Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook air of pro met of zonder retina?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macbook air of pro met of zonder retina?

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
    dit gesprek ga ik volgen.
    Ik ga sta deze zomer ook voor deze beslissing om voor m'n dochter die gaat studeren een draagbare 13" te kopen.
    Hoeveel meer Mac heb je met een Pro dan met een Air???
    Heb je dat meer nodig nodig
    Ik neig momenteel ook naar de Air te gaan.
    -Beperkte opslag is makkelijk en goedkoper op te lossen dan 400€ verschil
    -Gebrek aan DVD is in veel gevallen te verwaarlozen
    -Gebrek aan een Ethernet aansluiting misschien?
    -Enkel 2 USB 3 poorten ter beschikking misschien?
    Enkele zaken waar ik nog niet uit ben maar die ook wel in overweging genomen moeten worden.
    Ethernet probleem kan opgelost worden door een thunderbolt -> ethernet adapter, zo ook voor FireWire 400/800. Zo'n adapter kost ongeveer 30 euro.
    Ik werk op een 15" retina en het gewicht is 2 keer niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
      Mja, maar ik geraak niet los van het idee dat ik voor dezelfde prijs heel wat meer computer heb bij de gewone pro..., die dan wel 700g meer weegt...
      Dit model geeft het meest computer voor het minste geld

13-inch breedbeeldscherm
      Resolutie van 1280 x 800 pixels
      2.9GHz Intel dual-core i7
      8GB 1600MHz DDR3L geheugen (twee SO-DIMM)
      750 GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
      8x SuperDrive (double layer)
      Intel HD 4000
      SDXC-card slot
      2 USB 3.0-poorten
      1 FireWire 800-poort
      Thunderbolt digitale output
      Ingebouwde batterij: tot 7u

Maar je mist de SSD en de hogere resolutie en je heb meer gewicht
      maar ik ben het volledig met je eens dat dit voor zijn geld het meest
      performante is dat je kan kopen.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

13-inch breedbeeldscherm
        Intel HD 4000
        SDXC-card slot
        2 USB 3.0-poorten
        1 FireWire 800-poort

MVG, Jeff C.
        Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een SSD maakt een groter verschil dan een ets snellere processor denk ik, vooral omdat het hier nog eens gaan om een trage 5400rpm harde schijf. Ook krijg je een 1280x800 scherm, dat is wel een heel lage resolutie he Mi gaat de Air sneller aanvoelen (als je in de Pro een ssd zet, verandert dat ntrlk), mooier scherm hebben en lichter zijn. Vermits de TS er nog een iMac ernaast heeft, heb je geen nood aan een super performante machine, maar eerder een pluimgewicht om mee te nemen dat ook nog degelijk presteert.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
          dit gesprek ga ik volgen.
          Ik ga sta deze zomer ook voor deze beslissing om voor m'n dochter die gaat studeren een draagbare 13" te kopen.
          Hoeveel meer Mac heb je met een Pro dan met een Air???
          Heb je dat meer nodig nodig
          Ik neig momenteel ook naar de Air te gaan.
          -Beperkte opslag is makkelijk en goedkoper op te lossen dan 400€ verschil
          -Gebrek aan DVD is in veel gevallen te verwaarlozen
          -Gebrek aan een Ethernet aansluiting misschien?
          -Enkel 2 USB 3 poorten ter beschikking misschien?
          Enkele zaken waar ik nog niet uit ben maar die ook wel in overweging genomen moeten worden.
          Hier volg ik niet helemaal meer, de MB air en pro die ik op het oog heb, kosten beiden evenveel, dan is er nog de mogelijkheid er een te kiezen met retina en die is 400 euro meer.
          Ik snap niet goed wat je bedoelt met de opslag is makkelijker op te lossend dan de 400 euro verschil...
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

13-inch breedbeeldscherm
            Intel HD 4000
            SDXC-card slot
            2 USB 3.0-poorten
            1 FireWire 800-poort

MVG, Jeff C.
            Dat klopt, maar eigenlijk wil ik zo weinig mogelijk uitgeven... hahaha en zou ik dus geen geld gaan geven aan die 750gb geheugen en iets snellere processor en zo, dat heb ik dan weer allemaal niet nodig,

Ik heb 3 modellen voor ogen:

De MB Air 13" 8gb ram i5 en 128ssd
            De MB Pro 13" 8gb ram i5 en 500HD
            De MB Pro 13" retina 8gb i5 en 128ssd

Bij deze 3 zijn de eerste en laatste het lichtst, maar hebben ze weinig opslagruimte en geen dvd-drive
            De retina zijn scherm heeft mijn hart veroverd... En hij is ook lichter dan de pro, maar lijkt wel weer steviger dan de air.
            De pro is zwaarder, minder resolutie, maar meer opslag én een dvd, vandaar dat ik de indruk heb dat hij meer waar brengt voor zijn geld als je weet dat deze air en de gewone pro dezelfde prijs hebben.

