Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even ter info Ben terug !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hardware raid . Heb moederbord ABIT TH7R P4S23 4XRAID ATA100.
    Ik heb zelfs de 2e HD(mirror) in een IDE rack laten steken om uitneembaar te zijn(ivm brand/diefstal..)
    Dus nu heb ik de 2 HD gewoon draaien.
    Ik geloof dat toen m'n pc wel 3 of 4 x is gecrasht. Dat heeft gigantisch veel problemen gegeven.
    Ik weet niet wat het probleem was,misschien het moederbord? misschien verkeerd in werking gesteld door de pc-boer? Een ander heb ik er ook nog bijgehaald.in iedergeval heeft het mij heel veel tijd, heel veel ergernis en geld gekost!

Heb je softwarematige RAID gebruikt of HARDWARE??? Er bestaan nu al betaalbare HOME moederborden die een RAID-controller hebben.

Hans

Canon EOS 1D
    70-200mm L f2.8 (My favorite lens)
    Eppie.
    EP

Comment

Hardware raid . Heb moederbord ABIT TH7R P4S23 4XRAID ATA100.
      Ik heb zelfs de 2e HD(mirror) in een IDE rack laten steken om uitneembaar te zijn(ivm brand/diefstal..)
      Dus nu heb ik de 2 HD gewoon draaien.
      Ik geloof dat toen m'n pc wel 3 of 4 x is gecrasht. Dat heeft gigantisch veel problemen gegeven.
      Ik weet niet wat het probleem was,misschien het moederbord? misschien verkeerd in werking gesteld door de pc-boer? Een ander heb ik er ook nog bijgehaald.in iedergeval heeft het mij heel veel tijd, heel veel ergernis en geld gekost!

Heb je softwarematige RAID gebruikt of HARDWARE??? Er bestaan nu al betaalbare HOME moederborden die een RAID-controller hebben.

Hans

Canon EOS 1D
      70-200mm L f2.8 (My favorite lens)
      Eppie.
      Ja, ik heb er ook veel moeite mee gehad... twee dagen werk...maar ik had nog enkele andere dingen gedaan.
      Maar mij kost het minder geld omdat ik 't zelf doe. Zo leer ik ook nog iets bij, met vallen en opstaan.

Mic / Oly E-20

Comment

Ha Mic,
        Welkom terug, het werkt dus allemaal. Of het sneller gaat kan ik niet zien maar je bent weer on line en dat is het voornaamste!
        Dag dag
        Vonne

The only real failure is to give up trying!

http://www.yvonnew.com
        http://www.vonne.web-log.nl
        and HFC forever!

Comment

Ha Mic,
          Welkom terug, het werkt dus allemaal. Of het sneller gaat kan ik niet zien maar je bent weer on line en dat is het voornaamste!
          Dag dag
          Vonne

Wel dat is vriendelijk zeg...
          Wat een ontvangst... dank je wel.
          en het gaat sneller..; gelukkig maar anders was 't allemaal voor niets geweest.

nu ben ik bezig met het forum te doorlezen.
          Ik sta behoorlijk wat achter.

Mic / Oly E-20

Comment

om het simpel voor te stellen , je schrijft je gegevens weg naar je 2 hd op het zelfde moment wat wil zeggen (in theorie) dat je dubbel zo snel alles weg kan schrijven .de PC zal die gegevens dan ook van de 2 schijven tegelijkertijd aflezen omdat hij deze gaat zien als ééntje .Dus dit is iets heel anders dan partities maken hé !Als je met tien personen door één deur moet naar een andere kamer(HD) of je kan hiervoor 2 deuren gebruiken (wat natuurlijk veel sneller gaat) dan weet je precies wat zo een raid-controller doet maar je hebt wel een 2 de deur(HD) nodig en een aangepaste infrastructuur (moederbord)!
            Hopelijk maakt het dit iets duidelijker ik ben nu eenmaal geen leraar of zo hé !

Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
            Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Twido, je moest in het onderwijs gaan !
              Perfect uitgelegd !

BTW kan je zo'n toeren ook in Windows uithalen of werkt dat alleen maar in Linux ?

Ik zie de Linux-gebuikers nu al lachen en hardop denken: Ja, Marc, als het moet WERKEN, kan het alleen maar onder Linux ! =- lol !!!

Marc
              http://www.pbase.com/mvb
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

@ Twido; ja, Twido dat is het! Zo werkt Raid. Je kan het idd vergelijken met deuren aan een kamer.

@ Mark; In windows??? Ik werk in Windows XP.
                Ik denk dat Raid niets met het besturingssysteem te maken heeft.
                Het wordt hardwarematig gestuurd door, in mijn geval, het moederbord waar een Raid controller op zit. Je kan zo'n controller ook appart kopen als deze niet op jou moederbord zou zitten.
                Het meeste voordeel haal je uit het lezen en wegschrijven van grote bestanden.
                BV; Video, games, muziek, tif afbeeldingen.enz...
                Een klein Word briefje zal je nauwelijks snelheidswinst opleveren. (Het is er wel maar je merkt 't niet omdat het te snel gaat)
                Ik merk het vooral bij het opstarten van Windows en opstarten van zwaardere software bv: Photoshop, CorelDraw, grote Powerpoint voorstellingen...
                Nadeel is dat als er één van de twee schijven crasht je alles kwijt bent.

Mic / Oly E-20

Comment

Working...
                X