Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Intussen zijn er inderdaad bevestigingen
    zie # 2 3 5 en ik heb het ook voor
    Last edited by LesC; 18 april 2013, 18:29. Reden: Quote verbeterd

    Comment


    • #32
      Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

      Het gemelde probleem is inmiddels verholpen. Wie nog rare dingen zou merken, meldt dit liefst direct aan onze helpdesk via forumadmin@belgiumdigital.com .

      Het heeft weinig zin om hier alles technisch in detail uit te leggen, maar in het kort (en voor zover ik het zelf begrijp): via een opgeladen .gif bestand wordt (mogelijks geheel onwetend) een exploit in de database binnengesmokkeld, die dan het vBulletin cookie wijzigt, en daarlangs de redirect links bij Google.

      Wat de rinkelende kassa betreft: alle bezoeken aan belgiumdigital.com (website, forum, challenge...) worden (zoveel mogelijk) geregistreerd, zodat we onze (potentiële) adverteerders kunnen bewijzen hoe populair Belgiumdigital is.
      Dit gebeurt via CIM, de officiële Belgische instantie daarvoor. Voor meer uitleg, zie dit topic.

      Het is dus niet alleen leuk (en uiteindelijk mee lucratief voor BD) maar ook gewoonweg interessant als meer mensen regelmatig op www.belgiumdigital.com komen rondkijken.
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #33
        Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

        Een beetje off topic maar toch: ik zie in veel berichten random links die een popup openen als ik er met de muis over beweeg (hoef dus niet eens te klikken). Bv overal waar het woord "mens" staat wordt dat woord vervangen door een linkje naar reclame voor kleding of iets dergelijks. Enkel op BD, op geen enkele andere site. Heb een Adblocker lopen en virusscan toont niks abnormaals. Op zich stoort het mij niet erg, maar voor de volledigheid dus...
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

        Comment


        • #34
          Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

          Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
          Een beetje off topic maar toch: ik zie in veel berichten random links die een popup openen als ik er met de muis over beweeg (hoef dus niet eens te klikken). Bv overal waar het woord "mens" staat wordt dat woord vervangen door een linkje naar reclame voor kleding of iets dergelijks. Enkel op BD, op geen enkele andere site. Heb een Adblocker lopen en virusscan toont niks abnormaals. Op zich stoort het mij niet erg, maar voor de volledigheid dus...
          Een forum laten draaien en onderhouden kost geld, en dat moet ergens vandaan komen.
          Daarom zit er reclame op deze website.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Een forum laten draaien en onderhouden kost geld, en dat moet ergens vandaan komen.
            Daarom zit er reclame op deze website.
            Ik denk niet dat Roeland de normale advertenties bedoeld. Van wat ik begrijp uit zijn tekst worden de woorden 'mens' gekoppeld aan een link, en als hij er met de muis overgaat wordt er een link geopend naar een reclame pagina.

            Ik heb het zelf nog nooit gezien hier, dus ik vermoed dat het toch een programma moet zijn die op Roeland zijn PC draait die dit doet. Skype heeft ook zo een add-on voor browsers die een telefoonnummer automatisch een link geeft om te kunnen bellen met Skype. Ik denk dat hier een programma met hetzelfde principe aan het werk is die een link koppelt aan het woord 'mens'. Je zou dan echter wel verwachten dat hij dit voorheeft op alle websites. (Dat is het enige wat ik niet zo onmiddellijk kan verklaren.)
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #36
              Re: Belgium Digital forum link brengt je naar reclame voor online storage?

              Ik heb even wat gezocht. Er zat inderdaad een malware-extensie in mijn browser. Het probleem is intussen opgelost. Maar zoals Rudy Mas al zei: ik vind het ook wel vreemd dat het probleem zich enkel hier stelde, vandaar mijn (voorbarige) conclusie dat het een forumprobleem was. Voor de volledigheid: de extensie die dit veroorzaakte heet Coupondropdown. En ook voor de volledigheid: de "gewone" reclame op het forum begrijp ik uiteraard en daar heb ik geen problemen mee, die bedoelde ik dus ook niet ;-)
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment

              Working...
              X