Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

    Met e-bay geen ervaringen maar met marktplaats en fotoapparatuur genoeg.
    Eigendlijk nooit slechte ervaringen gehad, maar ik ga dan ook ALTIJD eerst kijken.
    Dat heeft mij in ieder geval al 2 keer een redelijk dure miskoop weerhouden.
    Er zitten overal wel een paar rotte asppels tussen, maar hoeveel menzen zijn er in het verleden in een gewone winkel een pootje gelicht ??

    gewoon doen dus.

    succes

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #17
      Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

      Ik koop en verkoop al jaren op eBay. Gebruik gewoon je gezond verstand en voor de rest: DOEN!
      Canon EOS 350D (+grip) + Canon 70-200mm L f/4 + Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 + Sigma 10-20mm + SpeedLite 580EX + Omnibounce

      Comment


      • #18
        Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

        Veiligen winnen op E-Bay voor weinig geld:

        1. Zoek een object dat je interesseert
        2. Controleer even of je kan bieden (biedt één EUR extra als het huidige hoogste bod)
        3. Log vlak voor het einde van de bieding in, en vul 10 seconden voor het einde van de veiling het hoogste bedrag dat je wil bieden in. E-bay gaat zorgen dat je net boven het hoogste bod van de andere biedt (automatisch)

        Véél mensen op E-bay bieden volgens de traditionele manier : altijd enkele EUR hoger dan het huidige bod. Als je daar aan meedoet van 10 dagen voor het einde van de veiling, ga je iedereen moeten overbieden. Als je geduldig afwacht kan je wel echte zaakjes doen. De rest gaat gewoon te laat zijn om nog tegen te bieden

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #19
          Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

          Ik heb al redelijk wat gekocht op e-bay, en ben nog nooit bedrogen geweest. Als het echter over delicate apparatuur gaat, of over een groot bedrag, dan ga ik zelf ophalen en eerst testen.
          Let wel op de verzendkosten voor je een bod doet. Als er geen verzendkosten vermeld staan, contacteer dan de aanbieder. Er zijn bv. veel verkopers die flashkaartjes aanbieden voor een lage prijs en je dan 10 EUR verzending doen betalen . Maar dat is natuurlijk gewoon gezond verstand.
          http://francks.wordpress.com

          Comment


          • #20
            Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

            Met beide meestal goede ervaringen.
            Tip: betaal met paypal. Ze hebben zgn Buyer protection, als de verkoper je belazert kun je via een claim bij Paypal je geld terug krijgen als de verkoper niet reageert op hun bemiddeling. Is mij 1 keer overkomen op Ebay (bij verkoper met 98,5 % positieve feedback!) en heb volledig bedrag terug gekregen.

            Comment


            • #21
              Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

              Oorspronkelijk geplaatst door marjo
              Met beide meestal goede ervaringen.
              Tip: betaal met paypal. Ze hebben zgn Buyer protection, als de verkoper je belazert kun je via een claim bij Paypal je geld terug krijgen als de verkoper niet reageert op hun bemiddeling. Is mij 1 keer overkomen op Ebay (bij verkoper met 98,5 % positieve feedback!) en heb volledig bedrag terug gekregen.
              Paypal idd zeer veilig, maar voor hoge bedragen...
              Ik kon er geen beroep op doen (post was schuldige...), was maar 25 EUR of zo

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #22
                Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                Van e-bay heb ik nog niets gekocht of geboden.
                Maar marktplaats wel, uitkijken moet je wel.
                Pasgeleden, op iets geboden, de tegenpartij wou eerst geld zien, en hij zou dan het pakket opsturen.
                Daar was ik niet zo voor en bood het optekomen halen, en dan na zien afterekenen , daar ging de tegenpartij niet mee akkoord.
                Dan vraag je je toch af of er iets niet klopt.
                Ik zou als je iets koopt,het zelf ophalen, om te zien of de koop het waard is en het klinkbare geld daar te plekke overhandigen en probeer daar nog eens te onderhandelen misschien kan je reisgeld er wel mee terug verdienen.

                Comment

                Working...
                X