Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

Ik weet niet of het nu nog zo is maar in de jaren zeventig was er in het antwerpse stadhuis een vaste fotograaf die de huwelijksfoto's maakte en mocht niemand anders fotograferen, ook niet de beroepsfotograaf die voor de reportage werd ingehuurd door het koppel. Wat afgeleverd werd paste natuurlijk niet in de aanpak van de ingehuurde fotograaf dus werd dat deel maar uit het officiële album gelaten.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Het is even slikken om sommige reacties te lezen. Maar ik heb me voorgenomen om diep te zuchten en geen discussies aan te gaan. On topic: vaak wordt er inderdaad gevraagd om niet te fotograferen om organisatorische redenen. Lees: anders staat er meer volk vooraan dan dat er in de kerk op een stoel zit, en NIEMAND zou deftige beelden hebben. Als ik een huwelijk fotografeer mag iedereen meedoen met zijn / haar camera. Maar als mensen in de weg lopen dan vraag ik beleefd om aan de kant te gaan. Nooit problemen, maar toegegeven: soms loopt het de spuigaten uit. Sommige shots zijn gewoon niet meer mogelijk zonder storende gsm-fotografen op de achtergrond en dat stemt tot nadenken. In zo een situatie vraag ik beleefd aan iedereen om ermee te stoppen, want het alternatief is dat ik later aan het koppel moet uitleggen waarom bij de eerste kus (of een ander uniek moment) er een onnozelaar met een gsm in beeld staat. Of probeer maar eens een goeie groepsfoto te maken als er 10 anderen naast je met een compactje om aandacht staan te brullen.

Dat organisatorisch argument werd hier al aangehaald. Waarom er 35 € gevraagd wordt voor een DVD: zoals ik al zei is dat een eindeloze discussie die velen nooit zullen begrijpen. Dat de batterijen in de camera leeg zijn op zo een cruciaal moment is een fout van de fotograaf, idem het missen van sommige kinderen. Nee ik doe geen communiefotografie dus ik weet volgens sommigen ongetwijfeld niet waarover ik spreek.

Mensen die niet weten waarom een "fotograaf zo duur is", zijn altijd welkom om eens een huwelijk of andere opdracht van begin tot einde mee te maken. Dus ook alle voorbereidingen en wat er bij komt. Sommigen gaan lelijk opkijken... En voor de volledigheid: enkel een DVD kost bij mij zodanig veel dat niemand ze wil ;-) Wat dan ook de bedoeling is.

Roeland
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

Comment

Voila, zie hier.

Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          En elk jaar krijg je een verassingske
          dit jaar, de 1ste com. ( ik doe de plechtige ook ) er zijn 2 pastoors, maar die 2de staat steeds achteraan.
          ze gaan de hostie geven, en den eerste pastoor zet zich op "zijn plaats" ik zet me op dezelfde plaats gelijk andere jaren, en 35 com. ok... de 36ste komt, en ... die 2de pastoor komt vlak voor mij staan en geeft die zijn hostie ( bleek later een famillie lid te zijn van dat communicantje ) maar dat duurt 2..3 sec.. en die gaat weg.. en die pastoor staat daar met zijne rug voor mij, voor de communicantjes.., en ik zit op mijn hukken, omdat ik op de hoogte trek van die communicantjes, dan hebt ge genen tijd meer om recht te staan en opzij te gaan staan, want die hostie is gegeven , en die gaat weg.
          ( ik heb beleefd gevraagd of hij weg wilde gaan, en zijn communicantje nadien nog eens over te doen : want anders had ik er 1 niet. en dat is vlot gedaan nadien) : elk jaar hebt ge zo iets van, onverwachts gaan ze uit hun "rollenpatroon, of..."
          Heeft mijne Pa ook ooit eens gedaan tijdens een plechtige communie. Er is er toen ook één 2 keer geweest
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Dan nen officieele fotograaf, die heel zijne santeboutiek kan aftrekken van de belasting, en dan nog dik geld vraagt ? tegenover een amateur, vrijwilliger die zijn kodakske zelf moet betalen, en der gene frank aan verdient ( sorry euro) en dan nog 3 keer stoeltjes geld moet geven ( ik ben beleefd ) en er voor naar de kerk rijd en terug, en 4 uur in die mis te gaan zitten voor nougabollen ( 1 vb )
            Als het zo makkelijk is, waarom ben je dan zelf niet fotograaf geworden.

