Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Meerdere camera's

Ik heb ook 2 bodies, om geen lenzen te moeten wisselen op concerten. Dat vind ik heel vervelend, zeker als je gewoon tussen t publiek staat. Anderzijds begin ik het wel beu te worden om altijd met zoveel zwaar gerief rond te moeten zeulen. En als ik 2 fototassen moet meepakken op de trein, zou ik er wel eens eentje durven vergeten.

Ook moeten de instellingen op je 2 toestellen hetzelfde zijn, maar dat kan je wel eens vergeten.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik had twee spiegelreflex camera's. Een 5D II en 5D III. Dit wat voor een hobbyist als mij zelf overkill was/is. Heb nu naast de 5D III een Sony Nex 5r + 16-50. Deze erbij gekocht voor dag trips waar een dslr te groot/zwaar is om mee te nemen.

Voor de gene die concerten/bruiloften/evenementen etc is een tweede body erg handig om geen objectieven te hoeven wisselen om zo geen shot te hoeven missen, zoals hier boven al aantal keer is aangehaald.

Maar ben je hobbyist zoals ik dan is een tweede body niet altijd nodig.

Comment

Ik heb sinds kort een D3 maar heb mijn D90 nog steeds.
        De D90 is in perfecte staat en werkt nog perfect, maar voor het bedrag dat die nog waard is (2dehands) hou ik de body liever zelf bij.

Laat het me "backup" noemen, al heb ik nog nooit een backup toestel nodig gehad... Maar je weet maar nooit.

Comment

het is zoals hier al een paar keer is aan gehaald het is makkelijk twee body's te hebben ,ikzelf heb er ook twee ,maar het is niet altijd even handig
          om met twee body's te sleuren met lenzen ,en een paar batterijen .

maar verder ook om niet te snel stof te krijgen op de spiegel is wel de voornaamste reden mee ,en in nood moet je niet afhaken op je afspraak .

grtz

Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Working...
          X