Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar computer kopen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waar computer kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
    Of het bestaande geheugen door grotere modules ...
    Nee, de modules van medion zijn zo specifiek dat je ze gewoon nergens vind.

    Groetjes

    Peter

    Comment


    • #32
      Re: Waar computer kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Nee, de modules van medion zijn zo specifiek dat je ze gewoon nergens vind.

      Groetjes

      Peter
      Wil dit dan zeggen dat ik het onvindbare toch steeds gevonden heb?
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

      Comment


      • #33
        Re: Waar computer kopen?

        Tja Falcon,

        het is inderdaad waar dat merken kunnen veranderen maar als je zoals ik professioneel 4 jaar problemen gehad met Dell materiaal en support dan ben ik blij dat ik eraf ben
        Hebben ooit eens een aantal Dell servers gehad en het één na het andere ging eraan kapot. En natuurlijk kreeg je altijd een vervangstuk toegestuurd (al dan niet met een technieker erbij) maar betrouwbaar was het allesbehalve en dat wil je toch wel graag hebben. De klant was ook niet tevreden en dan hebben we na een tijd alles laten vervangen door een concurrent. Duurde misschien even voor al die machines maar de data stond toch op een SAN dus dat was geen probleem.

        Het kan (en moet) natuurlijk verbeteren maar meestal blijft een slechte ervaring lang hangen en kan heel bepalend zijn voor de toekomst.


        Maar ben blij te horen dat er andere gebruikers zijn ook. Anders zouden ze ook niet zo lang blijven bestaan natuurlijk.



        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #34
          Re: Waar computer kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
          Wil dit dan zeggen dat ik het onvindbare toch steeds gevonden heb?
          Als je mij een leverancier van DDR PC3-10700 (667 MHz) van 4Gb voor desktop pc kan bezorgen, ben ik vragende partij en je eeuwig dankbaar.
          En de 10600 PC3 worden geweigerd door het motherboard.

          Groetjes en ik kijk met belangstelling uit.

          Peter

          Comment


          • #35
            Re: Waar computer kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            Tja Falcon,

            het is inderdaad waar dat merken kunnen veranderen maar als je zoals ik professioneel 4 jaar problemen gehad met Dell materiaal en support dan ben ik blij dat ik eraf ben
            Hebben ooit eens een aantal Dell servers gehad en het één na het andere ging eraan kapot. En natuurlijk kreeg je altijd een vervangstuk toegestuurd (al dan niet met een technieker erbij) maar betrouwbaar was het allesbehalve en dat wil je toch wel graag hebben. De klant was ook niet tevreden en dan hebben we na een tijd alles laten vervangen door een concurrent. Duurde misschien even voor al die machines maar de data stond toch op een SAN dus dat was geen probleem.

            Het kan (en moet) natuurlijk verbeteren maar meestal blijft een slechte ervaring lang hangen en kan heel bepalend zijn voor de toekomst.


            Maar ben blij te horen dat er andere gebruikers zijn ook. Anders zouden ze ook niet zo lang blijven bestaan natuurlijk.



            Steven

            Vier jaar problemen, dan zou ik er ook de brui aan geven, vind dat je wel veel geduld hebt gehad en dit had ik niet met MSI.
            Ik kan dan ook maar spreken als particulier en dan nog over één enkele laptop van Dell.
            Heb die uiteindelijk verkocht omdat ik liever met een desktop werk.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: Waar computer kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Als je mij een leverancier van DDR PC3-10700 (667 MHz) van 4Gb voor desktop pc kan bezorgen, ben ik vragende partij en je eeuwig dankbaar.
              En de 10600 PC3 worden geweigerd door het motherboard.

              Groetjes en ik kijk met belangstelling uit.

              Peter
              DDR PC3 10700 is gewoon een andere benaming voor DDR3-1333, die kan je overal wel vinden. Maar post voor de zekerheid het exacte type van je moederbord eens, dan weten we meer.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #37
                Re: Waar computer kopen?

                Medionpc ms-7707
                Chipset intel sandy bridge
                Southbridge intel p67
                Lpcio fintek f71808a

                Dram 665.6
                Fsb:dram 1:5
                Cas latency 9
                Ras to cas 9
                Ras precharge 9
                Cycle time 24
                Command rate 1t

                Nu zit er in micron technology 2 gb en deze zijn minder hoog dan de kingston kvr1333d3n9k2, die ik er vrichteloos heb willen insteken. Ze passen wel, maar de pc start niet op.