Zoals reeds gezegd zal de Air voor mij de beste keuze zijn, denk ik, maar toch blijft dat gevoel van minder te krijgen voor dezelfde prijs me dwarszitten en dan begint die retina me te roepen: "koop mij, koop mij!! Ik ben wel duurder, maar wàt een scherm!!"

Ik ga in de winkel nog eens alles op een rijtje zetten denk ik en eens goed kijken naar de andere schermen!!
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een SSD maakt een groter verschil dan een ets snellere processor denk ik, vooral omdat het hier nog eens gaan om een trage 5400rpm harde schijf. Ook krijg je een 1280x800 scherm, dat is wel een heel lage resolutie he Mi gaat de Air sneller aanvoelen (als je in de Pro een ssd zet, verandert dat ntrlk), mooier scherm hebben en lichter zijn. Vermits de TS er nog een iMac ernaast heeft, heb je geen nood aan een super performante machine, maar eerder een pluimgewicht om mee te nemen dat ook nog degelijk presteert.
              Ik denk dat je gelijk hebt. Ik moet prioriteit leggen bij wat ik nodig heb en me niet laten verblinden door andere specs.

Comment

Buiten al het gecijfer en duitenklieverij is er ook nog zo iets als "graag hebben"
                een gelukkig man in huis, wel das onbetaalbaar !

Nooit vergeten : Je laatste jas heeft geen zakken !

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hallo.
                  Ook hier gaat er een Apple aangeschaft worden, dat staat vast. Het moet in elk geval een computer zijn waarmee alle taken gedaan gaan worden (o.a. foto-videobewerken). Het zal dus geen computer ergens naast gaan worden.
                  Eigenlijk heb ik de Imac al zo'n beetje losgelaten, vanwege de flexibiliteit van een laptop.
                  Het gaat denk ik wel een laptop worden.
                  Maar hoe moet die eruitzien dan? Een mcpro-15 met retina is de duurste oplossing, maar die kun je wel met de beste componenten uitrusten. Een gewone mcpro met hoge res en ontspiegeld is wat goedkoper. Er komt ook direct de Apple-tv en Timecapsule bij. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.... Wellicht hoor ik van jullie een heel nieuw idee waar ik nog niet aan gedacht heb.

Dus ik sta open voor ideeen.

groet van Raymond.

Comment

Hallo,

Ik heb sinds deze week een Macbook Pro 13" retina gekocht. Zelf heb ik zeer lang getwijfeld tussen de niet retina en retina en de Air modellen. Ik kan eerlijk zeggen dat de retina zijn geld echt wel waard is. De SSD is razendsnel, zeer goede CPU en voldoende RAM om vlotjes fotobewerkingen uit te voeren en foto's te importeren (RAW). De batterijtijd is uitmuntend. De retina biedt een veel hogere resolutie en is beter zichtbaar in vol zonlicht. De reden waarom ik niet voor een 15" heb gekozen is gewicht. De 13" is licht genoeg en neemt niet zo veel plaats in. Het verschil tussen de air en retina is niet zo veel kwestie van gewicht en grootte (dikte vooral) maar het verschil in CPU rekenkracht is wel groot.
                    Apple is duur in vergelijking met windows pc's maar voor een reden. Apple OS X werkt veel beter dan windows 7 of 8, veel stabieler en sneller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Azzara Bekijk bericht
                      Apple OS X werkt veel beter dan windows 7 of 8, veel stabieler en sneller.
                      Stabieler dan win8 (en zelfs 7) is moeilijk en is voor de zelfde hardware zelfs trager dan windows8.
                      Beide zijn ze compleet anders ook, sommigen vinden OSX logischer, andere Windows 7/8.

Comment

Het hangt er van af wat je wil doen met het toestel. De eerste MBair waren gadgets. De nieuwste zijn echt veel krachtiger, maar te bekijken voor wat je die wilt gebruiken:

- om op verplaatsing te gebruiken, licht draagbaar, vlug foto's bekijken, internet, enz. --> ga voor de MB air
                        - wil je er ook wat zwaardere toepassingen op draaien als photoshop, videobewerking enz. --> ga voor een MB pro, maar dan wel minimum voor de 15'.

De MBP 13' is eigenlijk niet zo verschillend van de MB air in kracht, dus kies je beter voor de air.
                        Wat retina betreft: puur voor foto zal het niet zo heel veel verschillen. Het grote verschil zie je pas bij tekst: dus lees je er ook pdf, comics, fora enz. op dan heb je voordeel met retina. Enkel voor foto: zeer miniem verschil.

Comment

Working...
                        X