Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Ik rij de eerste honderd kilometers altijd in eerste, de volgende in tweede,
    ofwel bij het naar huis komen. De derde gebruik ik alleen in de Alpen. De
    vierde als handrem. Maar ik ben dan ook een briljante chauffeur.
    Koop dan ook maar een automatische bak.
    Tiens... nu spreekt dit mezelf toch tegen. Zou een automaat dan toch voor de "briljantste" chauffeurs zijn.

Comment

Ik ben eigenlijk redelijk nieuw in de fotografie, en ik heb speciaal voor een degelijke M-stand een dslr gekocht. De mijne staat ook alleen maar op manueel. In mijn ogen is een auto-stand de dslr een beetje 'misbruiken'.
      Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Comment

Zondag was ik op wandel in Gent, en verbaasde ik me weer over het grote aandeel instap DSLR's onder de bezoekers/toeristen.
        Toch wel de helft had een instap DSLR vast met kitlens, en leek niet echt bezig met 'fotografie'.
        Vooral de opengeklapte flits is een weggevertje
        Zeker als je s'avonds rondloopt en de flitser afgaan richting gebouwen 100 meter verder... daarna een rare blik richting LCD scherm ... donkere foto ? huh ?

De opmerking ging helemaal niet over de auto-mode, maar over de meerwaarde van een DSLR toestel tov een compact.
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

2 jaar geleden op de airshow in koksijde.... stond er iemand een vliegende F16 te fotograferen en de flitser klapte open , flash Goe bezig
          I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik denk ook dat het overgrote deel van de DLR's altijd op de automatische standen gebruikt wordt.
            En dan zijn er nog een aantal die de "P" van professional gebruiken .
            Ah, die staat daarvoor. Ik dacht eerder aan perfect. De A is toch heel wat Anders hoor. Met de Minimaal heb je niet al te beste foto's en de Anders geeft je inderdaad iets andere beelden.

Perfect geeft me toch niet de beste resultaten hoor.

Alle gekheid op een stokje. Welk toestel een goede fotograaf ook heeft, mooie beelden maakt hij, al was het zelfs maar met een stekkendoosje.
            Nu iedereen maar pochen met zijn reflex, maar ik wil die exifs wel eens zien want woorden zijn maar woorden. Hoeveel zijn er nu echt met een stand M genomen ? Ik vrees niet bijster veel. Maar ook die M-stand bepaalt niet of je nu een goede, minder goede of de betere fotograaf bent. Dat wordt voornamelijk bepaald door dat vijfde oog tussen oor en ogen. En daar zal noch Sony noch de nex aan veranderen.

Heb in het weekend eens mogen spelen met zo'n dingen en de foto's waren even slecht als met mijn Nikon D007maxmin1457887
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Op M verlies je toch aan reactiesnelheid?
              Als je iedere keer de sluitertijd en diaphragme moet instellen, dan ben ik gewoon te traag.

Na een paar proefshots kijk ik meestal of ik wat belichtingscompensatie nodig heb, en werk ik op A of S naargelang een van beide belangrijk is.
              Ja, ik vind mezelf nog een dikke amateur, maar ik weet wel wat een diaphragma is, en wat het doet. (met een kitlens bitter weinig)

Comment

De nex en andere systeemcamera's hebben wel een belangrijk voordeel voor "doorsnee" fotografie, en dat is het mee te sleuren gewicht, en de minder opvallendheid.
                De beeldkwaliteit staat buiten discussie ondertussen.
                Een groot nadeel vind ik persoonlijk bij vele van deze toestellen de onhandige manier om ze vast te houden. Alleen de nex 7 geeft me een goed gevoel. Doe daarbij dan nog een zoomlens tot 200 mm, en vele toestellen liggen slecht in balans.
                Ook kan je bij vele kleinere toestellen alleen kadreren via het scherm, hetgeen de balans niet verbetert en meer risico geeft voor bewegingsonscherpte.
                Zo heeft ieder zijn prioriteiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Als je iedere keer de sluitertijd en diaphragme moet instellen, dan ben ik gewoon te traag.

Na een paar proefshots kijk ik meestal of ik wat belichtingscompensatie nodig heb, en werk ik op A of S naargelang een van beide belangrijk is.
                  Ja, ik vind mezelf nog een dikke amateur, maar ik weet wel wat een diaphragma is, en wat het doet. (met een kitlens bitter weinig)
                  Tenzij er speciale omstandigheden zijn, zoals bv tegenlicht, flashes of sterke verschillen is er niet veel meerwaarde aan M boven A/Av en S/Tv. Er zijn maar 3 variabelen als je geen controleerbaar licht (studio/flash) hebt. Iso, sluitertijd en diafragma.
                  Iso doet weinig aan een foto behalve ruis introduceren. Dan moet je kiezen of je diafragma of sluitertijd wilt laten doorwegen.
                  De ene volgt het ander. Grootste verschil met M is dat je aanpassingen niet via exposure compensation moet doen, maar gewoon 1 van beide rechtstreeks aanpast. Aangezien exposure compensation soms niet handig is in die speciale lichtsituaties, kan M wel makkelijker werken.

