Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

misschien een raar idee maar ik wil toch eens proberen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: misschien een raar idee maar ik wil toch eens proberen

Ik ben dan ook een rare mens he.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Als je echt straatportretten wilt, waarin de mens centraal staat en de omgeving enkel een wazige achtergrond is, kan je dan niet beter gewoon toestemming vragen en direct nog een reflector/flitser ofzo meepakken? Ik vind dat mensen stiekem fotograferen met een telelens een hogere creep factor heeft dan van dichtbij met een 35 of 50mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
        Als je echt straatportretten wilt, waarin de mens centraal staat en de omgeving enkel een wazige achtergrond is, kan je dan niet beter gewoon toestemming vragen
        En hoe denk je dan nog autenthieke foto's te krijgen als ze weten dat ze gefotografeerd worden?

Comment

Wat sorgina zegt speelt zeker mee, maar ook een belangrijk punt is dat ik voor portretten een brandpuntsafstand van 135 a 150mm toch wel fijnere resultaten vindt geven dan 50mm.
          Een en ander heeft ook te maken met het feit dat ik voor een relatief kleine dof wil gaan en dat is op een langere brandpuntsafstand makkelijker te doen dan op een 50mm.

Ik begrijp je punt hoor Jefzor, vandaar ook mijn initiele vraag. Ik ben intussen gisterenavond de straat op geweest en dat is eigenlijk reuze meegevallen. De resultaten niet zo omdat het eigenlijk rotweer was) Ik heb inderdaad wel een aantal mensen gehad die kwamen vragen wat ik aan het doen was, maar na uitgelegd te hebben wat ik daar deed waren ze eigenlijk allemaal enthousiast (het zal ook wel helpen dat ik ze mijn mailadres en telefoonnnummer gaf om af te spreken zodat ze die foto's zelf konden komen bekijken als ze wilden). En passant had ik van die mensen dan ook de toestemmingen die ik nodig had door ze gelijk die te laten geven.

Ik moet zeggen dat het kaartje van het centrum voor beeldexpressie dat ik altijd bij me draag voor dat soort dingen blijkbaar ook wonderen doet :-)
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Authentiek en sponaan hoeft niet altijd een synoniem te zijn. Zeker als het gezicht centraal staat en niet de omgeving/situatie.
            Browse 200,000 curated photos from photographers all over the world

Comment

Working...
            X