Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te veel betaald?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Te veel betaald?

    Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
    Bovendien is er nog iets gebeurt, er werd mij namelijk eerst verteld dat ik €175,00 zou betalen voor de tussenringen. Mijn ticket word gedrukt, factuurtje opgemaakt. Allemaal €175,00 nu valt mijn oog daarstraks op het bankcontact biljet.
    €201,39 (€36,39 = 21% BTW) om precies te zijn. Zonder dat de handelaar mij iets heeft vermeld over BTW exclusief of inclusief. Ook dit had ik graag even geweten voor ik het had betaald.

    Mvg
    Wellicht verkoopt die winkel geen "Bulk" artikelen, dat is zijn goed recht.
    Dat hij twee maal zoveel vraagt als een ander mag ook, maar dat hij een prijs vermeld zonder BTW vind ik gewoon niet eerlijk.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Te veel betaald?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      maar dat hij een prijs vermeld zonder BTW vind ik gewoon niet eerlijk.
      In Nederland mag het niet eens voor consumenten artikelen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Te veel betaald?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Wellicht verkoopt die winkel geen "Bulk" artikelen, dat is zijn goed recht.
        Dat hij twee maal zoveel vraagt als een ander mag ook, maar dat hij een prijs vermeld zonder BTW vind ik gewoon niet eerlijk.


        Grtz, RF
        Ik wil gerust even het ticketje scannen en het bankcontact biljet. Hij heeft er echt niets van gezegd. Gewoon jah €175,00 gaf me het ticketje. Liet me de code intoetsen en jah de meeste mensen vertrouw je wel hé. Zeker als het een grote handelszaak is. Maar niets is dus minder waar. In ieder geval mij zien ze daar nooit meer terug...
        Deviantart account: Klikje!

        Comment


        • #19
          Re: Te veel betaald?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          In Nederland mag het niet eens voor consumenten artikelen.
          Als men dat op voorhand weet moet men daar rekening mee houden natuurlijk.
          In België zijn we toch gewoon prijzen incl. BTW te zien, zo niet zou elke handelaar de koper moeten zeggen dat er nog BTW bij komt.

          Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
          Ik wil gerust even het ticketje scannen en het bankcontact biljet. Hij heeft er echt niets van gezegd. Gewoon jah €175,00 gaf me het ticketje. Liet me de code intoetsen en jah de meeste mensen vertrouw je wel hé. Zeker als het een grote handelszaak is. Maar niets is dus minder waar. In ieder geval mij zien ze daar nooit meer terug...
          Ik geloof u hoor, geen probleem, ik wou alleen vermelden dat een prijs vernoemen zonder BTW helemaal niet de gewoonte is bij ons.
          En bij de afrekening niet eens vermelden dat er x euro BTW bijkomt vind ik boerenbedrog.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Te veel betaald?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Als men dat op voorhand weet moet men daar rekening mee houden natuurlijk.
            In België zijn we toch gewoon prijzen incl. BTW te zien, zo niet zou elke handelaar de koper moeten zeggen dat er nog BTW bij komt.



            Ik geloof u hoor, geen probleem, ik wou alleen vermelden dat een prijs vernoemen zonder BTW helemaal niet de gewoonte is bij ons.
            En bij de afrekening niet eens vermelden dat er x euro BTW bijkomt vind ik boerenbedrog.


            Grtz, RF
            Wel dat bedoel ik... Het is me ook nog nooit voorgevallen. Daarom doe ik gewoon zoals de meesten, code intoetsen, en je bedrag is er af. Ik vind het ook het ergste dat hij hierover niets gezegd heeft. Dat is inderdaad bedrog in mijn ogen.
            Ook het niet vermeldden dat er goedkopere bulkprijzen zijn... Is onrechtstreeks een beetje bedrieglijk.
            Deviantart account: Klikje!

            Comment


            • #21
              Re: Te veel betaald?