Mijn cam staat 9/10 in A. Maakt allemaal weinig uit zolang je maar weet wanneer het verkeerd gaat en hoe je dan wel naar een correcte belichting kan gaan.

Het grootste probleem met P mode is dat de camera de combinatie voor jou kiest, en dat die vaak een kleine f waarde nastreeft terwijl je zelf misschien wat meer scherpte diepte wilt.

Belangrijk is dat je zelf de foto maakt, en niet je camera. Hoe dat gebeurd speelt geen rol.
                  Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

je word daar wel sneller in maar tis niet zo dat je steeds in M moet trekken. in veel gevallen werkt sluiter of diafragma voorkeuze perfect.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lars.c Bekijk bericht
                      Ik ben eigenlijk redelijk nieuw in de fotografie, en ik heb speciaal voor een degelijke M-stand een dslr gekocht. De mijne staat ook alleen maar op manueel. In mijn ogen is een auto-stand de dslr een beetje 'misbruiken'.
                      Kijk ... het is niet omdat je op de manuele stand gaat fotograferen dat, dat wil zeggen dat je goed bezig bent !
                      Wat is belangrijk ... , dat is een beeld maken, dat je anders niet zou kunnen maken !
                      Moet je daar dan op automatisch voor werken met je kostbare DSLR, dan misbruik je die niet echt hoor!
                      Nee, dat bewijst enkel dat je nadenkt over wat je aan het doen bent.

Ik heb een ruime ervaring, met DSLR toestellen zowel analoog als digitaal, dat er nu modes bestaan die vroeger niet bestonden
                      dat is een aanwinst, je mag daar gebruik van maken hoor, je hebt er trouwens ook voor betaald als je je camera kocht.

Nu fotografeer ik ook met NEX body's, en een leuke optiek der bij, Qua beeldkwaliteit ben je net evengoed (of beter) als de gemiddelde cropsensor DSLR .
                      Qua instelmogelijkheden ben je ook gelijk met een DSLR, als is het soms minder makkelijk bereikbaar !
                      In bepaalde gevallen heb je zelfs voordeel met een NEX versus een DSLR, zeker als het gaat over al of niet opvallen in een straatbeeld, en over het te dragen gewicht.

Een waarheid die blijft, "De beste camera, is die, die je bij je hebt !" want wat ben je, met je grote , mooie, dure, gesofistikeerde , professionele DSLR die thuis ligt in de kas
                      Als er iets gebeurt, dan heeft de man met de iPhone voor je, net het beeld gemaakt van zijn leven, hij kan, en gaat het verkopen aan de media ! Dit ondanks dat het "maar " een opname van een GSM is, zal deze toch de krantenkoppen halen, want de man met zijn DSLR in manuele modus was te laat !

MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Kijk ... het is niet omdat je op de manuele stand gaat fotograferen dat, dat wil zeggen dat je goed bezig bent !
                        Wat is belangrijk ... , dat is een beeld maken, dat je anders niet zou kunnen maken !
                        Moet je daar dan op automatisch voor werken met je kostbare DSLR, dan misbruik je die niet echt hoor!
                        Nee, dat bewijst enkel dat je nadenkt over wat je aan het doen bent.

Ik heb een ruime ervaring, met DSLR toestellen zowel analoog als digitaal, dat er nu modes bestaan die vroeger niet bestonden
                        dat is een aanwinst, je mag daar gebruik van maken hoor, je hebt er trouwens ook voor betaald als je je camera kocht.

Nu fotografeer ik ook met NEX body's, en een leuke optiek der bij, Qua beeldkwaliteit ben je net evengoed (of beter) als de gemiddelde cropsensor DSLR .
                        Qua instelmogelijkheden ben je ook gelijk met een DSLR, als is het soms minder makkelijk bereikbaar !
                        In bepaalde gevallen heb je zelfs voordeel met een NEX versus een DSLR, zeker als het gaat over al of niet opvallen in een straatbeeld, en over het te dragen gewicht.

