Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat zou ik durven vragen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat zou ik durven vragen?

Je kan zo'n bedragen inderdaad aangeven op je belastingbrief.
    Het gaat hier over een "occasionele bijverdienste".
    Maar dan moet je in totaal meer dan 125 euro bijverdienen http://euro-bijverdienen.be/fiscalit...-bijverdienen/ .
    Dat wist ik niet ik, heb het net even opgezocht.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Je kan zo'n bedragen inderdaad aangeven op je belastingbrief.
      Het gaat hier over een "occasionele bijverdienste".
      Maar dan moet je in totaal meer dan 125 euro bijverdienen http://euro-bijverdienen.be/fiscalit...-bijverdienen/ .
      Dat wist ik niet ik, heb het net even opgezocht.
      dank je Black Bandit, nog iemand een opdrachtje van 25 eurootjes voor mij? .-)
      groetjes
      hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
        Lang leve het zwartwerk in belgie ,de prof ondernemers zullen de Btw rsz en dergelijke wel betalen.
        Al gaat het maar om 100 euro dit zou gewoon niet mogen bestaan , moest je het aan het goede doel schenken ok maar zo u zakken vullen is not done is onze moderne maatschappij .
        Er komt waarschijnlijk een kliklijn in belgie om zwartwerk en fraude aan te pakken het is verdorie toch normaal dat dit komt als je dat ook nog openlijk op een forum verkondigt.
        Geeuw... heiliger als de paus?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Lang leve het zwartwerk in belgie ,de prof ondernemers zullen de Btw rsz en dergelijke wel betalen.
          Al gaat het maar om 100 euro dit zou gewoon niet mogen bestaan , moest je het aan het goede doel schenken ok maar zo u zakken vullen is not done is onze moderne maatschappij .
          Er komt waarschijnlijk een kliklijn in belgie om zwartwerk en fraude aan te pakken het is verdorie toch normaal dat dit komt als je dat ook nog openlijk op een forum verkondigt.
          Die dat zo reageren dat zijn meestal de ergste, en doen het zelf ook.

Comment

Het is wel zo dat je best voorzichtig bent met wat je allemaal schrijft op het internet.
            Als er hier bijvoorbeeld iemand schrijft dat hij elke week een huwelijksreportage maakt " in het zwart", dan weet je nooit wie er allemaal mee leest (dat zijn niet alleen de geregistreerde leden, er zijn ook nog een heleboel bezoekers die niet geregistreerd zijn).

Dit gaat hier duidelijk over een occasionele bijverdienste, en het bedrag is zelfs zo laag dat de belastingdienst er niet in geïnteresseerd is (zolang het maar éénmalig is).
            Het zal meer geld kosten aan papierwerk dan wat het opbrengt voor de belastingen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Geeuw... heiliger als de paus?
              dan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In het geval van tullep gaat het duidelijk over een éénmalig feit, laag bedrag en wordt zelfs nog aangegeven ook ... dus niets verkeerd mee.
                Maar ik begrijp niet waarom zo fel wordt gereageerd tegen Stefan.d !!
                Als hier iemand ook maar durft polsen naar aan 'goedkope amateurfotograaf' voor één of andere opdracht (communie, huwelijk, ...) dan staat het kot op stelten.

greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                  In het geval van tullep gaat het duidelijk over een éénmalig feit, laag bedrag en wordt zelfs nog aangegeven ook ... dus niets verkeerd mee.
                  Maar ik begrijp niet waarom zo fel wordt gereageerd tegen Stefan.d !!
                  Als hier iemand ook maar durft polsen naar aan 'goedkope amateurfotograaf' voor één of andere opdracht (communie, huwelijk, ...) dan staat het kot op stelten.

greetz
                  Cheeta
                  Omdat hij doet alsof ondernemers eerlijk hun belastingen betalen. Ik viel van mijn stoel van het lachen.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor
                    de vennootschappen en zelfstandigen zijn samen goed voor een 80% van de fiscale fraude. dus zing maar wat lager over iemand die een occassioneel betalend opdrachtje heeft.

Omdat hij doet alsof ondernemers eerlijk hun belastingen betalen. Ik viel van mijn stoel van het lachen.
                    Dat is een beetje zeggen dat elke neger een dief is. Bijzonder goekoop eigenlijk.
                    Het zijn de kleine ondernemers die vaak het hardste werken, of gewoon geen vakantie kunnen nemen om rond te komen.
                    Ik ken er die tijdelijk soms een extra job moeten aannemen om hun sociale bijdragen te kunnen betalen.
                    Deze bijdragen worden door de overheid gebruikt voor de pensioenen van werknemers en mensen die niet zelfstandig zijn.

Voor zichzelf? De zelfstandige mag voor 800 euro per jaar aan pensioensparen doen zonder hierop belast te worden.
                    Dat is alles.

Ik zou dus eigenlijk ook maar wat lager zingen over de bevolkingsgroep die in uw onderhoud voorziet.

(aan de topic starter: green probleem met uw occasionele inkomen, en sorry dat ik hier even afwijk, maar ze vragen erom)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
                      ......
                      Deze bijdragen worden door de overheid gebruikt voor de pensioenen van werknemers en mensen die niet zelfstandig zijn.
                      nou.......dat is niet helemaal juist hoor.
                      das de bekende klok en klepel.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Moderator Note: Ik ga serieus snoeien in de laatste posts, die alle de maatschappelijke kant uitgaan en niets meer te maken hebben met de vraag van ts.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Moderator Note: Ik ga serieus snoeien in de laatste posts, die alle de maatschappelijke kant uitgaan en niets meer te maken hebben met de vraag van ts.
                          Er zijn hier honderden topics die, hoe meer reacties er komen, hoe verder van het oorspronkelijke afwijken...
                          Maar snoei maar, opgeruimd staat netjes .
                          Mvrgr.
                          Last edited by kriba; 22 juli 2013, 17:06.

Comment

Moderator Note: TS had een concrete vraag, in het subforum Algemeen. Veralgemeningen over bepaalde bevolkingsgroepen beantwoorden die vraag niet.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              een tipje van de sluier
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

Comment

Moderator Note: Als ik het goed begrepen heb, heeft TS een antwoord. Die laatste link blijft in de richting van het maatschappelijke wijzen. Deze topic gaat nu dicht, tenzij TS dat anders wil.

Comment

Working...
                                X