Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden om audio-of videobeelden vast te leggen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Je betaalt je een ongeluk om een concert te zien en dan ontnemen ze zou je het plezier niet mogen fotograferen? Daarom ga ik ook nooit naar concerten. Wat ik wel begrijp is dat ze controleren op audio opnamemateriaal, de artiest, nou ja de platenmaatschappij, moet er van leven hé!
    Trouwens de grens tussen professioneel en "amateur"materiaal is zeer sterk vervaagt. Boycotten die concerten zou ik zeggen!

    Comment


    • #32
      Beste manier: camera op voorhand instellen, zeker flash afzetten en geen foto's nemen mbv lcd-schermpje, want dat licht op. Tijdens voorstelling Disneyland van Fantillusion hebben ze me daardoor op de vingers getikt. Probleem is wel dat je dan pas tijdens pauze kan controleren of er iets bruikbaars opstaat
      lijn
      canon eos 350d

      Comment


      • #33
        Originally posted by olympy
        Nu is mijn toestel best een beschaafd toestel qua uiterlijk (Olympus CZ-750 UZ), maar kan het tot 380 mm gaan.
        Geen probleem he, uw toestel gaat maar tot 63mm ze moeten zij dat niet zitten omrekenen naar 35mm equivalent.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

        Comment


        • #34


          Bij dit concert is het dus wel toegestaan om met digitale fototoestellen te fotograferen tijdens het concert, dus over LCD schermpjes hoef ik me niet zo druk te maken. En bovendien is mijn viewer ook digitaal en kan ik daar ook de foto's bekijken als ik wil, da's weer een voordeel van mijn toestel

          Misschien toch maar "10 x optical zoom" even afplakken en ze wijzen op de 63 mm?

          Comment


          • #35
            gewoon de lens in zijn huisje laten en je krijgt geen problemen.

            he olympy op 380 mm heb jij dan moeite met een scherpe foto maken uit de losse hand?
            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
            Canon EOS600d

            Comment


            • #36
              Gemiddeld genomen kan ik hele scherpe foto's maken met 380 mm uit de losse hand. Maar zodra het schemerig wordt buiten, ook al lijkt het voor het oog nog tamelijk licht, dan gaat het op 380 mm bijna continu volledig mis. Het gaat goed zolang die sluitertijd maar sneller is dan .... hmmm... daar heb ik nou nooit zo heel erg op gelet.

              Heb wel een statief, dat statief werkt fantastisch voor stille objecten, maar ik vind het zo onpraktisch om met zoiets rond te gaan lopen.

              Comment


              • #37
                bij de gospel- & bluesconcerten waar ik meespeel mag er naar hartelust gefotografeerd worden.
                Als ze niet beginnen ( zoals enkele jaren geleden ) met "on stage" te komen en mijn pianoscore sheets even verzetten ( TIJDENS een song ! ) om een betere compositie te hebben ...
                Ik heb die kerel al-piano-spelende bijna van de stage geshot !

                ( en op 't einde is em daar terug en legt hij mijn ruiker bloemen ( druipend van 't nat ) op het einde van het klavier om een mooie ge-ensceneerde foto te maken ... Toen werd ik pas eerst woest, al die nattigheid tussen de toetsen
                embee ::: nikon stuff

                Comment


                • #38
                  Originally posted by olympy
                  Gemiddeld genomen kan ik hele scherpe foto's maken met 380 mm uit de losse hand.
                  Ik denk dat je je een beetje overschat qua licht tijdens een live-concert (tenzij je natuurlijk op klaarlichte dag buiten op een wei staat)
                  Als ik met een 50mm lens aan f1.8 schiet haal ik met moeite 1/60seconde sluitingstijd (en dan spreek ik over ISO waarden als ISO 800)
                  Ik vrees dat je met 380 mm je arm gaat moeten ingipsen om die nog stil te kunnen houden.
                  http://www.razziphoto.com/

                  Comment


                  • #39
                    @ Caitlin: dat staat zo ongeveer standaard op ELK concertticket! Het hangt uiteindelijk van de artiest/groep zelf af of het toegelaten is of niet...

                    @ kartix: welke dag ben jij naar Robbie geweest? Ik de eerste avond en er was geen enkele controle! Trouwens, achteraf mocht je via de officiele site je beste foto's doorsturen en had je kans dat ze mee op de dvd kwamen te staan! Ik had niet verwacht dat het zou mogen en heb m'n toestel thuis gelaten ... een gemiste kans dus

                    En mensen die flitsen tijdens concerten kennen imho de ballen van fotografie

                    Comment


                    • #40
                      Nog een opmerkinske daarover:
                      in Amerika en Japan staat er nooit te lezen dat het verboden is om foto's te maken op concerten...

                      De reden is heel simpel: er zou niemand nog daar naar een concert gaan!

                      Ik vind dat wij in Europa ons niet moeten laten doen. Dat ze desnoods vermelden dat genomen foto's niet commercieel mogen gemaakt worden, maar iemand het recht ontzeggen om een foto te maken van zijn/haar favoriet groepje vind ik persoonlijk veel te ver gaan.
                      Daarom neem ik principieel altijd een camera mee naar een concert... (ben altijd al een kleine rebel geweest)
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by olympy


                        Bij dit concert is het dus wel toegestaan om met digitale fototoestellen te fotograferen tijdens het concert, dus over LCD schermpjes hoef ik me niet zo druk te maken.
                        Ikzelf hou wel rekening met de mensen die nog achter mij staan/zitten en m'n display gebruik ik nooit! Dat stoort gewoon veel te veel. Ik heb trouwens alle ledjes die m'n camera rijk is gecamoufleerd door er eens met een dikke zwarte stift over te gaan, want ik kan je verzekeren dat die in een donkere zaal enorm opvallen

                        Comment


                        • #42
                          Als ik ga optreden in een zaal op voorwaarde dat er geen foto's mogen genomen worden, dan moet de zaaluitbater verbieden dat er foto's genomen worden of ik stop met optreden. Daar als eens aan gedacht ?

                          Comment

                          Working...
                          X