Een waarheid die blijft, "De beste camera, is die, die je bij je hebt !" want wat ben je, met je grote , mooie, dure, gesofistikeerde , professionele DSLR die thuis ligt in de kas
                        Als er iets gebeurt, dan heeft de man met de iPhone voor je, net het beeld gemaakt van zijn leven, hij kan, en gaat het verkopen aan de media ! Dit ondanks dat het "maar " een opname van een GSM is, zal deze toch de krantenkoppen halen, want de man met zijn DSLR in manuele modus was te laat !

MVG, Jeff C.
                        Nu ja, ik had het eigelijk over de mooie groene 'auto'knop en de p-knop. Ik ben nu ook niet per sé een betere fotograaf 'pas nieuw', maar ik weet wel dat ik dan aan basis lig van hoe mijn foto's er uit zullen zien. Meestal gebruik ik een externe draadloze flitser, dus M vind ik het gemakkelijkste. Wat we natuurlijk niet mogen vergeten, is de compositie, daar zal geen enkel toestel iets aan kunnen veranderen.
                        Dit topic ging trouwens vooral over de verschillen van dslr en systeem-camera's. Ik heb nog steeds mijn twijfels over een snelle en nauwkeurige AF, zoals nu zijn bij slr's.
                        Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Comment

Als we ergens zijn en mijn vrouw moet een foto nemen dan zet ik hem toch ook gewoon op auto, toch niks mis mee. Soms doe ik dat zelf wel eens uit nieuwsgierigheid over instellingen wat de camera zelf kiest.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Op de nieuwe NEX-en staat zeker geen AUTO mode ?
                            Dat is net het punt van de reclame. Waarom rondlopen met 5 kilo aan gear als je toch maar wat snapshots in auto-mode neemt. Koop dan een compacte systeemcamera die toch quasi dezelfde beelden schiet.

Comment

Eigenlijk wel best bizar dat een topic over een eigen-aardige reclame-campagne van Sony kan leiden tot een technische discussie over A, S, M, P standen... Toch wel een teken dat de reklamemakers er in geslaagd zijn om vele doen na te denken. (en misschien het best-geschikte toestel te kopen).

Ik beschouw mezelf als een HTV (huis tuin vakantie) fotograaf en af en toe bekruipt mij de lust om eens iets anders te proberen vooral als ik de mooie fotos op de BD-HOF bekeken heb. Of een reportage over het nieuwe album van Stephan Vanfleteren gezien heb.
                              Ik heb nog fotos genomen met een camera zonder lichtmeter, waar ik eerst naar de hemel keek, en mij afvroeg of het licht voldoende was om met 1/125, f8 en 21 DIN fotos te maken.. Na 5 mislukte filmrolletjes ging dat wel beter. Misschien moeten de fans van Manueel dat eens proberen.

Daar tegenover heb ik nu een toestel waar ik op P-stand omdat ik daar zowel het diafragma als de snelheid kan veranderen maar steeds een “juiste” belichting heb.
                              Voor mij is dit in 80 of misschien wel 95% voldoende.
                              MAAR: het is wel belangrijk te weten wanneer dit niet voldoende is: tegenlicht, zonsondergang en DAN is het belangrijk de middelen te hebben om dit aan te passen: over- en onderbelichting, weinig licht, snelle bewegingen dan is het belangrijk om A , S, en desnoods M te kunnen gebruiken.
                              En soms lukt dat en soms mislukt dat.

Persoonlijk heeft deze reklame mij toch nog eens aangezet om na te denken over wat ik ECHT van en met fotografie wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                                Ik heb nog fotos genomen met een camera zonder lichtmeter, waar ik eerst naar de hemel keek, en mij afvroeg of het licht voldoende was om met 1/125, f8 en 21 DIN fotos te maken.. Na 5 mislukte filmrolletjes ging dat wel beter. Misschien moeten de fans van Manueel dat eens proberen.
                                Bij de camera die we vroeger thuis hadden (Mamiya) was de ingebouwde lichtmeter defect. Ik heb die ooit meegenomen op sneeuwklassen om daar dia's te maken.
                                Op de diarolletjes die ik toen gebruikte stond er een aanwijzing welke diafragma-opening en sluitertijd er moest ingesteld worden voor bewolkt of zonnig weer, en eigenlijk werkte dat vrij goed.
                                De dia's waren juist belicht (daar kan je achteraf niets meer aan veranderen).
                                Ik wist toen nog niets van fotografie, daarom hield ik mij ook netjes aan de aanwijzingen op de diarolletjes.
                                Later heb ik dan een lichtmetertje gekocht omdat het te duur was om de lichtmeter van de Mamiya te laten herstellen (ik weet niet meer waar dat metertje gebleven is, dat is zo'n 35 jaar geleden, waar die camera ondertussen zit dat weet ik ook niet).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X