Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over opleidingen digitale fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vraagje over opleidingen digitale fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    yep.
    grt,bouk.
    aangezien je de vraag ontwijkt, moet ik aannemen dat je alle thuiscursussen gevolgd hebt.
    Dan is je mening inderdaad gegrond...
    Mocht dit toch geen realiteit zijn, dan zou ik toch voorstellen om je mening wat te nuanceren.

Ja er zijn charlatans, maar er zijn evengoed thuiscursussen die op zéér hoog niveau staan....
    Allemaal afhankelijk...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik volg intussen al enkele jaren avondschool en ben daar zeer tevreden van. Het zal er natuurlijk allemaal van af hangen wat de leermethodiek is die je best ligt. Er zijn nu eenmaal mensen die beter leren als autodidact dan via een school.
      Het voordeel van een cursus, tov alles leren van het internet/forums, is dat je nog altijd OOK via het internet/forums kan leren en de twee naast elkaar kan gebruiken.
      Het een sluit het ander niet uit he :-)
      Ik zou zelfs thuiscursussen/afstandsonderwijs niet uitsluiten, maar hier kies je best wel voor erkende onderwijsinstellingen. Zo filter je de "charlatans" er al uit, hoewel dat ook geen garantie is. Andersom: Het is niet omdat iemand buiten het erkend onderwijs lesgeeft dat je daar niets van kan leren. Anders zouden er niet zoveel mensen als assistent voor een fotograaf gaan werken :-)

Er zijn altijd mensen die alles geleerd hebben wat ze kennen vanop het internet, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen een goede zaak is. Mensen leren op verschillende manieren, en de truc is diegene te zoeken die jou het best ligt.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

45 jaar geleden startte ik met fotografie, ik was toen 15 jaar en kreeg een aflaterke van een toestel van een oom van mij.
        Het was een Agfa Clack, een box toestel op 6 X 9 cm dus 120 film, slechts 8 opnames per rol, en dan naar de fotograaf laten ontwikkelen en afdrukken !
        Om dan te verschieten wa dat koste, zeker voor een manneke van amper 15 jaar. Dus we gaan da in het vervolg zelf doen, maar hoe doe je dat ?
        In de jaren 60 was er geen internet, geen forum, maar wel een Bib in de gemeente, ikke dus op mijn fietske naar de bib om kennis te vergaren hoe je zelf
        je film kon ontwikkelen, je eerste afdrukken kon maken met een contactkastje (zelf gemaakt uit triplexplaat) en die dan ontwikkelen in een geïmproviseerde ontwikkelschaal.
        Met zoeken, proberen, weer zoeken, nog is proberen zijn mijn eerste beelden op papier gekomen. Daar kwam geen cursus aan te pas, gewoon iedere week naar de bib om nog meer
        te weten ! Het met vallen en opstaan, maar Oh zo boeiend.

Nu met het internet kan je alles vinden vanuit je thuisplek, Google is je vriend, You tube laat je zaken zien, dus een beginners cursus onder vorm van een workshop is niet echt nodig hoor, gewoon doen en herdoen, en het voordeel van digitaal, experimenteren kost geen materiaal of product meer !

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          En wat als ze beide doen?
          Ons "leraar" aan cvo vti is gewoon fotograaf, maar geeft s'avonds les.
          We kregen regelmatig wat van zijn werken te zien...
          en charlatan is het laatste wat ik hem zou noemen
          mja ik doe zelf eigenlijk ook beide.
          Les geven is heel goed om jezelf te verbeteren in wat je doet. Soms vraag ik mij tijdens mijn opleiding af wie er nu de leraar en leerling is, maar dat hoort nu eenmaal zo in fatsoenlijk onderwijs.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
          X