Ik was tevreden dat er maar één fotograaf toegelaten was tijdens de communie van mijn mijn kinderen. Was er al geen druk om zelf met foto's af te komen.
            De foto's werden wel genomen door amateurs, en soms waren de resultaten bedroevend, maar of mijn foto's beter zouden zijn??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Als het zo makkelijk is, waarom ben je dan zelf niet fotograaf geworden.
              Aaaaaaaaah simpel, ik ben nen elektrieker in een fabriek

Comment

Einde discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Einde discussie.
                  Oorspronkelijk geplaatst door mezelf :)
                  En waarom ???? een correctie : ben ik als "ex-eletrieker" : ik ben al 2 jaar op pensioen, misschien gene goeie amateur fotograaf ?
                  de scholen vragen het nu toch al 7 jaar aan mij ( en een 20 jaar aan de club..) dus zullen ze wel tevreden zijn denk ik ????

Comment

Ik ben n amateur en mijn materiaal kost alles samen zo'n 13.000 euro denk ik (gekocht op 4 jaar) en niemand wil mij verzekeren. Laatst n lens laten vallen omdat ik op n ijsplek uitschoof. 842 euro reparatiekosten, waarvan niks terug te trekken. Gelukkig was er dan nog niks aan mijn toestel.

Onlangs communiefoto's gedaan van de zoon van n vriend. Beloning : n fles wijn en n cd.

Binnenkort mag ik zijn huwelijk doen (gelukkig is t kleinschalig). Ik heb er speciaal n pola voor gekocht (t mocht eens een stralende dag zijn), 174 euro. Dan nog n workshop huwelijksfotografie van 165 euro in Leiden (160 km van hier) volgen...

Dan nog 2 dagen verlof van t werk gepakt voor de dag zelf en dag erna (foto's bewerken).

Wie is er dan de grootste zot :-)

Nu ja, t is n goeie maat, dus ik zit er niet mee in, hopelijk beseft hij wat voor n 'cadeau' ik hem geef.

Maar on topic : moesten alle ouders, bompa's, nieuwe partners van de ouders etc fotograferen, stond er 4 man per kindje ! Dat is natuurlijk ook niet te doen !
                    Last edited by johan de man; 28 mei 2013, 16:43.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Nu ja, t is n goeie maat, dus ik zit er niet mee in, hopelijk beseft hij wat voor n 'cadeau' ik hem geef.

Maar on topic : moesten alle ouders, bompa's, nieuwe partners van de ouders etc fotograferen, stond er 4 man per kindje ! Dat is natuurlijk ook niet te doen !
                      Ik heb al een aantal huwelijksreportages cadeau gedaan. Ze beseffen dat wel hoor. jaren later hoor je nog van "bedankt voor de mooie album" enzo.

Als ik daar onbezoldigd als amateurfotograaf sta heb ik ook niet graag dat er nog nokels en tantes met camera's in de weg gaan lopen. Het is zo al niet gemakkelijk om een goede foto te maken.

Maar ik begrijp Scherpie zijn frustratie ook wel. Als ik ergens geen foto's van mijn kleintje mag maken is het ook van moord en brand.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Het kan gewoonweg niet.
                        Mijn dochter heeft afgelopen zondag avond ook een optreden gehad en er liep daar ook een fotograaf rond met flink wat materiaal en er werd ook nog eens gefilmd door een professioneel bedrijf met drie camera's.
                        Zelfs een camera op zo'n kraan. Er werd dus ook gezegd om geen foto's te trekken. Ik wist dat al op voorhand en vind dit uiteraard ook jammer.
                        Maar niets is zo irritant als er een paar rijen voor je iedere keer een paar armen omhoog komen om toch maar een foto te trekken of te filmen, notabene met een smartphone.
                        Dat zal zeker goeie foto's opleveren.
                        Hoeveel foto's er gaan zijn van mijn dochter weet ik nog niet, zal wel zien. Heb er op de voorlopige lijst toch al één gezien.

Comment

3 camera's, en n camera op n kraan ? Wel beetje overdreven he !

Comment

Niet als je een professionele dvd wilt maken, het nieuws filmen ze toch ook met meerdere camera's.
                            En dat is maar ene persoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Niet als je een professionele dvd wilt maken, het nieuws filmen ze toch ook met meerdere camera's.
                              Een beetje off topic ( ), daarom een nieuwe link naar een voorbeeldje door een amateur. LINK
                              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                                t Is maar een communiefeest he, t is niet de trouw van Kate en William ! :-)

En hoeveel mensen zijn er nog echt katholiek ?

Comment

Working...
                                X