Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang/wat fotograferen tijdens huwelijksreceptie en diner ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoelang/wat fotograferen tijdens huwelijksreceptie en diner ?

Hier idem aan wat LittleLeentje al omschreef: er zijn meer dan genoeg foto's die je kan maken tijdens een op het eerste zicht saaie en eentonige receptie hoor. Vaak ook het enige moment waarbij je systematisch iedereen even "candid" kan erop krijgen. Systematisch langs de tafels of groepjes mensen gaan met een goeie telelens en je hebt letterlijk van alle gasten een mooi candid-portret. Close-ups van ringen, details van de tafels, bloemen,... zijn allemaal must-haves, dus werk genoeg ;-)
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

wow een hele lijst die jullie hier toevoegen. Enerzijds goed, anderzijds slaat nu weer wat twijfel toe in verband met mijn capaciteit tot..
      De tafels en details, en het klaarmaken van de taart en het eten dat klaarstaat (dooie dingen dus): check.
      En dat je de tafels afgaat en van iedereen een candid foto maakt ? Dan heb je idd wel wat werk en heel wat foto's achteraf. Ik deed meestal de hele tafel, dan vroeg ik of ze effe wilden kijken maar ik ben niet echt zo'n praatvaar, dus ik doe liever de candid stijl.

Ringfoto's doe ik trouwens tijdens de koppelshoot overdag.. heb dat eigenlijk altijd in enkele minuten afgehaspeld en dat lukt wel redelijk. Of ik heb een lage standaard voor ringfoto's, kan ook
      Ben bijna klaar met die portfolio trouwens. Tis alleen dat simpleviewer integreren in bestaande website veel van mijn reeds grotendeels afgestorven hersentjes vergt, anders was het al lang geklaard
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Met close-upfoto`s van de ringen heb ik toch wat werk. Ik gebruik hiervoor een macrolens en een statief. En je hebt inderdaad meer werk aan de candidfoto`s, maar je bent er toch om het koppel een fantastische herinnering te geven? Ik heb het gevoel, no offence, dat je niet te veel moeite wilt doen. Dan ga je het geen jaren volhouden. Elke huwelijksreportage opnieuw is je volledig smijten en het beste van je geven. `t Is geen bandwerk he.

Ps
        In je profiel staat dat je werkloos bent. Ik hoop voor jou dat je met je huwelijksreportages en je werkloosheid in regel bent..., want anders kan het een aardige duit kosten.
        Last edited by patrickL; 3 september 2012, 21:42.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Ik doe het via Randstad Art-contracten. Had ik al ergens vermeld en zover ik weet klopt het allemaal.

Het is idd geen bandwerk en elk koppel en elk huwelijk heeft zijn eigen sfeer en unieke dingen. Elke keer opnieuw moet je zoeken naar wat je kan vastleggen en dit op een zo mooi mogelijke manier.
          Geen probleem met dit, maar het is omdat ik 1) nog niet veel avonden heb gefotografeerd, 2) wat moeilijke toestanden heb gehad met indertijd nog minder goede ruis-camera's en objectieven, nukkige mensen en donkere bedoeningen en 3) niet alle energie heb dus graag weet wat de bedoeling is.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            Ik doe het via Randstad Art-contracten. Had ik al ergens vermeld en zover ik weet klopt het allemaal.

Het is idd geen bandwerk en elk koppel en elk huwelijk heeft zijn eigen sfeer en unieke dingen. Elke keer opnieuw moet je zoeken naar wat je kan vastleggen en dit op een zo mooi mogelijke manier.
            Geen probleem met dit, maar het is omdat ik 1) nog niet veel avonden heb gefotografeerd, 2) wat moeilijke toestanden heb gehad met indertijd nog minder goede ruis-camera's en objectieven, nukkige mensen en donkere bedoeningen en 3) niet alle energie heb dus graag weet wat de bedoeling is.
            Thats the spirit
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
            X