Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

    Filter ik eens even op Forex... en kom ik dit tegen.
    Vroeger ging ik regelmatig mee met mijn vader naar zaventem, je hebt veel plaatsjes om te gaan spotten. Om zo uit te leggen waar ze juist allemaal zijn is moeilijk uit te leggen. Ik zal de locaties eens opzoeken in mijn GPS en posten.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #17
      Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

      Voor de liefhebbers: De Ethiopian 787 (Dreamliner) komt maandag voor het eerst naar Zaventem. Na landing kan je best hem best zien vanuit de cafetaria.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

        Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
        Ben dus terug

        Ja het baantje onder de tunnel is er nog. Meer zelfs.. je kan/mag er met de auto in en inderdaad het is gelegen naast het asielcentrum

        Was op goed gevoel vertrokken naar daar zonder veel GPS coördinaten maar zag al vlug dat daar de place to be was. Je kan zonder probleem te voet tot op dat bergje geraken terwijl je wagen steeds zichtbaar blijft.
        Spijtig genoeg was de landingsbaan niet in gebruik vandaag
        Redelijk wat opa's gezien met hun kleinkinderen daar. Dus zeker veilig

        Dan maar naar Zaventem (begraafplaats, zeven tommen) en daar wat stalen vogels zien gelanceerd worden. Ook nog wat restsporen te zien (lees opnieuw aangelegde kiezel-talu) waar er een aantal jaar geleden een vliegtuig een noodlanding (schuiver) tot aan de spoorweg gemaakt had.

        Toch maar even terug naar Steenokkerzeel om vanop het rond punt wat foto's van landingen te maken (rond punt niet ver van de verkeertoren en asielcetrum).
        Het gebulder van de motoren en de stank van de kerosine was indrukwekkend.

        Mijn dag was goed en vloog voorbij


        Misschien post ik er wat vanavond..


        Iemand enig idee of je ook ergens te voet kan gaan spotten? ik ben van limburg en zou graag met de trein naar brussel gaan maar ik heb geen idee hoe ik dan ergens kan geraken?
        alvast bedankt

        Comment


        • #19
          Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

          Als je in Zaventem-dorp afstapt, dan kan je wel met de fiets links en rechts naartoe. En de fiets op de trein mag ook hè.
          Je kan ook in Kortenberg afstappen, maar ik weet niet precies hoe ver het station van de startbaan af is, ik denk dat een fiets dan nog de beste oplossing is.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #20
            Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

            In Kortenberg afstappen (of Nossegem) is goed te doen hoor. Het is een wandelingetje, maar het valt wel mee. Aangezien je de auto niet meteen veel dichter kan kwijtgeraken dan aan het station zet ik de auto daar al eens, om dan te voet verder te gaan.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #21
              Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

              oke bedankt! dat ga ik zeker eens proberen! kan iemand mij ook helpen met de keuze van een fototoestel het is mijn eerste en mijn budget is niet echt groot, het moet natuurlijk niet direct een toestel zijn van perfecte kwaliteit maar gewoon waar je redelijk foto's mee kan trekken

              Comment


              • #22
                Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                En wil je enkel een fototoestel om te spotten of wil je nog andere dingen ermee doen?
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #23
                  Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                  ook voor de rest eigenlijk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                    en als ik nu eens de trein neem tot aan de luchthaven ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                      Dan ben je verder van huis, want dan ga je nog een eindje mogen wandelen. Behalve als je op de parking - P1 of P3 - wil gaan staan, zou ik dat afraden. Je moet dan immers van in het stationsgedeelte naar buiten lopen, om te zwijgen van de resterende afstand richting de rand van de luchthaven .

                      Je kan natuurlijk duurder materiaal kopen, maar ik zou een instapmodel van Sony, Pentax, Nikon, Canon,... nemen. Er zit wel wat verschil op van model tot model, maar het totaalplaatje is nu niet zo verschillend dat ik meteen merk X in plaats van merk Y of Z zou aanraden. Met quasi elke instap DSLR maak je een grote sprong voorwaarts vergeleken met een point & shoot/compactcamera of bridge .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                        Idd de luchthaven is niet echt een goed idee, daar heb je weinig zicht op de vliegers. Zaventem-dorp, Nossegem of Kortenberg zijn betere afstapplaatsen me dunkt.

                        Voor het toestel is de body idd niet zo belangrijk, ik was vooral aan objectieven aan het denken. Ik ben zelf nog nooit gaan spotten, maar zou denken dat een tele dan toch wenselijk is, niet?
                        Ik dan meteen aan mijn instappers: de 18-55 IS en de 55-250IS (ik werk met Canon) mijn eerste body was de 400D en daar heb ik lang mee gespeeld en hij zit nu nog als reserve in mijn tas. Of als ik geen zin heb in gezeul, dan gaat hij steevast mee.
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                          ooh heel fel bedankt!
                          Ik ga wel zien hoe dat ik het ga doen, eerst eens gaan kijken want ik ben er nog nooit geweest en dan eens gaan zien voor een camera

                          Comment

                          Working...
                          X