Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KIPOR stroomgenerator voor op reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: KIPOR stroomgenerator voor op reis

'Je lijkt me behoorlijk goed voorbereid
    Ik ken de reisperiode niet maar zorg dat je zeker het telnr hebt van de IJslandse wegendienst'.

Gevonden: http://www.road.is/
    Bedankt voor de tip
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

AS Adventure heeft de roadguide in het Engels. Ik weet niet welke GPS je hebt maar een Tomtom heeft geen kaarten van IJsland. Ik heb de laatste keer een Garmin geleend waarom iemand een kaart van IJsland had geladen via open street maps (of zoiets). De meeste waadplatsen en wandelpaden staan er op. Heel interessant.
      Ik heb ergens een link waar je gratis topografische kaarten van IJsland kan downloaden, maar die staat op mijn laptop en die gebruik ik nooit meer. Trek af en toe maar eens aan mijn oren daarvoor.
      Geothermische poelen : "Thermal pools in Iceland" van uitg. Skrudda. Als je wil kan ik je het ISBN-nr bezorgen.
      De Icelandic Road guide (of zoiets) ligt ergens in mijn informatiebakken (die komen naar beneden voor Reismarkt). Dit boek is veel meer dan kaarten alleen, een absolute aanrader.

Twee jaar geleden hadden we erge storm in Kerlingarfjöll (ook geen foto's daarvan gezien hier, nochtans een van de meest onderschatte gebieden), alle tenten lagen plat of waren weggewaaid met uitzondering van een VE-25 (zoals wij er één hebben) en die er al stond. De "bewoner" moest met zijn momenten met zijn gewicht aan de stormlijnen hadden. Die tent stond er al, wij konden de onze onmogelijk opzetten want zelfs schoenen waaiden de rivier in. Eén van de wandelingen daar (ik zou moeten kijken welk nr) is buitengewoon mooi. Ook nog geen foto's van gezien hier, toch zijn de scenario's en de kleuren die je hier ziet van de mooiste in heel IJsland, van het kaliber van Kverkfjöll.

Comment

Ik heb een Garmin en heb daar de nüMaps Lifetime Europe voor gekocht (daar zit IJsland en Denemarken bij in) normaal zou dit moeten werken maar ik kan het niet uittesten omdat volgens de helpdesk van Garmin Ijsland te ver weg ligt
        Een adres in Denemarken opzoeken is geen probleem maar de kaart van Ijsland kon niet meer bij op de Garmin zelf en staat nu op een sd kaartje,als ik dat kaartje in de Garmin steek wordt die plots heel traag en uiteindelijk krijg ik dan een melding dat het adres niet vindbaar is komt dit nu goed eens we op zee zijn of dichter bij Ijsland of hebben ze me maar iets wijs gemaakt bij Garmin we zullen het dan/ginder wel ondervinden zeker

Het boek The Icelandic Road Guide heb ik ondertussen gevonden in een internetwinkel in Brussel (www.anticyclonedesacores.be)voor 32 Euro maar nog niet besteld dus mischien nog even bij AS adventure informeren naar de prijs/beschikbaarheid.

Over de warmwaterbronnen in Ijsland heb ik verschillende dingen gevonden maar niet het boek dat U aanraad mocht U me het ISBN-nr kunnen bezorgen ,graag .

De tent is nog even een beetje een probleem waar ik nog eens over moet slapen.
        We hebben op de Landrover een hanibaltent van 120 x240 ter beschikking en dachten dus voor het geval er eens te veel wind staat een klein tentje voor twee personen mee te nemen en dat vlak naast de Landrover uit de wind te zetten om in noodgevallen toch niet op het dak te moeten slapen.
        We hadden gedacht aan een lichtgewicht tentje dat we ook op andere reizen mee zouden kunnen nemen met de rugzak.
        Een grotere (lees zwaardere 6 persoons) tent hebben we nu thuis al maar om die nu ook nog mee te nemen naar Ijsland om even snel op te zetten in een winderige omstandigheden dat zie ik toch niet zitten.
        De tent die U heeft is inderdaad wel het neusje van de zalm maar niet bepaald een lichtgewicht tentje,hé en we moeten zo stilaan wel het totaal gewicht van onze bagage eens gaan uitzoeken want dat is ook niet onbeperkt en ons fotomateriaal thuis laten om iets anders wel mee te kunnen nemen is zeker geen optie
        Maar zoals gezegd ik ga er nog eens over piekeren/slapen en dan komt de oplossing wel.
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Een VE25 weegt een 4,5 kilo....Een iconische tent. De oer-koepel en de beroemdste tent ter wereld. Is met meerdere poolexpedities mee geweest, waaronder de beroemde Pentland-expeditie van Fiennes en Stroud
          Als het met de rugzak moet gebeuren heb ik nog een 2 persoons Westwind van TNF maar die is echt klein. Wel solide en 4 seizoens. In feite ook een aanrader. Wordt net als de VE-25 nog altijd gemaakt.
          Ik denk dat enkel het Zweedse Hilleberg nog iets beter is.
          Het ISBN nr van thermal pools stuur ik je liever per PM, hoe minder mensen het weten hoe beter. Ik wil niet dat er ook hier een bord komt met "gesloten omwille van groot succes".
          Gewoon even een mail op mijn skynet....

De Garmins komen pas tot leven als je het eiland nadert, blijkbaar is dit normaal.

Comment

Working...
          X