              Als je zwijgt ben je dief van eigen geldzak, ik zou in ieder geval erachteraan gaan! Zoals iemand al zei, als er volk in de winkel staat (zorg desnoods voor "eigen volk" die je achter je de zaak laat binnenlopen en die zaken gaan bekijken) Dan ga je met klare en heldere stem je verhaal doen (hoorbaar genoeg voor anderen, desnoods zegt u maar slechthorend te zijn) en vraagt hem vriendelijk correctie te doen van de prijzen .... en dan zien wat komt hé, maar wees dus geinformeerd en bereid het gesprek enigsinds voor wat je kan verwachten ... Weet dat velen schrik hebben van hun naam in negatief daglicht op publieke kanalen en neem de nodige data mee om je stelling kracht bij te zetten (jouw factuur en info van elders)!
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #22
                Re: Te veel betaald?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                ........ ik wou alleen vermelden dat een prijs vernoemen zonder BTW helemaal niet de gewoonte is bij ons.
                En bij de afrekening niet eens vermelden dat er x euro BTW bijkomt vind ik boerenbedrog.
                misschien was het wel een groothandel..?
                koop daar zelf wel eens en die prijzen zijn zonder BTW..maar ja dat weet iedereen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Te veel betaald?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                  Ook het niet vermeldden dat er goedkopere bulkprijzen zijn... Is onrechtstreeks een beetje bedrieglijk.
                  Een artikel aanprijzen, wat je niet verkoopt, is ook niet echt handig. Ook jezelf voordien informeren over prijzen ed kan een heleboel helpen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Te veel betaald?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    misschien was het wel een groothandel..?
                    koop daar zelf wel eens en die prijzen zijn zonder BTW..maar ja dat weet iedereen.
                    grt,bouk.
                    Was zeker en vast geen groothandel... En ik ga zeker en vast nu altijd vergelijken!
                    Deviantart account: Klikje!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Te veel betaald?

                      Ben ik nu de enige die kan tellen?
                      201 - 175 = 26€ en niet 36€...
                      Dus het kan geen 21% BTW zijn.

                      Dat een winkel de prijs vraagt die hij wil, daar kan ik mee leven, maar een bonneke maken van 175€ en 201€ laten betalen klopt niet. Ik zou toch minstens eens een belleke doen, zelfs na 2 maand.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Te veel betaald?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ben ik nu de enige die kan tellen?
                        201 - 175 = 26€ en niet 36€...
                        Dus het kan geen 21% BTW zijn.

                        Dat een winkel de prijs vraagt die hij wil, daar kan ik mee leven, maar een bonneke maken van 175€ en 201€ laten betalen klopt niet. Ik zou toch minstens eens een belleke doen, zelfs na 2 maand.
                        Inderdaad, dan is het niet eens 21% BTW dan weet ik helemaal niet waar ze de prijs vandaan halen. Ik ga morgen toch maar eens inderdaad een belletje doen om te beginnen. Even horen wat ze hier voor uitleg gaan aan breien.

                        Mvg
                        Deviantart account: Klikje!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Te veel betaald?

                          Heb je misschien betaald met een creditkaart? Vele winkels (waaronder 't Konijn) rekenen daar een forse meerprijs voor aan. Maar dat is dan wel duidelijk aangegeven aan de kassa.

                          Volgens mij is het ook in België verplicht dat een detailhandel zijn prijzen incl. BTW vermeldt.

                          De winkel heeft je kwa prijs niet in de zak gezet. Die mensen trachten ook maar zoveel mogelijk winst te maken. Of dat op langere termijn in hun voor- of nadeel speelt is natuurlijk een andere zaak. Als je effectief te veel betaald hebt, heb je gewoon jezelf in de zak gezet. En achteraf dan luidkeels gaan reclameren (twee maanden na datum) vind ik persoonlijk niet kunnen. (Maar misschien ben ik wel een te brave burger...)

                          Groeten,
                          Geert

                          Comment


                          • #28
                            Re: Te veel betaald?

                            Dat praat nog altijd niet goed dat ze zomaar €26 bovenop mijn bedrag gooien dat vermeld staat op het artikel en op het ticket dat ik meegekregen heb. Ook op het factuur staat totaal te betalen €175,00. Heb je daar dan een reasonable verklaring voor misschien?
                            Deviantart account: Klikje!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Te veel betaald?

                              Misschien moet je gewoon beter opletten als je met een kaart betaalt, dat doe je toch ook met wisselgeld.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Te veel betaald?

                                Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                                Dat praat nog altijd niet goed dat ze zomaar €26 bovenop mijn bedrag gooien dat vermeld staat op het artikel en op het ticket dat ik meegekregen heb. Ook op het factuur staat totaal te betalen €175,00. Heb je daar dan een reasonable verklaring voor misschien?
                                In Nederland (en volgens mij wel overal) zie je gewoon op het schermpje welk bedrag je pint. Dus wel gewoon zelf opletten natuurlijk.
                                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                                Our English website: www.kaichitravel.com
                                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                                Comment

                                Working...
                                X