens mij ook wel pasjes uitgedeeld, veel geld hebben kan misschien ook helpen om foto's te maken vanaf de beste plaatsen .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

kruiwagens en geld is altijd een plus in alle werelden en activiteiten.
        de betere valt dan buiten de boot, spreek uit ondervinding.

Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          .... wat de foto's dan weer uniek zou maken. Ik ken geen enkel muziek/festivalfotograaf die zo werkt.
          Dit is wat de topicstarter gezegd heeft:
          Echter heb ik geen flauw idee of het de moeite waard is of dat je buiten het festivalterrein (heb geen ticket) een aantal mooie shots van het decor kan krijgen.
          Iemand die dit reeds geprobeerd heeft of zelf de situatie op die locatie kent?

Comment

Het festival zit erop, heb dan toch maar besloten niet te gaan mede dankzij het weer de afgelopen dagen.

Had gisteren een mooi onweer op de foto vastgelegd waar ik tevreden mee ben, Tomorrowland zal voor 2014 zijn.
            Met vriendelijke groet,
            Caltson
            Sander Photography Official website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
              Het festival zit erop, heb dan toch maar besloten niet te gaan mede dankzij het weer de afgelopen dagen.

Had gisteren een mooi onweer op de foto vastgelegd waar ik tevreden mee ben, Tomorrowland zal voor 2014 zijn.
              Je hebt een jaartje om je voor te bereiden, probeer anders te gaan wanneer de organisatie het dorp openstelt voor bezoekers (bewoners rondom het terrein).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                Je hebt een jaartje om je voor te bereiden, probeer anders te gaan wanneer de organisatie het dorp openstelt voor bezoekers (bewoners rondom het terrein).
                Dan is het verboden van te fotograferen !
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ben uiteindelijk zondag toch nog naar sfinks gereden
                  echt de moeite daar zien ze mij volgend jaar zeker terug

Comment

En, n dslr mogen meepakken op het festivalterrein zelf ?
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                    X