Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar een job in de analoge fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: op zoek naar een job in de analoge fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
    als het dan toch gaat verdwijnen, waarom investeert Ilford dan nog in een nieuwe pinhole camera?

En wat je zegt van FF ivm analoge cameras... sorry, maar digitale beelden gaan NOOIT dezelfde charme hebben zoals de analoge korrel geeft...
    Die doos van Ilford is geen camera, maar een doos met een filmhouder.
    De dure onderdelen van een camera zitten er niet in, namelijk een lens, en een sluiter. Dus echt investeren hebben ze daarin niet gedaan.
    Die camera kost minder dan 200$, dus fantastische beelden van uitzonderlijke kwaliteit verwacht ik er niet van.

Als Nikon een F5 uit brengt, dan is het teken dat er echt in geïnvesteerd wordt.

Voor jou is er misschien charme aan een analoge korrel, maar 99,99% van de markt vindt digitaal méér dan goed genoeg of beter, en zal heus geen 50€ uitgeven voor een analoge afdruk van 18x24 cm...

Kijk, ik vergelijk het een beetje met klompenmaken. Er zijn nog altijd een paar mensen die graag op klompen lopen, maar dat zijn er zelfs niet genoeg om één artisanale klompenmaker van te laten leven in België.

Comment

Axis in Herent ontwikkelen nog zelf analoog. Zelfs 4x5 vlakfilm kun je daar dezelfde dag laten ontwikkelen. Kost 2,5€ voor 1 sheet.

Comment

kijk... je kiest voor digitaal en je bent ermee tevreden (zoals heel veel mensen dat gedaan hebben sinds enkele jaren) of je kiest voor iets "anders" en je wil dan ook een ander resultaat aanbieden. Er zijn verschillen in digitaal en film, elk heeft zijn voor en nadelen, maar daar ga ik nu niet over doorbomen

Als je een echte job wil in de analoge fotografie, kan ik je één goeie tip geven... en geloof me, ALS je't goed doet heb je werk! Richt een goed lab op dat middenformaat (en kleinbeeld ook) scans maakt aan een te verantwoorden prijs (+/- 12 euro per rol)... dan ga je met je coolscan er niet komen (tijd, resultaat en resolutie)... dan heb j'een Fronter nodig.

Op het vasteland van Europa zit geen enkel lab dat echt deftige scans kan leveren aan een deftige prijs...

Om direct fulltime analoog te gaan fotograferen en er je brood mee te verdienen... het kan, maar 't zal helemaal niet makkelijk zijn.

Dus is er werk in en is er toekomst in? Ja...is het makkelijk...nee
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Working...
        X