Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlaten gebouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verlaten gebouwen

    En dan te denken dat al die info in de meeste gevallen gewoon op het internet te vinden is... Al die dramatiek is nergens voor nodig
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #17
      Re: verlaten gebouwen

      Ja, mijn eerste woordjes hier... en dan? Ik ga al iets langer mee in het leven hoor.
      Ik bedoelde bovendien met "dan hoeft het niet meer" enkel op hun zelfverklaard 'eliteclubje'. Op dit forum vind ik massa's nuttige info, waarvoor dank.
      Last edited by HansVDV; 12 december 2012, 23:39.

      Comment


      • #18
        Re: verlaten gebouwen

        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Ik ben geen urbexer, dus ik kan je niet helpen, jongeman. Maar ik hoop dat een ervaren urbexer je onder zijn/haar vleugels wil nemen.

        Verder begrijp ik die mentaliteit van de urbexers niet om hun sites zo geheim te houden. Van hetzelfde onderwerp kun je veel verschillende foto's maken, zowel goede als slechte. En het verhaal dat ze dit doen uit veiligheidsoverwegingen vind ik niet erg overtuigend.
        Dat van de veiligheid is idd een dooddoener die al te vaak ingeroepen wordt. Verder heb je nog het verhaal van de koperdieven en de vandalen en nog de pyromanen en de graffiti-spuiters...
        Persoonlijk vermoed ik dat locale hangjongeren de meeste schade aanbrengen maar de "fotografen" zijn ook niet altijd even onschuldig. Wat er soms allemaal wordt uitgespookt om beelden in scene te zetten tart de verbeelding, als je ziet dat er kwik uitgegoten wordt of dat er gekleurde poeders in een verlaten labo strategisch uitgestrooid zijn, puur omwille van de foto, dan ligt dat echt wel aan malafide fotografen.
        Maar velen van deze gilde zijn nogal paranoia, de klopt.
        En dat veel locaties te vinden zijn op het internet klopt ook, maar er zijn er nog veel meer die daar NIET te vinden zijn. Ik wil er altijd wel eens eentje zetten, gekoppeld aan een flesje bubbels voor wie hem vindt

        Comment


        • #19
          Re: verlaten gebouwen

          Doen! Kan nog leuk spelletje zijn en de nieuwe urbexers hebben er ook nog iets aan doordat ze leren hoe te zoeken! Mooi initiatief Paul :-)

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          En dat veel locaties te vinden zijn op het internet klopt ook, maar er zijn er nog veel meer die daar NIET te vinden zijn. Ik wil er altijd wel eens eentje zetten, gekoppeld aan een flesje bubbels voor wie hem vindt
          Fuji X100 | Canon 60D | Canon EOS550D | 10-24 f/3.5-4.5 |17-50 f/2.8 | 50mm f/1.8| 60 mm f/2.8 macro | 85mm f/1.8 |70-200 L f/4 | Speedlite 430 EXII & Yongnuo 560 | LR

          Comment


          • #20
            Re: verlaten gebouwen

            Oorspronkelijk geplaatst door Deiter Bekijk bericht
            Doen! Kan nog leuk spelletje zijn en de nieuwe urbexers hebben er ook nog iets aan doordat ze leren hoe te zoeken! Mooi initiatief Paul :-)
            Haha, hij is echt wel niet te doen hoor, ik heb hem zelfs op elite-urbex nog niet verklapt. Er staan foto's van op het internet maar écht niet veel. Ik wil hier niet inbreken met een foto maar dit is hem :


            De eerste die me de KMZ stuurt mag bij mij een fles champieter komen halen, en als ie nog een week kan wachten tesamen met een emmer oesters

            Maar even terzake, ik wil de topicstarter wel helpen alleen al om te tonen dat niet alle urbexers die egoïstische knurften zijn waarvoor we regelmatig worden versleten. Ik wil ze ook wel eens meenemen maar als ik dat met iedereen die me contacteert zou doen heb ik wel een busje nodig. Daarjuist nog een mail gekregen van een filmproductiehuis dat op zoek is naar een spookhuis voor een reportage op VIER, ook al de tweede keer.
            Ergens streelt het wel mijn ego dat ze daarvoor bij mij terecht komen maar aan de andere kant wil ik me in het milieu ook niet gehaat maken.