                Greetz

                Peter

                Comment


                • #38
                  Re: Waar computer kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Als je mij een leverancier van DDR PC3-10700 (667 MHz) van 4Gb voor desktop pc kan bezorgen, ben ik vragende partij en je eeuwig dankbaar.
                  En de 10600 PC3 worden geweigerd door het motherboard.

                  Groetjes en ik kijk met belangstelling uit.

                  Peter
                  Medion gebruikt OEM-bordjes van MSI, deze zijn alles behalve zindelijk betreffende geheugenmodules ... Ikzelf heb er al Kingston, Corsair, Apacer en Transcend in geplaatst, steeds zonder problemen.
                  Last edited by Bottie; 26 augustus 2012, 21:51.
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waar computer kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    Medionpc ms-7707
                    Chipset intel sandy bridge
                    Southbridge intel p67
                    Lpcio fintek f71808a

                    Dram 665.6
                    Fsb:dram 1:5
                    Cas latency 9
                    Ras to cas 9
                    Ras precharge 9
                    Cycle time 24
                    Command rate 1t

                    Nu zit er in micron technology 2 gb en deze zijn minder hoog dan de kingston kvr1333d3n9k2, die ik er vrichteloos heb willen insteken. Ze passen wel, maar de pc start niet op.

                    Greetz

                    Peter
                    Als ik het goed voorheb heb je dus 2 beschikbare geheugenbanken, waarvan er al 1 bezet is met een latje van 1gb?
                    Je moederbord ondersteund max 8gb, maar als je meer dan 4gb wilt kunnen gebruiken, moet je een 64bit OS hebben.
                    Als je 2 latjes wilt gebruiken moeten ze identiek zijn, anders werkt het niet.
                    Het beste wat je kan doen is dus die lat van 2gb eruit halen en 2 nieuwe latjes steken. Als je 4gb wilt neem je er best 2 identieke van 2gb, als je 8gb wilt neem je er 2 identieke van 4gb.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waar computer kopen?

                      Een update vanop de nieuwe pc!

                      Ik heb hem in stukjes besteld én laten configureren bij MyCom (het Computerwinkeltje van vroeger, nu door Nederlanders overgenomen). Hun prijzen zijn best wel concurrentiëel (alternate was enkele tientjes goedkoper, maar dat lag vooral aan hun serviceprijzen) en het is hier dichtbij (wat interessant is voor eventuele nazorg). Op donderdagnamiddag besteld, vrijdagavond was hij zo goed als klaar (kon er toch pas zaterdag om).

                      De config:
                      een i7 3770 op een Asus P8Z77-V Pro, en een Cooler Master Hyper 212 EVO erop
                      Twee Corsair Vengeance 8GB latjes.
                      Een Samsung SSD van 256GB voor de software en een 3TB Seagate Barracuda voor opslag. (Backup op externe schijven)
                      Een GeForce GTX660 Ti van Asus.
                      De hele zooi in een Silencio 650 van Cooler Master met een Silent Pro M2 720Watt erin.

                      En hij draait als een droom!
                      Niet geschoten is altijd mis!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waar computer kopen?

                        Goede samenstelling en keus. Allez, ge kunt weer voor een tijdje weg.


                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Waar computer kopen?

                          Zal ook wel wat meer gekost hebben dan de vooropgestelde prijs
                          Maar ziet er in ieder geval een ferm bakje uit. Veel plezier ermee.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waar computer kopen?

                            Wat Dell betreft: op zich goede kwaliteit, maar de service naar particulieren toe schijnt toch veel te wensen over te laten...
                            Inderdaad. Op korte tijd twee toestellen gekocht (XPS 8300 en laptop voor + 2000 euro). Problemen gehad met leveringen (kan er een boek over schrijven). Maar na tientallen pogingen hebben ze zelfs de beleefdheid niet om te reageren. Zelfs op aangetekende brieven van Test-Aankoop reageren ze niet. Van arrogantie gesproken.
                            (Over de toestellen zelf klaag ik niet) Verkocht is verkocht, redeneren ze. En nu hopen ze dat ik het ooit opgeef.

                            Comment


                            • #44
                              @Zibro: ja, hardware kwam op 1515, dus wel iets meer dan de gehoopte 1400, maar toch de moeite van de meerprijs denk ik...
                              Niet geschoten is altijd mis!

                              Comment

                              Working...
                              X