Hallo,
Ik ben hier nieuw op het Forum en ben hier terechtgekomen omdat ik op zoek ben naar advies. 'k Zal het even kort uitleggen: een tweetal weken terug heeft mijn HP Photosmart 850 de pijp aan Maarten gegeven. Natuurlijk was de garantie van 1 jaar net 5 dagen vervallen. Ik heb hem dan toch maar bij Photo Hall binnen gebracht, en daar zeiden ze dat ze het toch gingen proberen te laten herstellen onder garantie bij HP. Bon, 2 dagen later krijg ik een telefoontje met de melding dat mijn toestel uit de winkel werd gestolen (is dus niet bij HP geraakt), maar dat ze voor een oplossing zouden zorgen (de uitbaatster zegt er nog bij dat ze hiervoor zijn verzekerd). Gisteren bellen ze me om te zeggen dat er een nieuw toestel is toegekomen, en ik het dus mag afhalen, mits betaling van 140 € voor het nieuwe toestel, "want je zou toch zoveel hebben betaald voor de herstelling".
Mijn bemerkingen: 1. het toestel is zelfs niet bij HP geraakt, dus misschien zouden ze het onder garantie hebben hersteld (slecht 5 dagen over tijd); 2. misschien was het maar een prul van niks, wat niet veel zou kosten; 3. er werd mij beloofd dat ze geen kosten zouden maken zonder mijn toestemming; 4. kapot of werkend toestel, het speelt geen rol, ik wil mijn toestel terug zonder eerst 140 € te moeten dokken; 5. aangezien ze tegen diefstal zijn verzekerd dient die 140 € waarschijnlijk om de franchise te betalen (zeggen ze wel niet), maar die is toch niet ten laste van mij zeker!
Het is een hele boterham, maar ik zou het toch op prijs stellen dat ik hierover eens jullie mening hoor.
Groetjes,
David
Ik ben hier nieuw op het Forum en ben hier terechtgekomen omdat ik op zoek ben naar advies. 'k Zal het even kort uitleggen: een tweetal weken terug heeft mijn HP Photosmart 850 de pijp aan Maarten gegeven. Natuurlijk was de garantie van 1 jaar net 5 dagen vervallen. Ik heb hem dan toch maar bij Photo Hall binnen gebracht, en daar zeiden ze dat ze het toch gingen proberen te laten herstellen onder garantie bij HP. Bon, 2 dagen later krijg ik een telefoontje met de melding dat mijn toestel uit de winkel werd gestolen (is dus niet bij HP geraakt), maar dat ze voor een oplossing zouden zorgen (de uitbaatster zegt er nog bij dat ze hiervoor zijn verzekerd). Gisteren bellen ze me om te zeggen dat er een nieuw toestel is toegekomen, en ik het dus mag afhalen, mits betaling van 140 € voor het nieuwe toestel, "want je zou toch zoveel hebben betaald voor de herstelling".
Mijn bemerkingen: 1. het toestel is zelfs niet bij HP geraakt, dus misschien zouden ze het onder garantie hebben hersteld (slecht 5 dagen over tijd); 2. misschien was het maar een prul van niks, wat niet veel zou kosten; 3. er werd mij beloofd dat ze geen kosten zouden maken zonder mijn toestemming; 4. kapot of werkend toestel, het speelt geen rol, ik wil mijn toestel terug zonder eerst 140 € te moeten dokken; 5. aangezien ze tegen diefstal zijn verzekerd dient die 140 € waarschijnlijk om de franchise te betalen (zeggen ze wel niet), maar die is toch niet ten laste van mij zeker!
Het is een hele boterham, maar ik zou het toch op prijs stellen dat ik hierover eens jullie mening hoor.
Groetjes,
David
Comment