            It's like walking the thin line.

            Comment


            • #21
              Re: verlaten gebouwen

              Ik had het niet zo zeer over het geheim houden van de urbex plaatsen maar over dat Urbex blijkbaar een hype is bij de beginnende fotografen.
              Ik begrijp niet waarom want het is niet echt erg simpel om een goeie & mooie urbex foto te maken.

              Footnote: ik doe niet aan urbex.

              Comment


              • #22
                Re: verlaten gebouwen

                Mooie reeks Paul.
                Ik zou echt niet weten waar, ik ben niet zo'n wereld burger.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: verlaten gebouwen

                  De praktische en ervaringstips van PaulM zijn goud waard !
                  Als beginner kan ik het jullie verzekeren.

                  Comment


                  • #24
                    Re: verlaten gebouwen

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Haha, hij is echt wel niet te doen hoor, ik heb hem zelfs op elite-urbex nog niet verklapt. Er staan foto's van op het internet maar écht niet veel. Ik wil hier niet inbreken met een foto maar dit is hem :


                    De eerste die me de KMZ stuurt mag bij mij een fles champieter komen halen, en als ie nog een week kan wachten tesamen met een emmer oesters

                    Maar even terzake, ik wil de topicstarter wel helpen alleen al om te tonen dat niet alle urbexers die egoïstische knurften zijn waarvoor we regelmatig worden versleten. Ik wil ze ook wel eens meenemen maar als ik dat met iedereen die me contacteert zou doen heb ik wel een busje nodig. Daarjuist nog een mail gekregen van een filmproductiehuis dat op zoek is naar een spookhuis voor een reportage op VIER, ook al de tweede keer.
                    Ergens streelt het wel mijn ego dat ze daarvoor bij mij terecht komen maar aan de andere kant wil ik me in het milieu ook niet gehaat maken.

                    It's like walking the thin line.
                    Ik ben geen urbexer, en ook geen interesse in eigenlijk. Ik denk dat dit gewoon bij jou thuis is
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: verlaten gebouwen

                      Ik heb soms ook dat gevoel. In mijn beginperiode, toen de dieren nog spraken, heb ik hier nog foto's gezet die ik zelf goed vond maar de commentaren waren soms wel ontnuchterend. Ik kon er toen niet al te veel mee lachen geef ik toe maar nu, jaren later, moet ik toegeven dat ze wel klopten. Ik fotografeerde voornamelijk "rommel"; Nu één van de redenen was dat ik toen al blij moest zijn met een dooie mus, als je zou mogen beginnen met ECVB (de de site als powerplant) zou dat natuurlijk al heel wat maken. Ik ben er twee keer moeten stoppen van de honger en van de kou
                      Enfin, ik ben intussen al wat verder opgeschoven in de pikorde van de urbex
                      Wat mij telkens opnieuw verbaast is hoe binnen de urbex dan nog eens de HDR aan het hypen is, meer nog de overdreven HDR. Ik heb er me zelf nog mee bezig gehouden maar het fascinerende was er snel af, ik ben het nu gewoon moe.
                      Op het urbexforum was er laatst nog één die zei de de HDR bij de close-ups echt wel goed was.... HDR bij close-ups ????
                      Ik gebruik het in 1% van de gevallen, puur functioneel en meestal schiet er van die 1% op het eind van de selectie niks meer over.

