Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwerp zien

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Bedankt allemaal voor de reaktie's en tips.
    Ik ben erg geholpen

Groeten
    John

Comment

Bedankt om dit topic te starten, John.
      Je verwoordt hoe ik mij ook soms voel. Mic heeft ook zeker een punt: wanneer ik met buddies naar een SD getrokken ben, of gewoon gaan shooten ben en ik nadien hun albums bekijk heb ik zo steeds het gevoel van “Waarom heb ik dat niet gezien”. Of “Hoe is dat idee ontstaan”. Ik blijf echter volhouden omdat ik er van overtuigd bent dat je dit kan leren, zoals Mic ook aangeeft. Experimenteren, out of the box werken, noem maar op…
      De door Mic geposte foto vind ik geweldig, had die nog niet gezien, maar ik herken dat kopje, die schouder en de duimringen wel. Van toewijding gesproken: “She goes down for a good picture”. Sorry, moest even aan Alanis Morissette denken.
      http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

Hoi Pieterbie,

Ik ben blij dat ik mijn vraag in dit topic heb gesteld.
        Terwijl ik eerst wel twijfelde omdat ik het misschien een rare vraag vond.
        Maar ik ben heel blij met alle tips en inderdaad de foto van mic is een heel goed voorbeeld van hoe je ook anders kunt fotograferen.
        Ik hoop binnenkort foto's te maken met de tips in gedachten.

Groeten
        John

Comment

bedankt John Image voor de "interessante vraag"
          en, ik leer nog elke dag bij van alle BD'ers.

thanks & grEEtz
          Johan-VO
          get the point....?
          good, let's shoot

Comment

Heel boeiend topic !!!
            Interessante vraag John, een vraag waar we waarschijnlijk allemaal wel (eens?) mee zitten, denk ik.

Kijken <-> zien !!! Dit is voor mij de belangrijkse eigenschap van een goed fotograaf. En ja, ik ben ervan overtuigd dat je dat kan oefenen... 'Oefening baart kunst' gaat ook hier op...

Eén middeltje is ook (naast de vele goede hierboven reeds vermeld) : durf na te apen. Of met andere woorden : het is geen schande om beelden die je ergens hebt gezien (hier op BD bijvoorbeeld) én die je zelf aanspreken, ook eens proberen te maken. Schuldig moet je je daarbij niet voelen, er is niets meer dat nog niet is gefotografeerd...
            Vertrek van het onderwerp, het standpunt en de visie van je voorbeeldfoto('s) en uiteinedlijk - na wat wikken en wegen, testen en opnieuw bekijken - lever je een goed beeld af dat van jezelf komt...

Ik fotografeer niet oneindig veel (te weinig tijd door mijn beroep), maar ik ondervind dat ik bijvoorbeeld op reis - wanneer ik wel veel foto's schiet - ik de eerste dagen de "beelden" ook niet zie... Dat is na een week of zo helemaal anders... dan gaat dat al veel vlotter...

Veel naar foto's van anderen kijken, je afvragen waarom je ze goed of slecht vind, nadenken over hoe jij het zou kunnen klaarspelen is volgens mij een leer goede leerschool in het leren "kijken <-> zien"...

Ik kan het dan wel goed zeggen, maar dat betekent niet dat ik het ook goed zie !!! is mijn manier om wat boven staat te relativeren...

Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Bedankt Johan-VO en Kariboe

Groeten
              John

Comment

De eenvoudige tip die mij al ooit mooie plaatjes heeft opgeleverd; draai je af en toe eens helemaal om en kijk achter je; de plaats waarlangs je net gelopen hebt kan er soms verbazend mooier uitzien!

Groetjes, K@rel
                Is this the real life? Is this just fantasy?
                Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Dank je wel K@rel ik zal er op letten

Groeten
                  John

Comment

Kariboe haalt het reeds aan, foto's van andere bekijken brengt je op ideeën. ga eens wat rondkijken op internet, bezoek fototentoonstellingen, bekijk fotoboeken, analyseer de foto's en de ideeën zullen wel komen.

Of sluit aan bij een fotoclub, daar wordt er aan fotografie gedaan en worden foto's ontleed.

Vééééééél succes!
                    http://www.torekefoto.be

Comment

Working...
                    X