Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit nu de BD mentaliteit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

    Totaal losgeslagen prijzen, van verkoper of potentiële koper, vind je niet alleen op dit en andere fora. Ga maar eens naar een rommelmarkt of dergelijke. Lang geleden, toen fotografie nog iets chemisch was en digitaal als woord misschien niet eens in Van Dale stond, heb ik ook wat brocantes gedaan. Ik herinner me dat we een gloednieuwe professionele haardroger (kap) verkochten voor 1.000 BEF, wat al voor niets was, hij kon getest worden, we hadden stroom. Komt er een man, en die zegt dat ie het toestel voor ... 50 frank wil meenemen. We hebben het niet zo uitgedrukt, maar die 50 fr mocht hij op een bepaalde plaats van zijn anatomie opbergen. (Dat is weer proper uitgedrukt). End of argument. Ik zal steeds beleefd antwoorden dat ik het bod niet aanvaardbaar vind, ik hoef me niet te verantwoorden, en sluit duidelijk de discussie, met de verwijzing naar de vraagprijs.
    Ik bekijk de "aangeboden" rubriek dagelijks, de meeste aanbiedingen komen toch van particulieren.
    Misschien zou een rubriek voor professionelen een optie zijn, niet om promoties te plaatsen, maar om tweedehands materiaal (terugnames...) en winkeldochters van de hand te doen. Dus niet om de nieuwe Hotsiplotsi R5x aan "de laagste prijs" aan te bieden, maar wel om die ene R4x, die al 2 jaar uit productie is, en die nog op voorraad is kwijt te raken, of een accu van een ouder model, of een tweedehands lens...
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #47
      Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

      Vandaag en gisteren toch weer een paar mailtjes binnen gekregen van een duidelijke herverkoper. Al zijn posts opnieuw ivm met verkoop en koop van fotomateriaal. Dat is toch duidelijk. Ze duiken hier toch wel meer en meer op.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #48
        Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

        Mijn eerste (en tot nu toe enige) post hier dateert van 2008. Ik verkocht hier een nikon 18-200 mm lens voor een faire prijs, nadat ik deze samen met een d80 ook hier voor een faire prijs had gekocht. Maakt mij dat dan ook een ordinaire en profiterende handelaar? Natuurlijk niet mag ik hopen. Ik begrijp het gevoel bij de topicstarter, maar hoop dat daar toch geen al te grote conclusies uit getrokken worden die nadelig uitdraaien voor mensen zoals mij.

        Ik kwam en kom hier geregeld meelezen, nu weer wat meer omdat ik op zoek ben naar een update voor bovenstaande d80. En dus lees ik hier en elders uren en uren, tot ik zeker ben van wat ik wil. Velen zullen dat wel herkennen, het gevoel dat je eerst alles over alles wil weten vooraleer je kan beslissen wat net te kopen. Kijk, ieder heeft zijn hobby's, meestal meer als 1. Er zijn fora waar ik heel geregeld post en er zijn fora/websites die ik meer gebruik als plaats om info te vergaren omtrent zaken die me ook interesseren. Zonder dat ik echter de noodzaak voel veel te interageren, net omdat mijn kennis over het onderwerp enorm beperkt is ten opzichte van sommige andere mensen hier. Dan leer ik liever bij.
        Ik kan hier echter met genoegen een avond lang naar foto's van mensen komen kijken, gewoon omdat ze mooi zijn, terwijl ik uiteraard heel wat opsteek.

        En ja, als ik iets tweedehands aan fotomateriaal wil kopen, dan is de aangeboden rubriek hier mijn favoriete plaats. Ik heb nu eenmaal meer vertrouwen in een tweedehands lens of van een echte liefhebber dan van een compleet onbekende op een of andere tweedehands site. Logisch toch? En mss komt er een dag dat ik andere hobby's wat aan de kant schuif en hier meer actief wordt, iets wat mss nooit zou gebeurd zijn had ik hier 5 jaar geleden mijn eerste reflex niet kunnen kopen...

        Gierigaards heb je natuurlijk overal. Je zult mensen vinden die hier een account aanmaken enkel en alleen om 200 euro te bieden voor een 3 maanden oude nikon d7000, maar evenzeer zul je oude rotten vinden die toch denken belachelijke bedragen te kunnen bieden. Tja zo maak je een naam en schiet je in je eigen voet. Dat zijn nu eenmaal de wetmatigheden van een forum. Op den duur kent men je wel. Ga eens langs op een apple forum en kijk daar eens wat voor belachelijke prijzen geboden/gevraagd worden.

        En voor de rest, negeer dergelijks gewoon of doe wat aan mindfulness, dat helpt blijkbaar tegen alles!;-)

        Comment


        • #49
          Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

          Lang geleden lactobacillus dat u hier nog iets neergeschreven hebt, maar daarom niet minder interessant. Dergelijke replieken zjn dan ook het lezen waard.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #50
            Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

            +1 of vind ik leuk voor lactobacillus !

            Dergelijke replieken zjn dan ook het lezen waard
            Neem daar dus maar een voorbeeld aan.

            Comment


            • #51
              Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Vandaag en gisteren toch weer een paar mailtjes binnen gekregen van een duidelijke herverkoper. Al zijn posts opnieuw ivm met verkoop en koop van fotomateriaal. Dat is toch duidelijk. Ze duiken hier toch wel meer en meer op.
              Is er iets grondig mis met kopen en herverkopen?
              Dit is voor mij gewone legale handel, waar beide partijen akkoord zijn over de prijs.

              Op de beurs gebeurt er niks anders...

              Op onzinnige biedingen of grove reacties reageer je gewoon niet. Misschien kan je die zelfs blokkeren, of op een negeerlijst zetten.

              Comment


              • #52
                Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                Ik lees voornamelijk en toevallig heb ik wat spullen te koop ik had zelfs mijne 7 d te koop gezet na mijn ongeluk waardoor ik bijna een jaar geen reflex camera kon vast houden .Ben nu terug gestart en ga nu voor het gene dat ik in het begin wou kopen maar waar geen budget voor was dus ja dan moet een mens wat lenzen verkopen ik ben geen handelaar maar een particulier die geen duizend man over de vloer wil hebben om eens te komen kijken en de preken over de gevraagde prijs .Het kan ook goed verlopen gisteren mijn Macro lens gepost en deze morgen was ze al verkocht aan een lid van dit forum dat toevallig bij mij in de buurt woont .

                Comment


                • #53
                  Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                  Het is hier en elders en voor elke dienst of artikel natuurlijk zo dat je enkel klachten leest, en niets over de andere gevallen hoort. Of schrijven we allemaal brieven/mails om te vertellen hoe gelukkig we zijn met de dingen die we gekocht hebben? Nee, dus, en ergens is dat spijtig (maar gelukkig voor de moderatoren die aan het lezen van die berichten een full time job zouden hebben...). Net daarom worden er tevredenheidsenquetes gehouden, enerzijds als geruststelling (we doen het goed), anderzijds om verbeteringen aan te kunnen brengen (het kan altijd beter).
                  Ik stel nadrukkelijk dat ik TS niet viseer, zijn input is nuttig en opbouwend. Sommige mensen staan voor het minste geringste op hun achterste poten (een eigenschap van de homo erectus en sapiens, nota bene ), je moet ook bij klachten het kaf van het koren kunnen scheiden.
                  Wat mij betreft werkt het systeem hier goed, flagrante prof-verkopers worden gemeld en krijgen lik op stuk. Gewoon verderdoen, dus.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment

                  Working...
                  X