                      Ik ben dus niet de paranoïde-urbexer maar ik ben ook niet het OCMW van de locaties, het liefst van al ruil ik. En laat ons niet vergeten dat de ene locatie de andere niet is, bepaalde zijn extreem gevoelig aan diefstal en vandalisme



                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Ik had het niet zo zeer over het geheim houden van de urbex plaatsen maar over dat Urbex blijkbaar een hype is bij de beginnende fotografen.
                      Ik begrijp niet waarom want het is niet echt erg simpel om een goeie & mooie urbex foto te maken.

                      Footnote: ik doe niet aan urbex.

                      Comment


                      • #26
                        Re: verlaten gebouwen

                        Oorspronkelijk geplaatst door whoopy Bekijk bericht
                        De praktische en ervaringstips van PaulM zijn goud waard !
                        Als beginner kan ik het jullie verzekeren.


                        Altijd leuk om te horen want van de meesten hoor ik later niks meer

                        Voor het moment is er zelfs een filmproductiehuis naar een locatie aan het hengelen. Normaal maak ik er een gewoonte van om altijd te reageren, dit is in het milieu niet de mode maar ik vind het nog altijd een elementaire vorm van beleefdheid, meestal kijk ik even de kat uit de boom maar het is me al meermaals overkomen dat ik scheldpartijen moet incasseren, een van hen heeft overigens een levenslange ban aan zijn been. Hij gebruikte het excuus van zijn "terminaal zieke zoon" om een locatie los te weken en hij voelde zich niet te beroerd om mensen op hun werk op te bellen daarvoor (vraag maar aan Ruben...).
                        Maar dat productiehuis kan het wel vergeten

                        Comment


                        • #27
                          Re: verlaten gebouwen

                          Inderdaad Paul,

                          verschrikkelijk met welke uitvluchten sommigen durven afkomen. Echt misselijkmakend.

                          Comment


                          • #28
                            Re: verlaten gebouwen

                            Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                            Inderdaad Paul,

                            verschrikkelijk met welke uitvluchten sommigen durven afkomen. Echt misselijkmakend.
                            Ik zie dat je mee gelezen hebt Ruben.
                            Misselijkmakend is hier in dit geval wel een juist gekozen woord.

                            Maar nog erger vind ik de PM reactie achteraf van dit achterlijk individu. Het eindigt letterlijk met "zie je, ik win altijd"
                            Een levenslange ban is het beste wat hem hier nog kon overkomen.

                            Het legt des te meer nog eens de klemtoon op het belangrijke werk dat de moderatoren hier in alle stilte verrichten, dag na dag, uur na uur.
                            Daarom, moderatoren, nogmaals : dank U
                            Die mensen mogen wat mij betreft iets meer in het zonnetje worden gezet.

                            En ik zou het graag nog eens van een paar anderen willen horen ook.

                            Comment


                            • #29
                              Re: verlaten gebouwen

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              I
                              Het legt des te meer nog eens de klemtoon op het belangrijke werk dat de moderatoren hier in alle stilte verrichten, dag na dag, uur na uur.
                              Daarom, moderatoren, nogmaals : dank U
                              Die mensen mogen wat mij betreft iets meer in het zonnetje worden gezet.

                              En ik zou het graag nog eens van een paar anderen willen horen ook.
                              Hier wil ik me graag bij aansluiten.
                              Ik heb in het verleden op het BD-forum ook wel eens "geschopt" tegen de moderatoren,maar nu merk ik steeds meer welk werk ze op het forum doen en niets dan lof hiervoor.
                              Soms begreep ik ook bepaalde "dingen" niet (of wilde ze niet begrijpen), maar later werd me duidelijk dat de moderator op de juiste manier had ingegrepen.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment


                              • #30
                                Re: verlaten gebouwen

                                Ik had deze vraag beter niet gesteld, ik weet nu nog altijd niets meer en er is toch alleen maar commentaar op gekomen maar toch tof om te zien dat er mensen zijn die de zelfde mening delen als mij
                                Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                                Comment

                                Working...
                                X